دندانسازی تجربی چیست؟

۱۶ بازديد

دندانسازی تجربی یکی از قدیمی ترین مشاغل است. در گذشته افراد با رسیدن به سنین بالا بیشتر دندان های خود را از دست می دادند و لازم بود دندان مصنوعی جدیدی برای آنها ساخته شود. با گذشت زمان و رواج درمان های جایگزین مانند بریج و ایمپلنت دندان و همچنین درمان های ترمیمی مانند لمینت دندان، این شاخه توسعه بیشتری یافته است. آیا تا به حال در مورد آزمایشگاه های دندانپزشکی چیزی شنیده اید؟ از دندانپزشکی تجربی چه می دانید؟ با دنبال کردن مقاله مقدماتی تخصص های دندانپزشکی، اطلاعات بیشتری در مورد تخصص های مختلف دندانپزشکی کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شاخه از دندانپزشکی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد پس از از دست دادن دندان های طبیعی خود در خوردن، جویدن یا حتی خوردن برخی میوه ها مشکل دارند. خوشبختانه امروزه علم برای هر مشکلی راه حلی پیدا کرده است، ساختن دندان مصنوعی برای دندان های از دست رفته در اثر گذشته. بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند؛ خدمات دندان متحرک توسط بسیاری از دندانپزشکان ارائه می شود اما دریافت این خدمات از بهترین دندانسازی رشت قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.

با توجه به تعداد بالای دندانپزشکان در سراسر کشور و به خصوص شهر رشت، قبل از هر اقدامی تحقیق کامل و سپس انتخاب بهترین دندانپزشک؛ به خاطر داشته باشید که دندان‌های شما یکی از مهم‌ترین دارایی‌های زندگی شما هستند، بنابراین سعی کنید آن‌ها را حفظ کنید و در صورت نیاز به تعویض دندان‌ها به دلیل سن یا دلایل دیگر، حتما بهترین دندانپزشک و متخصص را انتخاب کنید.

 

دندانسازی تجربی کیست؟
آزمایشگاه آزمایشگاهی تجربی به فردی اطلاق می شود که به استناد قانون تعیین وضعیت حرفه ای دندانپزشکان تجربی مصوب 22.2.1364 شورای اسلامی و به موجب این آیین نامه در آزمون های پیش بینی شده در قانون شرکت کرده و قبول شده باشد. امتحان. امتحانات را انجام داد و گواهینامه تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی تجربی را اخذ کرد. در آزمایشگاه دندانپزشکی شغلی پیدا کنید.

برخی از نظرات:

آزمایشگاه دندانپزشکی (کارگاه دندانپزشکی) به واحدی گفته می‌شود که در آن انواع پروتزهای دندانی (دندان‌های جایگزین مصنوعی) بنا به درخواست افراد دارای صلاحیت قانونی در زمینه دندانپزشکی و در حدود صلاحیت آنها ساخته می‌شود. به طوری که مدیر و کارکنان کارگاه مجاز به مواجهه و تماس مستقیم با بیماران دهانی نیستند.

دندانپزشکان مشمول قانون فوق شامل افرادی می شود که فاقد مدرک علمی دندانپزشکی صادره از مراکز آموزشی معتبر قانونی می باشند و شامل گروه های زیر می باشند:
1- افرادی که طبق تبصره 2 قانون استخدامی دستیار دندانپزشکی تجربی مصوب 8/2/1354 موفق به اخذ پروانه دستیار تکنسین دندانپزشکی شده باشند.
2- مشمولان دندانپزشکی که به هر دلیل مردود شده اند باید در آزمون حقوقی مربوط به استخدام دستیار دندانپزشکی تجربی مصوب 1354.2.8 شرکت کنند.
3- کارکنان دارای گواهینامه های دوره آموزشی مرتبط با دندانپزشکی صادره از موسسات آموزشی غیر دانشگاهی.
4- کارکنان دارای گواهی کار یا گواهی کار در مراکز و بخشهای دندانپزشکی دولتی.
5-کارگران دندانپزشکی در بخش خصوصی و کارگاه های دندانپزشکی موجود.

اکنون که با تعریف قانونی دندانپزشک تجربی آشنا شدید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. به عنوان اولین قدم برای ایجاد آزمایشگاه، باید بدانید که به هیچ وجه با بیماران دهان و دندان ارتباطی ندارید و تمام ارتباط با بیماران بر عهده خود دندانپزشک است. دندانپزشکی تجربی در تهران یکی از پربارترین مشاغل است.

چگونه مدرک دندانسازی تجربی بگیریم؟
داوطلبانی که قصد ورود به این حرفه برای اخذ مدرک دندانپزشکی تجربی را دارند می توانند از یکی از روش های زیر استفاده کنند که می تواند به سوال داوطلبان عمومی در مورد نحوه دندانپزشکی تجربی پاسخ دهد؟

1- کاردانی دندانپزشکی تجربی
متقاضیان می توانند از طریق کنکور سراسری و با مراجعه به دفترچه آزمون سراسری دانشگاه های مجاز را برای پذیرش در مقطع کاردانی انتخاب کنند. در این بروشورها این رشته با عنوان کاردانی دندانپزشکی نیز دیده می شود که داوطلبان رشته تجربی در صورت داشتن شرایط می توانند آن را انتخاب کنند.

2- لیسانس دندانپزشکی تجربی
رشته دندانپزشکی دانشگاه دارای مدرک کارشناسی پیوسته نمی باشد و بدین منظور متقاضیان گروه آزمایشی آزمایشی می توانند ابتدا از طریق آزمون کاردانی به شرح فوق پذیرفته شوند.
برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی همانطور که گفته شد به صورت آزمون یا بدون کنکور وارد پروانه ادامه تحصیل شوید.

۰ ۰

درد بعد از ایمپلنت دندان

۱۲ بازديد

 اگر اخیراً ایمپلنت های دندانی انجام داده اید، ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی می توانید انتظار داشته باشید که درد و ناراحتی شما پس از جراحی از بین برود. ، ما می‌خواهیم همه بیماران در مورد مراقبت‌های پس از درمان و روند بهبودی مطلع شوند، چه ایمپلنت خود را از پزشک دریافت کرده‌اید یا نه. در اینجا چند نکته در مورد روند بهبود ایمپلنت، درد پس از جراحی ایمپلنت و مدت زمانی که طول می کشد تا به حالت عادی بازگردد آورده شده است:

متخصص ایمپلنت در رشت و ایمپلنت دیجیتال در رشت  دکتر مرتضی شمس می باشد که می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلفی با وی تماس گرفته و ویزیت رایگان خود را با شرایط اقساطی از بهترین پزشک ایمپلنت در رشت دریافت نمایید.

آقای دکتر مرتضی شمس دارای 2 کلینیک با جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا می باشد که شما می توانید بر اساس آدرس منزل یا محل کار خود نزدیکترین کلینیک را انتخاب کنید.



آیا درد ایمپلنت دندان بعد از جراحی طبیعی است؟
آره. مقداری درد و ناراحتی جزئی پس از درمان طبیعی است. فرآیند کاشت دندان همیشه شامل جراحی بزرگ دهان برای ایجاد شکافی در لثه و فک است که در آن ایمپلنت شما می تواند قرار گیرد.

