فروش عمده لوازم برق ساختمان تهران

۱۳ بازديد
وسایل برقی در ساختمان تجهیزاتی هستند که برق را به نقاط مختلف ساختمان هدایت می کنند و یا روشنایی مورد نیاز محیط را تامین می کنند. این تجهیزات شامل سیم و کابل، کلید پریز، چراغ سقفی یکپارچه، انواع نورافکن LED و سایر تجهیزات مورد استفاده در قسمت های مختلف ساختمان می باشد.
دو ویژگی مهم در انتخاب لوازم خانگی برای ساختمان
باید مورد توجه قرار گیرد: اول برخورداری از رتبه استاندارد و دوم کیفیت مطلوب آنها و سهل انگاری در هر دو مورد موجب خسارات مالی و جانی شده است که بعضاً قابل جبران نیست.
در ادامه شما را با انواع دستگاه های برق ساختمانی آشنا می کنیم.
مهم ترین قسمت برق ساختمان سیم کشی آن است چرا که رعایت اصول ایمنی در اجرای این قطعه منجر به انتقال صحیح برق به قسمت های مختلف ساختمان می شود. در واقع اولین قدم در ساخت سیستم برق، انتخاب سیم و کابل مناسب است.
 
برای خرید رله مکانیکی اینجا کلیک کنید
 
1. رشته:
سیم یک وسیله مسی یا آلومینیومی با روکش عایق پلاستیکی است و وظیفه آن انتقال برق از یک نقطه توزیع (معمولا یک متر) به محل دیگر است.
مفتول تقویت کننده: سیمی است که از یک رشته مس و دارای روکش عایق است و به دلیل خشکی و انعطاف کم در صنعت ساختمان کمتر استفاده می شود ولی عموماً در تابلوهای برق استفاده می شود.
سیم چند هسته ای: سیم چند هسته ای انعطاف پذیر است و دلیل آن این است که تعداد زیادی سیم مسی ریز به هم تابیده شده است و به همین دلیل در مقایسه با سیم رشته دار انعطاف پذیری بالایی دارد. به همین دلیل بیشتر در سیم کشی ساختمان استفاده می شود.
سیم نیمه عایق: تعداد رشته های این سیم ها کمتر از سیم عایق است و به همین دلیل انعطاف پذیری آن کمتر از سیم عایق است.
سیم رشته ای: این محصول از دو سیم به هم چسبیده ساخته شده است، اما بر خلاف کابل، پوشش دیگری بر روی آن قرار نمی گیرد و برق کاران عمدتا از این سیم برای پوشش سیم کشی استفاده می کنند.
انواع سیم بر اساس نوع کاربرد:
سیم های برق: این سیم ها توپر بوده و در قطرهای مختلف وجود دارند، داخل دیوار قرار می گیرند و برق ساختمان را به صورت مو به مو یا با استفاده از لوله های برق تامین می کنند.
سیم های تلفن: این سیم ها به صورت 2 و 4 رشته ای ساخته می شوند و بسیار نازک هستند
کابل در واقع از چند سیم به هم متصل شده تشکیل شده است که در یک غلاف آلومینیومی یا مسی عایق بندی شده قرار می گیرند.
کابل از دو قسمت اصلی هادی و عایق تشکیل شده است که برای انتقال جریان الکتریکی، سیگنال و نور استفاده می شود. کابل ها بر اساس سطح ولتاژ، عملکرد، شکل هادی و سیم های آن به انواع مختلفی تقسیم می شوند.
انواع کابل ها بسته به نوع عملکرد یا انتقال:
کابل ها به طور کلی از نظر کاربردهای انتقال به دو گروه زیر تقسیم می شوند:
انتقال برق: این کابل ها در مدل های فشار ضعیف، متوسط، پرفشار و فوق قوی تولید می شوند و نوع فشار ضعیف آن برای مصارفی مانند سیم کشی خانه سازی استفاده می شود. مدل های دیگر در بخش صنعتی استفاده می شود.
انتقال سیگنال و نور: از این کابل ها برای انتقال سیگنال از کابل های مخابراتی، شبکه و کواکسیال استفاده می شود.
3. سوئیچ دوشاخه:
بعد از سیم کشی ساختمان نوبت به اتصال آنها به لوازم و تجهیزات می رسد تا بتوان از وسایل برقی استفاده کرد. هنگام انتخاب کلید و پریز باید به فاکتورهایی مانند رنگ رویه، جنس بدنه، قدرت، آمپر و ظرفیت ضدآب آنها توجه شود.
انواع کلید برق:
کلیدهای ساختمانی عمدتاً در طرح های تک طبقه، دو طبقه، پلاگین، دکمه ای و کلیدهای روشن تولید می شوند. نمونه های دیگری از این محصولات مانند کلید ضامن، دیمر، زنجیر و غیره وجود دارد که در صنعت ساخت و ساز کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
کلیدهای برق معمولاً به صورت توکار نصب می شوند، اما مدل های روکار این محصولات دارای قاب هستند و برای مکان هایی که سیم کشی داخلی (توکار) ندارند استفاده می شود.
 
