سمپاشی موریانه

۱۷ بازديد

 یکی از حشراتی که خانه و وسایل منزل را از بین می برد موریانه است. سایت موریانه پاشی در تهران آماده سمپاشی انواع موریانه و سایر حشرات می باشد. اما باید از موریانه ها و آسیب های جدی و جبران ناپذیری که می توانند ایجاد کنند نیز آگاه باشید. تا بتوانید حداکثر برای جلوگیری از نفوذ موریانه در محل زندگی خود اقدام کنید.

شرکت خدماتی ماداکتو با داشتن کارشناسان خبره و مجرب در زمینه سمپاشی منزل شمال تهران و پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات سمپاشی آماده ارائه خدمات سمپاشی خانگی در شمال تهران می باشد. سمپاشی منازل یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه شود و شرکت سمپاشی منزل در تهران  نیز با وجود سوسک ها یا آفات این چنینی بسیار مورد نیاز است.  سمپاشی جنوب تهران  بستگی به منطقه دارد. محدوده قیمت سمپاشی منزل در شمال تهران می باشد

سم پاشی کنه در تهران روی لینک کلیک کنید

https://madaktoservice.com/%D8%B3%D9%85%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/



انواع موریانه
موریانه ها که حشرات هستند بدنی بسیار نرم دارند و همیشه در تاریکی زندگی می کنند اما توانایی تحمل فضای باز و نور خورشید را ندارند. موریانه ها به صورت گروهی زندگی می کنند.
موریانه ها در روزهای بارانی و گرم فعالیت بیشتری دارند، جالب است بدانید که 1800 گونه موریانه در جهان شناخته شده است که از این تعداد 148 گونه قادر به آسیب جدی به ساختمان ها هستند.

موریانه ها به دو دسته موریانه های زیرزمینی و موریانه های زایلوفاگ تقسیم می شوند. موریانه ها با جویدن چوب یا گل لانه های بزرگی می سازند و تنها زمانی از لانه بیرون می آیند و پرواز می کنند که قصد تشکیل جامعه جدیدی را داشته باشند.
همانطور که از نام آنها پیداست، موریانه های زیرزمینی در زیر زمین و در زمین زندگی می کنند.
اما موریانه های چوبخوار خود به دو نوع تقسیم می شوند:
موریانه چوب مرطوب: این نوع موریانه کلنی های خود را در چوب مرطوبی که بافت مرطوبی دارد ایجاد می کند.
موریانه های چوب خشک: این نوع موریانه در چوب های با بافت خشک لانه می کند.

اما در مورد انواع موریانه ها باید گفت، موریانه ها تقسیم کار دارند و شکل آنها بسته به وظیفه ای که دارند با یکدیگر متفاوت است. مثلا:
موریانه های کارگر: کور و بدون بال هستند. آنها وظیفه تمیز کردن ملکه، غذا دادن به او، تهیه غذا برای کلنی، ساختن تونل ها و سوراخ ها و همچنین مراقبت از سایر اعضای کلنی را بر عهده دارند. اندازه موریانه های کارگر کوچکتر است. نسبت به سایر اعضا و رنگ موریانه کارگر روشن تر از موریانه سرباز است.

سرباز موریانه: وظیفه امنیت کلنی، مبارزه با دشمنان، دفع مهاجمان و حفاظت از کلنی را بر عهده دارد. این موریانه ها به رنگ قهوه ای مایل به زرد با آرواره های بزرگ و سر هستند. مورچه های سرباز نمی توانند به تنهایی غذا بخورند و مورچه های سرباز توسط مورچه های کارگر تغذیه می شوند.
طول عمر موریانه سرباز و کارگر می تواند تا 2 سال باشد.

موریانه ملکه: اما موریانه های ملکه می توانند تا 30000 تخم در روز بگذارند، اما قادر به حرکت نیستند. برخی از گونه های موریانه می توانند تا 50 سال عمر کنند که طولانی ترین حشرات است.
ملکه و موریانه نر هر دو مسئول تکثیر نسل هستند.

علائم موریانه
اکثر مردم معتقدند که موریانه ها فقط چوبخوار هستند. اما باید بدانید که برخی از گونه های موریانه می توانند از هر ماده ای که حاوی سلولز باشد تغذیه کنند. آنها حتی قادر به نفوذ به اجسام سخت مانند سیمان برای یافتن سلولز هستند.

همانطور که گفته شد موریانه ها به صورت گروهی زندگی می کنند و از نور و هوای آزاد دوری می کنند. به همین دلیل است که موریانه‌ها را نمی‌بینید و وقتی می‌بینید، متوجه می‌شوید که آنها آسیب‌های خود را وارد کرده‌اند. حال به بیان برخی از نشانه های وجود موریانه در یک مکان می پردازیم.

وجود بال هایی شبیه بال مورچه ها: با توجه به مواردی که در قسمت قبل ذکر شد; اگر بال های گم شده زیادی دیدید بدانید که مورچه ها شروع به جفت گیری کرده اند و ثانیاً مورچه ها با یافتن مکان مناسب و مواد سلولزی بال های خود را باز می کنند.
یا انبوهی از موریانه های بالدار در حال پرواز یا ثابت را ببینید

صدای جویدن: صدای جویدن از داخل ستون ها یا سقف های چوبی ادامه می یابد و...
چوب توخالی: وقتی به چوبی برخورد می کنید، اگر صدای توخالی ایجاد کند، یک موریانه در آن وجود دارد.
زباله: وجود زباله های قهوه ای رنگ در کنار محل
سوراخ های کوچک و همچنین سوراخ های بسیار کوچکی وجود داشت
وجود لوله های گل موریانه راه آنها را هموار می کند و به تونل های زیرزمینی که ایجاد می کنند متصل می شود. با مشاهده دقیق شکاف ها و درزهای خانه می توانید این تونل ها را پیدا کنید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.