احساس درد و ناراحتی پس از جراحی زمانی که داروهای بیهوشی و آرامبخش دندان از بین می روند، کاملا طبیعی است. با این حال، احتمالاً در پایان روز متوجه مقداری درد، ناراحتی، تورم، کبودی و التهاب خواهید شد. مقداری خونریزی نیز در عرض 24 تا 48 ساعت پس از درمان شایع است. دستورالعمل هایی را که دندانپزشک به شما می دهد دنبال کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی و فعالیت های خود را به درستی اصلاح می کنید و به دهان خود زمان کافی برای بهبودی می دهید.

چه مدت طول می کشد تا درد ناشی از ایمپلنت از بین برود؟
در بیشتر موارد، ناراحتی حدود 3 تا 5 روز پس از درمان به اوج خود می رسد و سپس نسبتاً سریع شروع به فروکش می کند. در پایان هفته اول پس از جراحی، ناراحتی یا درد کمی را تجربه خواهید کرد.
علائم دیگر مانند تورم، کبودی و التهاب نیز باید در این زمان کمی کاهش یابد. بسته به سرعت بهبودی، تقریباً 1 تا 2 هفته پس از جراحی ایمپلنت، دهان شما به حالت عادی باز می گردد. در این زمان دیگر نباید احساس درد کنید و می توانید رژیم غذایی معمولی خود را دنبال کنید و به فعالیت های سنگین مانند ورزش بازگردید.

اگر 2 هفته پس از جراحی احساس درد شدید کردم چه باید بکنم؟
اکثریت قریب به اتفاق بیمارانی که ایمپلنت دندانی دارند باید در عرض تقریباً 2 هفته پس از جراحی بهبود یابند، اگرچه ممکن است 3 تا 6 ماه اضافی برای اطمینان از اتصال کامل ایمپلنت شما به استخوان فک لازم باشد. اگر بعد از 2 هفته همچنان درد شدیدی احساس کردید، نشانه آن است که مشکلی وجود دارد. برای معاینه دهان و دندان به خودتان مراجعه کنید و علت درد خود را مشخص کنید.

محتمل ترین مشکل عفونت در محل ایمپلنت دندان است. این بسیار نادر است، اما می تواند باعث التهاب و درد در اطراف ایمپلنت دندان شما شود. اغلب می توان محل ایمپلنت را تمیز و ضد عفونی کرد و از آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن عفونت و نجات ایمپلنت دندانی خود استفاده کرد.
یکی دیگر از دلایل نادر درد پس از ایمپلنت ممکن است رد ایمپلنت دندان شما باشد. اگر یک آلرژی روانی تشخیص داده نشده دارید، بدن شما ممکن است ایمپلنت را رد کند، که می تواند از بهبود مناسب جلوگیری کند و باعث درد و ناراحتی شود.

۰ ۰

رایج‌ترین سوالات درباره لمینت و کامپوزیت

۱۰ بازديد
کامپوزیت و  لمینت دندان یکی دیگر از روش های سفید کننده دندان است که در بین افراد بسیار پرطرفدار است، به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم کامپوزیت  و  لمینت دندان و سوالاتی که از آن به وجود می آید را توضیح دهیم.
تخصص اصلی دکتر یاسمن صادقی درمان طرح لبخند، کامپوزیت دندان، لمینت سرامیکی، فیکسچر و دندانپزشکی دیجیتال با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و روش های علمی روز دنیا می باشد.

برخی از افراد تمایل دارند دندان هایشان توسط دندانپزشک خانم درمان شود، اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید می توانید دکتر یاسمن صادقی را برای کامپوزیت دندان رشت و لمینت دندان در رشت  انتخاب کنید.

کاربردهای کامپوزیت ونیر چیست؟
کامپوزیت ونیر برای بازسازی و پر کردن دندان ها استفاده می شود.

وجه کامپوزیت چگونه استفاده می شود؟
برای استفاده از کامپوزیت دندان، این ماده را به صورت خمیر در می آورند، سپس روی قسمت آسیب دیده دندان قرار می دهند و با استفاده از امواج نور، مواد را روی دندان ثابت می کنند.

تفاوت بین ونیرهای کامپوزیت و پرسلن چیست؟
ونیرهای پرسلن از سرامیک ساخته شده اند و به همین دلیل است که دوام بیشتری نسبت به ونیرهای کامپوزیت دارند.

آیا کامپوزیت دندان رنگ های مختلفی دارد؟
کامپوزیت دندان از نوعی ماده پلاستیکی همرنگ دندان ساخته شده است. این ماده پلاستیکی رنگ های مختلفی دارد که دندانپزشک شما بهترین رنگ را بر اساس رنگ پوست شما انتخاب می کند. به یاد داشته باشید که رنگی که برای کامپوزیت انتخاب می کنید طبیعی است و سفیدتر از دندان های خودتان نیست.

کدام رنگ بیشتر به من می آید؟
مشتریان سوالات زیادی از این قبیل می پرسند.
واقعیت این است که انتخاب رنگ یک امر سلیقه ای و نسبی است و افراد مختلف در مورد آن نظرات متفاوتی دارند و نمی توان برای همه پیشنهاد داد.
بهتر است با توجه به سلیقه بیمار رنگ را انتخاب کنید و به رنگ پایه دندان و نکاتی مانند سن، جنسیت و رنگ پوست بیمار با کمک تخصص و تجربه دندانپزشک توجه کنید.

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان چیست؟ کدام روش بهترین است؟
دندانپزشک بسته به نوع دندان و مشکلات بیمار گاهی کامپوزیت و گاهی لمینت را پیشنهاد می کند. اگر دندان های فردی دچار شکستگی یا تغییر رنگ حاد شده باشد، معمولاً پزشک از لمینت دندان سرامیکی استفاده می کند، اما گاهی اوقات که مشکلات دندانی فرد جزئی است، با استفاده از ونیرهای کامپوزیت دندان می توان مشکل را حل کرد.

ماندگاری کامپوزیت دندان چقدر است؟
اگر کامپوزیت دندان به درستی ساخته شده باشد و مواد استفاده شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد، این روش یکی از بادوام ترین روش های سفید کردن دندان است. از دیگر دلایلی که در ماندگاری کامپوزیت های دندانی نقش بسزایی دارد، بهداشت دهان، نوع دندان ها و رژیم غذایی فرد است.

نکته: روش صحیح تمیز کردن دندان باید توسط دندانپزشک راهنمایی شود، زیرا اگر تمیز کردن دندان به درستی انجام نشود، باعث تجمع میکروب ها بین روکش و دندان می شود و مشکلات ناخوشایندی را به دنبال دارد. بوی دهان، که در نهایت منجر به جایگزینی کامپوزیت می شود. روکش در دهان قرار می گیرد.

آیا می توان کامپوزیت را روی ونیرهای دندانی ساخت؟
این حالت کاملاً به موقعیت وجه بستگی دارد. در صورتی که روکش نسبت به سایر دندان ها در وضعیت صحیح قرار داشته باشد (سالم باشد)، نمی توان از روکش برای مساوی ساختن روکش و سایر دندان های روکش شده استفاده کرد، اما در صورتی که روکش در وضعیت صحیح قرار نگیرد، باید از روکش سرامیکی استفاده شود. . باید جایگزین شود. فقط این کار باید زیر نظر پزشک انجام شود.