انواع سوکت:
پریز برق معمولی: این پریزها پر مصرف ترین محصولات گروه خود هستند.
پریز برق زمینی (ارتودی): این پریزها نسبت به مدل های غیر زمینی ایمن تر هستند، اما کمی گران تر هستند.
PlugUPS (ups) یا پریز اضطراری: این پریزها معمولا رنگی (قرمز) هستند و به سیستم برق پشتیبان متصل می شوند تا در زمان قطع برق بتوان از آنها استفاده کرد. آنها معمولاً برای مقاصد مسکونی استفاده نمی شوند، اما در بانک ها و ادارات استفاده می شوند.
سوکت تلفن: این پریزها دارای یک شیار برای وصل کردن پریز تلفن هستند.
سوکت آنتن: دارای یک شیار برای اتصال سوکت آنتن می باشد.
سوکت شبکه: برای اتصال سوکت کابل شبکه استفاده می شود و عموماً مصارف غیر خانگی دارد.
4. نورپردازی:
هر ساختمان به لوازم و تجهیزات (بسته به محیط) نیاز دارد تا هنگام تاریک شدن هوا، روشنایی لازم را برای ساکنان فراهم کنید. نکات مهمی که در انتخاب چراغ روشنایی باید در نظر گرفت:
از نظر نوع نصب: مدل های توکار معمولا در داخل سقف های کاذب قرار می گیرند و جلوه زیباتری ایجاد می کنند. برای نصب این محصولات اطلاع از عمق برش محل آن بسیار مهم است. مدل های سطحی در بیشتر فضاها جا می شوند، اما کمی حجیم هستند. همچنین چراغ تعزیه که در زمین نصب می شود.
 
از نظر ظاهری: این محصولات نورپردازی در طرح های حبابی، خطی، دایره ای، مربعی و مستطیلی با توجه به نیاز مصرف کننده تولید می شوند.
 
در سطح رنگ نور: این مطلب با توجه به محل استفاده و البته سلیقه افراد انتخاب شده است. رنگ سفید برای فضاهایی مانند آشپزخانه، توالت، حمام، پارکینگ و ادارات مناسب است. رنگ آفتابی به دلیل لطافتی که دارد برای نورپردازی مکان هایی مانند اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب مناسب است.
۰ ۰

نمایشگر دما چه کاربردی دارد؟

۱۴ بازديد
کنترل کننده دما یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که در هر محیط صنعتی با آن سروکار داریم. 
برای خرید نمایشگر دما میتوانید به سایت سگال نیرو مراجعه کنید
کنترل دما در اکثر فرآیندهای صنعتی و حتی در منازل مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالاً با روش های مختلف کنترل دما به صورت ON/OFF یا PID آشنایی دارید و قصد داریم روش های اندازه گیری و کنترل دما را به صورت جامع و با جزئیات شرح دهیم. دما با اندازه گیری کمی گرما (نرخ گرما) به دست می آید. در کارخانه ها، کار کنترلی عموماً به کاربردهای آنالوگ مانند محاسبه دما، فشار یا جریان منجر می شود. نقش کنترل کننده دما انجام تنظیمات لازم برای گرمایش و سرمایش است.
 
برنامه کنترل کننده دما
یک کنترل کننده دما برای بسیاری از وظایف، به ویژه موارد ذکر شده در زیر استفاده می شود:
 
راندمان احتراق بهبود یافته است
واکنش های شیمیایی
تخمیر
خشک شدن
تبدیل به آهک سازی
تقطیر
اکستروژن
تهویه مطبوع (HVAC)
از کنترل کننده دما برای ثابت نگه داشتن دما استفاده می شود، زیرا اگر دما بیشتر از مقدار مورد نظر باشد دما را کاهش می دهد و اگر دما کمتر از مقدار مورد نظر باشد دما را افزایش می دهد. در واقع کنترل کننده دما دستگاهی است که وظیفه کنترل و نظارت بر کنترل دما را بر عهده دارد. کنترل کننده دما تجهیزات گرمایش و سرمایش را کنترل می کند تا تفاوت بین نقطه تنظیم (SP) و مقدار فعلی (PV) را حذف کند.
 