چند نوع لمینت دندان داریم؟
به طور کلی دو نوع لمینت دندان داریم، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت.

تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیت چیست؟
طول عمر کامپوزیت دندان کمتر از لمینت سرامیکی است، هزینه لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیت است. علاوه بر این، از نظر استحکام و استحکام، دوام و استحکام لمینت سرامیکی برتر است.

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت؟
هیچ ترجیحی بین این دو نوع لمینت وجود ندارد و بسته به وضعیت دندان ها، تشخیص دندانپزشک و انتخاب بیمار، نوع لمینت انتخاب می شود.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟
معمولا ماندگاری لمینت دندان بین 5 تا 10 سال است. البته همانطور که قبلا ذکر شد طول عمر لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیت است. پس از این مدت، لمینت باید تعمیر یا تعویض شود.

آیا لمینت به دندان آسیب می رساند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ یک از انواع لمینت دندان به دندان و مینای دندان آسیب نمی رساند. مخصوصا لمینت بدون تیز کردن دندان که احتمال آسیب رساندن به دندان تقریبا صفر است.

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان یا بوی بد دهان می شود؟
با رعایت نکات بهداشتی هیچ مشکلی مانند پوسیدگی دندان و بوی بد دهان ایجاد نمی شود.
۰ ۰

ایمپلنت چقدر طول می کشد ؟

۱۳ بازديد
مرحله 0 تا 100 ایمپلنت دندان به طور متوسط بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و این مدت بسته به شرایط می تواند تا 1 سال نیز برسد و مدت زمان ایمپلنت بستگی به استخوان و وضعیت جسمانی فرد، نیاز به درمان های اضافی و نوع ایمپلنت می تواند بیشتر یا کمتر باشد.
این مدت زمان عمدتاً ناشی از فرآیند استئواینتگراسیون است که در طی آن ادغام پایه ایمپلنت و استخوان فک حاصل می شود. بسته به شرایط، تراکم استخوان و بدن افراد، این مدت ممکن است کوتاهتر یا طولانی تر باشد.
متخصص ایمپلنت دندان در رشت و متخصص ریشه دندان رشت دکتر مرتضی شمس می باشد که می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلفی با وی تماس گرفته و ویزیت رایگان خود را با شرایط اقساطی از بهترین پزشک ایمپلنت در رشت دریافت نمایید.

آقای دکتر مرتضی شمس دارای 2 کلینیک با جدیدترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا می باشد که شما می توانید بر اساس آدرس منزل یا محل کار خود نزدیکترین کلینیک را انتخاب کنید.

علاوه بر این، اگر وضعیت استخوانی فرد برای قرار دادن پایه ایمپلنت کافی نباشد، می توان درمان های اضافی مانند پیوند استخوان و لیفت سینوس را انجام داد که می تواند 3 تا 4 ماه به درمان اضافه کند. ایمپلنت نهایی بسته به شرایط
البته انواع خاصی از ایمپلنت های دندان مانند ایمپلنت فوری و دیجیتال می توانند مدت زمان درمان نهایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بسته به بودجه، شرایط فرد و نظر متخصص، این نوع ایمپلنت ها به فرد پیشنهاد می شود.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟
به طور معمول ایمپلنت دندان در 5 جلسه انجام می شود که شرح جلسات شامل: 1- مشاوره و ارائه طرح درمان 2- جراحی ایمپلنت و نصب پایه ایمپلنت 3- بسته شدن ایمپلنت درمانی 4- قالب گیری 5- جایگذاری از ایمپلنت پوششی

جراحی ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟
مدت زمان عمل جراحی به تعداد پایه ها، شرایط و نوع ایمپلنت بستگی دارد، اما مدت زمان جلسه کاشت تقریباً 10 تا 40 دقیقه است.

درد ایمپلنت چقدر طول می کشد؟
درد یا درد ایمپلنت دندان پس از جراحی معمولاً در عرض 3-2 روز کاهش می یابد و در عرض 10-7 روز از بین می رود و البته این درد به نوع، تعداد و وضعیت ایمپلنت بستگی دارد و این درد مربوط به مراقبت از ایمپلنت است. ایمپلنت و مسکن های تجویز شده توسط متخصص می توانند تسکین دهنده باشند.

فاصله زمانی بین ایمپلنت و پوشش چقدر است؟
فاصله زمانی بین ایمپلنت و روکش شامل همان زمان مورد نیاز برای جوش خوردن پایه با استخوان و تشکیل لثه است و این مدت بسته به شرایط تقریباً 2 تا 4 ماه طول می کشد.

پوشش ایمپلنت دندان چقدر است؟
فرآیند قالب گیری، ساخت و نصب روکش یا پروتز ایمپلنت در 2 جلسه انجام می شود که مدت زمان آن بسته به سرعت آزمایشگاه، روش قالب گیری، نوع و تعداد روکش ها از 3 روز تا 2 هفته متغیر است.
ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است و چند جلسه طول می کشد؟
ایمپلنت دندان یک درمان دندانپزشکی با هدف پر کردن فضای دندان های از دست رفته است که تا رسیدن به مرحله نهایی مراحل مختلفی را شامل می شود. اگر می خواهید بدانید ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟ چند جلسه وجود دارد؟ سخت ترین مرحله چیست؟ با ما بمان.

عمل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟
مرحله 0 تا 100 ایمپلنت دندان به طور متوسط بین 2 تا 6 ماه طول می کشد و این مدت بسته به شرایط می تواند تا 1 سال نیز برسد و مدت زمان ایمپلنت بستگی به استخوان و وضعیت جسمانی فرد، نیاز به درمان های اضافی و نوع ایمپلنت می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

این مدت زمان عمدتاً ناشی از فرآیند استئواینتگراسیون است که در طی آن ادغام پایه ایمپلنت و استخوان فک حاصل می شود. بسته به شرایط، تراکم استخوان و بدن افراد، این مدت ممکن است کوتاهتر یا طولانی تر باشد.

علاوه بر این، اگر وضعیت استخوانی فرد برای قرار دادن پایه ایمپلنت کافی نباشد، می توان درمان های اضافی مانند پیوند استخوان و لیفت سینوس را انجام داد که می تواند 3 تا 4 ماه به درمان اضافه کند. ایمپلنت نهایی بسته به شرایط

البته انواع خاصی از ایمپلنت های دندان مانند ایمپلنت فوری و دیجیتال می توانند مدت زمان درمان نهایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بسته به بودجه، شرایط فرد و نظر متخصص، این نوع ایمپلنت ها به فرد پیشنهاد می شود.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟
به طور معمول ایمپلنت دندان در 5 جلسه انجام می شود که شرح جلسات شامل: 1- مشاوره و ارائه طرح درمان 2- جراحی ایمپلنت و نصب پایه ایمپلنت 3- بسته شدن ایمپلنت درمانی 4- قالب گیری 5- جایگذاری از ایمپلنت پوششی

درد ایمپلنت چقدر طول می کشد؟
درد یا درد ایمپلنت دندان پس از جراحی معمولاً در عرض 3-2 روز فروکش می کند و طی 10-7 روز از بین می رود و البته این درد به نوع، تعداد و وضعیت ایمپلنت بستگی دارد و این درد به مراقبت از ایمپلنت بستگی دارد. 
۰ ۰

مجیک موس اپل

۶ بازديد

با توجه به استقبال بازار جهانی از موس اپل یا ماوس جادویی اپل که در سال 2009 عرضه شد و همه را شگفت زده کرد، این بار در اکتبر 2015 این مجموعه کوپرتینویی شروع به تولید نسخه دیگری از این ماوس کرد. تحت عنوان Magic Mouse 2 که به بهترین شکل کیفیت این محصول را نشان می دهد.

در متن زیر سعی خواهیم کرد به ویژگی ها و مشخصات فنی موس اپل مجیک 2021 و تفاوت هایی که طی سال ها در آن ایجاد شده است بپردازیم.
تفاوت این دو ماوس تنها به تغییر نام و رنگ محدود نمی شود و بزرگترین تغییرات شامل اضافه شدن باتری قابل شارژ، بهبود عملکرد چند لمسی، وزن سبک تر و طراحی هنرمندانه تر در Magic Mouse 2 نسخه 2021 است. و بنابراین کافی است. این امر باعث می شود که ماوس جادویی اپل 2 نسخه 2021 را در بالای بهترین ماوس های موجود قرار دهیم.

در آپدیت جدید ماوس اپل، نسخه ای از Magic Mouse 2 که در سال 2021 منتشر شد (یعنی Magic Mouse 3 سفید و مشکی) توسط اپل، در تمام مشخصات به جز نوع پورت اتصال کابل شارژ به آداپتور (USB_C به جای USB_A). و رنگ محصول (سفید به جای نقره ای و مشکی به جای خاکستری فضایی) همانند محصولات سال های قبل می باشد.

موس نسل جدید شرکت اپل از نظر ظاهری در عین حال بسیار ساده به نظر می رسد اما سطح بالایی آن دارای لایه ای یکنواخت از پلاستیک براق و شفاف است و به قدری ظریف و زیبا است که هر بار می توان از آن استفاده کرد. زمان. احساس بسیار خوبی خواهید داشت.
علاوه بر این، سطح بالای موس جادویی اپل 2 نسخه 2021، اگرچه دارای ارگونومی عالی و استفاده از آن بسیار راحت است، اما مانند نسل قبلی خود دارای قابلیت چند لمسی نیز می باشد و حرکت انگشتان را در جهت واقعی و درک می کند. دستور آنها را هوشمندانه دنبال می کند. و نتیجه را در صفحاتی که در رایانه خود باز می کنید مشاهده خواهید کرد.
لوگوی اپل نیز در وسط و پایین ماوس چاپ شده است. دلیل قرار نگرفتن این لوگو در مرکز سطح آن این است که به دلیل متقارن بودن ماوس جادویی ۲ اپل، مخاطب می تواند محل قرارگیری دست روی ماوس را به خاطر بیاورد.

ابعاد آن 2.16 x 5.71 x 11.35 سانتی متر و وزن آن نسبت به نسل قبلی سبک تر و تقریباً 99 گرم است. جنس بدنه روی سطح زیرین این ماوس آلومینیومی مات است و در قسمت پایینی ماوس در یک سمت سنسور لیزری با دقت 1200 DPI و دکمه پاور در کنار آن قرار گرفته است. یک پورت لایتنینگ برای شارژ وجود دارد.

البته مشکل وجود این پورت در آنجا عدم استفاده از آن در هنگام شارژ شدن ماوس است. در دو طرف سطح زیرین ماوس وجود دو نوار پلاستیکی بلند با سطح بسیار کوچک را می بینیم که به موازات (مانند ریل) در تمام طول ماوس برای تسهیل کار ماوس قرار گرفته اند. . ثابت ماندن بر روی سطوح و از طرفی حرکت ماوس در ساخت کاربر بسیار روان، آسان و دلپذیر است.
در پکیج مجیک موس اپل نسخه 2021، برخلاف مدل 2019، کابل لایتنینگ به USB برای شارژ آن تعبیه شده است (کابل ارائه شده به همراه ماوس مجیک 2019 از نوع Lightning to USB A بود).
وجود باتری قابل شارژ داخلی (غیرقابل تعویض) در ماوس جادویی اپل 3 یکی از تفاوت های آن با نسل اول مجیک ماوس است که باعث می شود کاربر نیازی به تعویض مکرر باتری نداشته باشد. به همین دلیل از پوشش باتری و فضای مربوط به آن خبری نیست.
علاوه بر این، با تجهیز این ماوس به فناوری شارژ سریع، سرعت شارژ این باتری به قدری بالاست که به گفته شرکت اپل، با چند دقیقه اتصال به شارژر می توانید به مدت تقریبی 10 ساعت از Apple Magic Mouse 3 استفاده کنید. و این سرعت بارگذاری نگران کننده است. این با محل درگاه شارژ به پایان می رسد. به طور کلی کارایی باتری Magic Mouse 3 به قدری خوب است که با شارژ کامل این ماوس می توانید بیش از یک ماه از آن استفاده کنید.

۰ ۰

معرفی انواع سرفیس

۹ بازديد

 

اگر به محصولات مایکروسافت اعتماد دارید و می خواهید یکی از لپ تاپ های این شرکت را خریداری کنید، بهتر است قبل از انتخاب با مدل های مختلف لپ تاپ سرفیس مایکروسافت آشنا شوید. در ادامه به معرفی انواع سرفیس می پردازیم تا با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.
مایکروسافت بیش از هر چیز به طراحی و توسعه سیستم عامل ویندوز معروف است. اما این شرکت محصولات موفق دیگری از جمله کنسول های بازی ایکس باکس و لپ تاپ های جذاب سرفیس دارد. این شرکت چندین سال پیش وارد عرصه تولید سخت افزار کامپیوتر شد
با برند سرفیس سری محصولات سرفیس مایکروسافت در اشکال، اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف عرضه می‌شوند. از جمله Surface Go، Surface Laptop، Surface Pro و Surface Book. این محصولات در نگاه اول شبیه به هم هستند، اما تفاوت های مهمی بین آنها وجود دارد.

برای کسب اطلاعات در باره مجیک موس اپل روی لینک کلیک کنید

https://parsanme.com/store/apple-mouse

 


ارائه انواع سطوح
فرقی نمی کند که قبلاً از لپ تاپ سرفیس استفاده کرده باشید یا برای اولین بار می خواهید سرفیس بخرید زیرا در هر صورت ممکن است انتخاب یک محصول از بین مدل های مختلف سرفیس مایکروسافت برای شما دشوار و گیج کننده باشد. . برای نام گذاری این محصولات از اصطلاحات و روش های خاصی استفاده می شود و بسیاری از محصولات این شرکت شبیه به هم هستند.
به عنوان مثال، مدل Go به سرفیس‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر اشاره دارد و Pro یکی از مدل‌های اولیه و پرکاربرد سرفیس است که مایکروسافت چند سال پیش در طراحی و ساخت آن پیشگام بود. این دستگاه ها در واقع لپ تاپ/تبلت های ویندوزی با صفحه کلید قابل جدا شدن هستند.

Surface Pro یکی از محصولاتی است که در مقاله Surface Types به آن پرداخته ایم. به گفته اکثر کاربران سیستم عامل ویندوز فقط برای لپ تاپ و کامپیوتر است اما این سیستم عامل کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. مایکروسافت تبلت سرفیس را با این هدف طراحی کرد که نشان دهد سیستم عامل ویندوز را می توان بر روی دستگاه های دارای صفحه لمسی حتی بدون صفحه کلید فیزیکی متصل کرد. این سیستم عامل بسیار خوب و در بسیاری از موارد بسیار خوب کار می کند.

قطعا این قابلیت در تبلت سرفیس نیز صدق می کند که نظر اکثر خریداران و کاربران عادی را برمی انگیزد. سرفیس پرو بارها توسط سردبیران سایت ها و مجلات مختلف به عنوان بهترین تبلت ویندوزی جداشدنی انتخاب شده است. این محصول یک تبلت 13 اینچی با صفحه نمایش لمسی است که به تنهایی یا با کیبورد جداشدنی قابل استفاده است.
یکی از ویژگی‌های فیزیکی ویژه سرفیس پرو یک پایه پایه داخلی با لولای کاملاً قابل تنظیم است. این لولا می تواند 165 درجه بچرخد. علاوه بر این، این محصول ویترینی از سیستم عامل جدید ویندوز 11 محسوب می شود و با قلم جدید و بزرگتر Slim Pen 2 کار می کند.

سرفیس پرو 8 تا سال 2021 به عنوان بهترین مدل 2 در 1 (لپ تاپ/تبلت) شناخته می شد. اما اکنون دنیای سرفیس پرو شلوغ تر و پیچیده تر از قبل شده است. در اکتبر 2022، مایکروسافت دو نسخه از Pro 9 را معرفی کرد، یکی بر اساس آخرین پردازنده اینتل و دیگری بر اساس تراشه ARM SQ3.

از ویژگی های جدید این سری می توان به پشتیبانی از اینترنت 4جی، فناوری دوربین هوشمند و دوام شارژ بسیار قوی اشاره کرد، اما این ویژگی ها فقط در نسخه SQ3 Surface Pro 9 موجود است. Surface Pro 9 اینتل با تراشه Alder Lake نسل دوازدهم ساخته شده است. اما هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد. جک هدفون در هر دو مدل حذف شده است.

این تفاوت ها ممکن است کمی شما را گیج کند، به خصوص اگر به طور کامل با تفاوت بین پردازنده ها آشنا نباشید یا در هنگام انتخاب مدل مورد نظر مشخصات آن را به طور دقیق بررسی نکنید. در این تغییرات جدید، مایکروسافت تولید Surface Pro X را که بر اساس معماری Arm ساخته شده بود، متوقف کرد. زیرا در واقع Surface SQ3 Pro 9 جایگزین این مدل شده بود. سیستم های مبتنی بر معماری Arm دارای محدودیت های عملکرد و مشکلات سازگاری با ویندوز هستند. به طور کلی می توان گفت که تفکیک این مدل ها با نام سرفیس پرو ایکس کمتر از وجود دو مدل کاملا متفاوت با نام های مشابه سرفیس پرو 9 بود.

۰ ۰

مقایسه مجیک موس با سایر موس ها

۵ بازديد

 

اگر با محصولات اپل کار کرده باشید، می دانید که یکی از بزرگترین مزیت های این محصولات کیفیت بالای آنها، سازگاری با سایر محصولات اپل و سیستم عامل iOS است. یکی از این سخت افزارهای بسیار قدرتمند و جذاب Apple Mouse یا Apple's Magic Mouse 2 است که دارای ویژگی های بسیاری است.

ارزیابی موش های دیگر
در ماوس های ارزان قیمت و برندهای مختلف مدل شارژی آن در بازار موجود نیست و فقط باید از باتری استفاده کرد که البته مصرف باتری زیادی دارد و برای محیط زیست خوب نیست.
قابلیت شارژ چندباره مجیک موس یکی از مواردی است که این محصول را از سایر موس ها و حتی نسخه قبلی آن متمایز می کند. البته اپل ماوس ویژگی های دیگری نیز دارد که همگی در محصولات اپل به خوبی کار می کنند.

ظاهر محصول
در قسمت پایین موس اپل یا مجیک موس 2 پورت لایتنینگ وجود دارد که برای شارژ این محصول استفاده می شود و در قسمت بالایی کلیدی تعبیه شده که برای روشن و خاموش کردن موس اپل استفاده می شود.
Magic Mouse 2 در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود که به غیر از رنگ تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد. سطح این ماوس بسیار شفاف و براق است که لمس آن را برای کاربران آسان می کند.
داخل جعبه موس اپل یک کابل USB به لایتنینگ برای شارژ دستگاه تعبیه شده است.
باید در نظر داشت که وقتی ماوس جادویی اپل در حال شارژ است نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، اما وقتی 1 ساعت کاملاً شارژ شود، یک روز کامل شارژ را نگه می‌دارد.

کل صفحه ماوس اپل قابلیت اسکرول را دارد و اگر با انگشت اشاره روی سمت چپ این ماوس کلیک کنید، کلیک چپ محسوب می شود و اگر با انگشت روی سمت راست این ماوس کلیک کنید، کلیک راست در نظر گرفته می شود. این یک فناوری جالب و متفاوت در طراحی ماوس است که تنها از اپل می توان انتظار داشت.

برای آشنایی بیشتر با مک بوک ایر روی لینک کلیک کنید

https://parsanme.com/store/macbook-air

 

با ماوس اپل چه کاری می توانید انجام دهید؟
کل صفحه نمایش موس اپل یک تاچ پد است و می توانید کارهای مختلفی را با آن انجام دهید.
هنگامی که ماوس اپل را به مک بوک متصل می کنید، می توانید تنظیمات مورد نظر و میزان شارژ باتری را در قسمت تنظیمات مشاهده کنید.
در پنجره تنظیمات مک بوک می توانید "Tracking Speed" را تنظیم کنید که در واقع سرعت حرکت ماوس را در صورت تمایل تغییر می دهد.
علاوه بر این، هنگامی که با یک انگشت روی Magic Mouse 2 به بالا یا پایین حرکت می کنید، صفحه نمایش اسکرول می شود.
امکان بعدی امکان کلیک راست است که می توانید آن را فعال کنید و در صورت کلیک راست کلیک راست محسوب می شود. به این امکان "کلیک ثانویه" نیز گفته می شود.
"زوم هوشمند" یکی دیگر از ویژگی های عالی این محصول فوق العاده است: وقتی با انگشت دوبار کلیک می کنیم، "زوم" می شود و قسمت مورد نیاز کاربر بزرگتر می شود.
می توانید با لمس موس اپل به سمت راست و چپ به جلو و عقب بروید و صفحات را قبل و بعد حرکت دهید. البته این مورد در Safari "Browser" به خوبی کار می کند.
اگر با دو انگشت آن را بکشید، می‌توانید بین برنامه‌های مختلف جابه‌جا شوید، درست مانند کاری که «Toch Pad» انجام می‌دهد. در واقع می توان گفت که این ماوس جادویی از این جهت جادویی و جادویی است که هم ماوس است و هم تاچ پد.
ویژگی بعدی آن دو ضربه زدن با دو انگشت است که شما را به "کنترل ماموریت" آی مک و مک بوک می برد. در واقع کاربر هم موس و هم تاچ پد لپ تاپ را با دست راست خود دارد و نیازی به استفاده همزمان از این دو نیست.
با وجود این ویژگی‌ها در بسیاری از برنامه‌ها مانند ویرایش فیلم در نرم‌افزار «Pro» «Premiere»، در بخش «Timeline» می‌توانید به راحتی با لمس ماوس جادویی حرکت کرده و اسکرول کنید.
هنگامی که ماوس اپل را خیلی سریع و سریع به سمت راست و چپ تکان دهید، نشانگر ماوس بسیار بزرگ به نظر می رسد.
هیجان انگیزترین ویژگی این دو محصول جذاب، ماوس جادویی اپل و حتی صفحه کلید جادویی اپل می تواند به گوشی های آیفون متصل شود، این ویژگی به افرادی که در شبکه های اجتماعی مشغول هستند و ساعات زیادی را صرف انجام کارهای خود در برنامه های مختلف می کنند کمک می کند. تماس بگیرید و یا یک متن را روی تلفن تایپ کنند، در این صورت آنها می توانند کار خود را راحت تر انجام دهند.

۰ ۰

مقایسه لپ تاپ با سرفیس

۱۲ بازديد
با مقایسه سرفیس با لپ تاپ از نظر تکنولوژی و کارایی می توان به تفاوت سرفیس و لپ تاپ های معمولی پی برد. با ما همراه باشید تا ببینیم آیا خرید سرفیس می تواند انتخاب خوبی باشد یا خیر.
دنیای فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال تحول است و هر ساله از رایانه های جدیدی استفاده می شود. امروزه دیگر دسکتاپ ها جای خود را به لپ تاپ ها و سرفیس ها داده اند. لپ تاپ در واقع یک کامپیوتر قابل حمل است که تمام تجهیزات را با خود حمل می کند. علاوه بر این، Surfaces یکی از پیشرفته ترین لپ تاپ های جهان است که توسط مایکروسافت طراحی و تولید شده است. اگر بخواهیم سرفیس را با لپ تاپ مقایسه کنیم، از همان ابتدا باید بگوییم که تمامی تجهیزات سرفیس از کیفیت بهتری نسبت به لپ تاپ ها برخوردار هستند. سرفیس ها دارای صفحه کلید جداشدنی و قلم نوری هستند که باعث محبوبیت بسیار زیاد آنها شده است.

برای اطلاع از قیمت سرفیس پرو ۹ روی لینک کلیک کنید

https://parsanme.com/store/surface-pro-9


سرفیس چیست؟
قبل از مقایسه سرفیس با لپ تاپ در این مقاله، بهتر است ابتدا با هر یک از آنها آشنا شوید. سرفیس یکی از پیشرفته ترین کامپیوترهای دنیاست. این کامپیوتر حرفه ای توسط شرکت مایکروسافت طراحی و با کمک شرکت تایوانی Pegatron تولید شده است. به طور کلی، سرفیس به خانواده ای از لپ تاپ های صفحه لمسی اطلاق می شود که از سیستم عامل مایکروسافت ویندوز استفاده می کنند.

بد نیست بدانید که این خانواده شامل تبلت ها و رایانه های شخصی تا رایانه های هوشمند سازمانی می شود. اولین مدل سرفیس که در سال 2012 در بازار ایالات متحده عرضه شد، بر اساس معماری پردازنده ARM و سیستم عامل ویندوز RT بود. مدل Surface Professional که در 26 اکتبر همان سال عرضه شد، دارای پردازنده اینتل و سیستم عامل ویندوز 10 است. در ادامه با تفاوت سرفیس و لپ تاپ آشنا می شویم.

برای اینکه بتوانیم به درستی سرفیس را با لپ تاپ مقایسه کنیم و هر دو را بررسی کنیم، در اینجا تعریف مختصری هم از لپ تاپ خواهیم داشت. لپ تاپ یک کامپیوتر شخصی کوچک، سبک و قابل حمل است. بد نیست بدانید که تمامی اجزا و ورودی ها و خروجی های این نوع کامپیوتر در کنار هم قرار می گیرند و یک واحد را ایجاد می کنند. لپ تاپ ها دارای نمایشگر کریستال مایع هستند و برنامه های حافظه متعددی برای رم در نظر گرفته شده است.

صفحه کلید آنها به صفحه اصلی وصل شده و یک صفحه نمایش لمسی (به جای ماوس) نیز در صفحه پایینی قرار دارد. لپ تاپ ها هم با باتری و هم با برق کار می کنند. همه لپ تاپ ها دارای شارژر هستند. بهتر است بدانید لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری می توانند تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند که همین موضوع کیفیت و قیمت آن ها را مشخص می کند.

برای اطلاع از قیمت سرفیس پرو  روی لینک کلیک کنید

https://parsanme.com/store/surface-pro


مزایای سطحی
اکنون که تا حد زیادی با سرفیس و لپ تاپ آشنا شده ایم، می توانیم تفاوت سرفیس و لپ تاپ را حدس بزنیم. می دانیم که سرفیس ها از نظر مشخصات سخت افزاری برتری بزرگی نسبت به لپ تاپ ها دارند. در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از مزایای سرفیس آشنا کنیم. برخی از این مزایا عبارتند از:
صفحه نمایش با کیفیت: صفحه نمایش Surface کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد. موضوع مهم دیگر این است که Surface رنگ ها را با استاندارد sRGB روی صفحه نمایش خود نمایش می دهد. در نتیجه، آنچه بر روی صفحه نمایش به شما نشان داده می شود، همان رنگی است که هنگام چاپ دریافت می کنید.
صفحه لمسی: یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین ویژگی های سرفیس ها، صفحه نمایش لمسی آن ها است.
وزن و ضخامت کم: سطوح ضخامت و وزن بسیار کمی دارند. وزن آنها در حدود 500 گرم و ضخامت متوسط ​​آنها را می توان 10 میلی متر تخمین زد.
کیفیت بلندگو: کیفیت بلندگوهای سرفیس بسیار بالاست و استریو هستند.
دوربین با کیفیت: جالب اینجاست که Surfaces دارای دو دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسلی در جلو و 8 مگاپیکسل در پشت است که برای رایانه شخصی بسیار عالی است.
عمر باتری طولانی: می توانید با شارژ کامل سرفیس خود بدون نیاز به شارژر، حدود 15 ساعت از آن استفاده کنید.
قلم سرفیس: قلم سرفیس با 4096 درجه حسگر فشار روی نوک و قابلیت تشخیص زاویه اعمال شده ابزاری فوق حرفه ای برای هنرمندان و طراحان است. این قلم جایگزین ماوس محسوب می شود.

معایب سطح
برای درک بهتر تفاوت های سرفیس و لپ تاپ، بد نیست به معایب سرفیس نیز نگاهی بیاندازیم. با وجود اینکه کیفیت سرفیس ها بالاست و بسیار حرفه ای هستند اما می توان از قیمت بالای آنها به عنوان یکی از معایب سرفیس نام برد. از طرفی بعد از خرید سرفیس باید قلم و کیبورد را جداگانه به عنوان لوازم جانبی خریداری کنید. این بدان معناست که برای خرید قلم و کیبورد، باید هزینه های اضافی را بیش از قیمت اصلی سرفیس بپردازید. حرفه ای بودن Surface گاهی اوقات کار تعمیر را پیچیده می کند. برای تعمیر آنها باید یک فرد بسیار حرفه ای در این زمینه پیدا کنید.

مزایای لپ تاپ ها
در قسمت های قبلی مقاله با لپ تاپ آشنا شدیم. برای مقایسه سرفیس با لپ تاپ خوب است در اینجا به مزایای لپ تاپ اشاره کنیم. برخی از این مزایا عبارتند از:

قابلیت حمل: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که لپ تاپ ها را محبوب کرده است، قابل حمل بودن آنهاست. این مشکل یکی از مزیت های بزرگ آنها نسبت به دسکتاپ های خانگی است.
اشغال فضای کمتر: از آنجایی که همه رایانه های شخصی فضای زیادی را اشغال می کردند، پس از معرفی لپ تاپ ها، افراد زیادی به آنها علاقه مند شدند. در واقع یک لپ تاپ شامل تمام لوازم جانبی است.
توانایی عالی در اجرای نرم افزار: لپ تاپ ها معمولا اکثر برنامه ها را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا می کنند.
کار بدون برق: این بدان معناست که باتری های لپ تاپ قابل شارژ هستند و می توانید ساعت ها بدون اتصال به برق از آنها استفاده کنید. البته تعداد ساعت هایی که باتری می تواند شارژ خود را نگه دارد به قدرت و سلامت آن بستگی دارد.
مصرف برق کم: بد نیست بدانید که لپ تاپ ها عموما انرژی بسیار کمتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی مصرف می کنند.

معایب لپ تاپ ها
تا اینجا ما چیزهای زیادی در مورد تفاوت سرفیس و لپ تاپ یاد گرفتیم. در این قسمت قصد داریم به برخی از معایب لپ تاپ اشاره کنیم. لپ تاپ ها جدا از همه ویژگی های فوق العاده ای که دارند، معایبی نیز دارند. برخی از این معایب عبارتند از:

لوازم جانبی ثابت: یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از لپ تاپ این است که شما باید از همان صفحه نمایش، صفحه کلید، پورت ها، بلندگوها و غیره استفاده کنید.
گزینه های محدود ارتقا: جالب اینجاست که در اکثر لپ تاپ ها، نمی توانید چیزی غیر از رم و هارد دیسک را ارتقا دهید. اگر قصد دارید لپ تاپ خود را ارتقا دهید، باید یک لپ تاپ جدید و پیشرفته تر بخرید.
قیمت بالا: لپ تاپ ها به طور کلی گران تر از رایانه های رومیزی هستند.
۰ ۰

سرفیس چیست؟

۱۳ بازديد
سرفیس چیست؟ این سوالی است که اغلب در حوزه فناوری پرسیده می شود. برای پاسخ به این سوال باید گفت که مایکروسافت از گذشته تاکنون در زمینه سیستم عامل و نرم افزار فعال بوده است، از این رو سیستم عامل های آن یعنی ویندوز توانسته حجم عظیمی از عملیات کامپیوترها را در دنیا و جهان تحت پوشش قرار دهد. سالها، بسیاری از آن گسترش یافته است. از سوی دیگر، مایکروسافت نرم‌افزاری حرفه‌ای و بسیار کارآمد می‌سازد که بدون آن ممکن است زندگی آنطور که امروز می‌شناسیم اتفاق نیفتد. نمونه بارز آن نرم افزار آفیس است که در واقع تحول عظیمی در زمینه استفاده از کامپیوتر ایجاد کرده است. اما مایکروسافت که فکر می کرد به دستگاهی نیاز دارد که بتواند این نرم افزار فوق العاده را اجرا کند، توجه خود را به ایجاد Surfaces معطوف کرد. مایکروسافت سرفیس در واقع خانواده بزرگی را شامل می شود که شامل تبلت ها، لپ تاپ های معمولی، لپ تاپ های لمسی و رایانه های همه کاره می شود. برای اینکه بدانید سرفیس چیست، بهتر است یکی از اعضای این خانواده یعنی سرفیس پرو را معرفی کنید تا بهتر متوجه شوید که سرفیس چیست و چه کاری انجام می دهد.

سرفیس چیست؟ 
پس از مشاهده بازخوردهای مثبت سرفیس، مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه حرفه ای تری تولید کند. در ادامه پاسخ به این سوال که سرفیس چیست، خوب است به معرفی انواع سرفیس پرو بپردازیم. این نسخه معروف به سرفیس پرو در سال 2013 معرفی شد.این نسخه از ویندوز 8 پرو استفاده می کرد. نسخه بعدی Microsoft Surface Pro 2 بود که در سال 2013 معرفی شد و دارای ویندوز 8.1 بود. سرفیس پرو 3 در سال 2014 منتشر شد و ویندوز 8.1 پرو را اجرا می کرد. سرفیس پرو 4 در سال 2015 معرفی شد و از ویندوز 10 پرو بر روی آن استفاده شد. در سال 2017 نسخه ای به نام سرفیس پرو 2017 معرفی شد. سرفیس پرو 6 نیز در سال 2018 معرفی شد و ویندوز 10 پرو یا هوم را اجرا می کند. اما در سال 2019، مایکروسافت با دست پرتر از همیشه وارد شد و در کمتر از دو هفته دو تا از بهترین سرفیس‌های خود یعنی سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو ایکس را معرفی کرد.
سرفیس پرو 9 نه تنها محصولی قدرتمند است، بلکه ظاهری بهتر از قبل دارد. این تبلت ویندوزی بسیار سبک وزن بوده و کیفیت ساخت فوق العاده بالایی دارد.
تبلت های سرفیس را می توان جزو بهترین تبلت های ویندوزی بازار دانست که طی چند سال گذشته طرفداران خود را پیدا کرده است. Service Pro 9 یکی از جدیدترین تبلت های مایکروسافت است که وارد بازار شده و دارای ویژگی های بسیار جذابی است و محصولی با کیفیت به حساب می آید.

آیا سرفیس پرو 9 ارزش خرید دارد؟
در دنیای تبلت ها و حتی تبلت های ویندوزی، سری سرفیس پرو نه تنها محصولی شناخته شده است بلکه کاربردهای فراوانی نیز دارد. سرفیس پرو 9 دقیقاً همان فرمول برنده نسل های قبلی خود را در پیش گرفت و با ویژگی های جذاب وارد بازار شد. صفحه نمایش بسیار با کیفیتی دارد و از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد. سیستم عامل ویندوز و پشتیبانی از بسیاری از نرم افزارها، استفاده از این محصول را برای کاربران آسان کرده است. Serofis Pro 9 برای افرادی که خواهان تبلت یا لپ تاپ سبک وزن هستند مناسب است. محصولی که قدرت خوبی دارد و به راحتی قابل حمل است

نقاط قوت
صفحه نمایش با کیفیت
بلندگوهای با کیفیت
کیفیت ساخت عالی
قدرت سخت افزاری مناسب

نقاط ضعف
تنوع پورت ها کم است
کارت حافظه را پشتیبانی نمی کند

در ابتدای بررسی Surface Pro 9 i5 قصد داریم شما را با ظاهر این محصول آشنا کنیم. سرفیس پرو 9 محصولی زیبا و چشم نواز است. شما با تبلتی روبرو هستید که لبه های گرد دارد که باعث سهولت در دست گرفتن این محصول می شود. این تبلت که از صفحه نمایش 13 اینچی بهره می برد، دارای ابعاد 9.3 در 209 در 287 میلی متر و وزن 879 گرم است. ما با محصولی روبرو هستیم که فضای کمی را اشغال می کند و به لطف وزن کم می توانید آن را به راحتی حمل کنید.

صفحه نمایش
در ادامه بررسی تبلت سرفیس پرو 9 می خواهیم صفحه نمایش این محصول را برجسته کنیم. مایکروسافت برای این محصول از صفحه نمایش بسیار باکیفیتی استفاده کرده است که به سرعت توجه عموم را به خود جلب می کند. وقتی تبلت را روشن می کنید متوجه کیفیت بالای صفحه نمایش و روشنایی بالای آن خواهید شد. صفحه نمایش لمسی این تبلت عملکرد نمایش رنگی عالی و حساسیت بسیار بالایی در تشخیص لمس کاربر دارد.

عملکرد سخت افزار
هنگام تست سرفیس پرو 9 باید به عملکرد این محصول توجه ویژه ای داشته باشیم. مایکروسافت این تبلت را با سخت افزار بسیار مناسب روانه بازار کرد. مدلی که برای بررسی داشتیم از پردازنده نسل دوازدهم Core i5 1245U استفاده می کند. این یک پردازنده 10 هسته ای است که از دو هسته با کارایی بالا و 8 هسته کم مصرف استفاده می کند. پردازنده ای با 12 هسته و حداکثر فرکانس آن به 4.4 گیگاهرتز می رسد.
سرفیس پرو 9 پردازنده گرافیکی جداگانه ای ندارد و از یک پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده اصلی Iris Xe استفاده می کند.

باتری
در بررسی سرفیس پرو 9 باید به باتری این محصول نیز اشاره کرد. مایکروسافت برای این محصول از باتری 47.7 وات ساعتی استفاده کرده است. برای تست عملکرد باتری، روشنایی صفحه نمایش را روی 50 درصد تنظیم کرده و آن را از اینترنت جدا کردیم. در این حالت می توانید 9 ساعت و 30 دقیقه ویدیو تماشا کنید. اگر تبلت را به وای فای متصل کنید، می توانید تا 7 ساعت و 30 دقیقه فیلم تماشا کنید. اگر در حالت Wi-Fi روشنایی صفحه را تا حد زیادی افزایش دهید، می توانید تا 5 ساعت ویدیو تماشا کنید.
۰ ۰

بهترین مک بوک برای ترید

۸ بازديد
تجارت در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین مشاغل در دنیا محسوب می شود و افراد زیادی در ایران در بازارهای مالی مختلف از بازار ارز دیجیتال گرفته تا بازار سهام ملی، فارکس و بسیاری دیگر مشغول هستند. داشتن یک لپ تاپ خوب برای یک معامله گر بسیار مهم است و در این مقاله قصد داریم به مک بوک مناسب برای معامله بپردازیم.

مک بوک ایر M2
آیا در فکر معامله در مک بوک هستید اما نمی خواهید برای خرید آن هزینه زیادی بپردازید؟ بهترین گزینه پیش روی شما در چنین شرایطی مک بوک ایر M2 است. این لپ تاپ با تغییرات جالبی نسبت به مک بوک ایر M1 روانه بازار شد و از نظر طراحی هم اکنون شکل جدیدتری دارد و حاشیه های اطراف صفحه نمایش برای دلپذیرتر شدن تماشای محتوا کاهش یافته است.
صفحه نمایش این مدل 13.6 اینچ است و بریدگی برای قرار دادن وب کم روی آن تعبیه شده است. صفحه نمایش این محصول از نوع IPS بوده و رزولوشن 2560 در 1664 برای مشاهده 224 پیکسل در هر اینچ در نظر گرفته شده است. روشنایی این پنل نیز از 400 نیت نسل قبل به 500 نیت افزایش یافته است تا بتوانید در روزهای روشن یا در محیط های باز محتوای صفحه را بهتر ببینید.

مک بوک پرو 16 اینچی مدل M2 Pro
بهترین مک بوک در حال حاضر شرکت اپل است و در واقع بهترین مک بوک برای تجارت همین مدل است. این لپ تاپ دارای نسخه گران تری با تراشه M2 Max نیز می باشد که البته تفاوت قدرت سخت افزاری این دو محصول برای معامله تفاوتی ایجاد نمی کند و به همین دلیل می توان این نسخه را بهترین گزینه در نظر گرفت. این مک بوک دارای برچسب قیمت بالایی است و اگر محدودیتی در بودجه خود ندارید، به سراغ آن بروید.
این محصول دارای حداکثر سطح Liquid Retina 16.2 اینچی و یک عدد منحصر به فرد است. 1600 نیت در پایان. این پنل از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز یا همان تبلیغاتی پشتیبانی می کند و همه این موارد در کنار هم ما را در مقابل یکی از بهترین صفحه نمایش های لپ تاپ در جهان قرار می دهد.

مک بوک پرو 16 اینچی مدل M1 Pro
این مک بوک تفاوت چندان چشمگیری با مدل فوق ندارد و فقط قدرت سخت افزاری آن کمتر و باتری کمی ضعیفتر است. در نظر داشته باشید که تراشه M1 pro در قلب این مک بوک بسیار مستحکم است و بدون هیچ مشکلی شما را در تمامی فعالیت هایتان همراهی می کند. اگر بودجه کمتری نسبت به مک بوک بالا دارید، اما همچنان ترجیح می دهید لپ تاپ شما صفحه نمایش 16 اینچی داشته باشد، به سراغ این مدل بروید.

مک بوک پرو 13 اینچی مدل M2
این ارزان ترین مک بوک پروی است که می توانید در حال حاضر بخرید. این لپ تاپ طراحی شبیه به مک بوک پرو M1 یا مک بوک ایر M1 دارد و از صفحه نمایش 13.3 اینچی IPS با رزولوشن 2560 در 1600 بهره می برد که به لطف این رزولوشن 227 پیکسل در اینچ است و به 500 پیکسل دسترسی خواهید داشت. تکه های روشنایی
کیفیت این صفحه نمایش واقعا خوب است و همه چیز در مقابل چشمان شما بسیار دقیق و واضح است. در مقایسه با مدل های قبلی، این پنل روشنایی کمتری دارد و از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی کند، اما در بین لپ تاپ ها نیز با یکی از بهترین صفحه نمایش ها روبرو هستیم.
۰ ۰