عدم توجه به این قسمت و عدم کنترل مناسب دما می تواند مشکلات عمده ای را از نظر ایمنی، کیفیت و بهره وری به همراه داشته باشد. تجهیزات گرمایشی (مانند رادیاتورها) و تجهیزات سرمایشی (مانند چیلرها) وسایل خروجی هستند که از طریق آنها دما را کاهش یا افزایش می دهیم. با روشن و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی و سرمایشی از طریق فرمان ارسال شده توسط کنترل کننده دما، دمای فعلی (PV) را نزدیک به نقطه تنظیم (SV) نگه می داریم.
به طور کلی کنترل کننده دما به دو صورت وظیفه کنترل دما را بر عهده دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
 
1- کنترل کننده دمای کنترل متوالی: در این روش کنترل، یک سری فرآیندهای از پیش تعیین شده به ترتیب انجام می شود.
 
2- کنترل کننده دمای کنترل بازخورد: فرآیندهایی که همیشه در دست بررسی هستند و چندین کار پشت سر هم انجام می شوند و بارها و بارها تکرار می شوند. در این مورد، ارزش نهایی ما همیشه ارزیابی می شود.
 
روش بازخورد در اکثر دستگاه های کنترل دما استفاده می شود. سنسور دما دمای فر (قسمت مورد نظر) را اندازه گیری می کند. (قسمتی که باید بررسی شود). کنترل کننده دما دمای اندازه گیری شده توسط سنسور دما (مقدار فعلی) را دریافت می کند و آن را با دمای تنظیم شده (نقطه تنظیم) مقایسه می کند و اگر مقدار فعلی کمتر از نقطه تنظیم شده باشد گرمایش را روشن می کند.
 
هنگامی که مقدار فعلی از مقدار تنظیم شده بیشتر شود، کنترل کننده بخاری را خاموش می کند. سپس سنسور دما دمای حاصل را اندازه گیری می کند و این چرخه دوباره تکرار می شود. مراحل 1 تا 3 همیشه تکرار می شود تا دما نزدیک به مقدار مورد نظر باشد:
 
ورودی: دمای فر را از طریق سنسور دما اندازه گیری می کند.
 
کنترل: مقدار مورد نظر را با مقدار تنظیم شده مقایسه می کند و تصمیم می گیرد.
 
خروجی: گرمایش را بر اساس تصمیمی که می گیرد روشن یا خاموش می کند
 
کنترل کننده دما چیست و چه کاربردی دارد؟
کنترل کننده دما یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که در هر محیط صنعتی با آن سروکار داریم. کنترل دما در اکثر فرآیندهای صنعتی و حتی در منازل مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالاً با روش های مختلف کنترل دما به صورت ON/OFF یا PID آشنایی دارید و قصد داریم روش های اندازه گیری و کنترل دما را به صورت جامع و با جزئیات شرح دهیم. دما با اندازه گیری کمی گرما (نرخ گرما) به دست می آید. در کارخانه ها، کار کنترلی عموماً به کاربردهای آنالوگ مانند محاسبه دما، فشار یا جریان منجر می شود. نقش کنترل کننده دما انجام تنظیمات لازم برای گرمایش و سرمایش است.
 
برنامه کنترل کننده دما
یک کنترل کننده دما برای بسیاری از وظایف، به ویژه موارد ذکر شده در زیر استفاده می شود:
 
نسبت راندمان آملی احتراق
واکنش های شیمیایی
تخمیر
خشک شدن
تبدیل به آهک سازی
تقطیر
اکستروژن
تهویه مطبوع (HVAC)
از کنترل کننده دما برای ثابت نگه داشتن دما استفاده می شود، زیرا اگر دما بیشتر از مقدار مورد نظر باشد دما را کاهش می دهد و اگر دما کمتر از مقدار مورد نظر باشد دما را افزایش می دهد. در واقع کنترل کننده دما دستگاهی است که وظیفه کنترل و نظارت بر کنترل دما را بر عهده دارد. کنترل کننده دما تجهیزات گرمایش و سرمایش را کنترل می کند تا تفاوت بین نقطه تنظیم (SP) و مقدار فعلی (PV) را حذف کند.
۰ ۰

سنسور القایی چیست؟

۱۵ بازديد
امروزه سنسورهای القایی از مهمترین عناصر در صنایع مختلف هستند. این ابزارهای الکترونیکی قدرتمند بر اساس فناوری حسگر مجاورتی برای تشخیص قطعات فلزی یا رسانا، بدون نیاز به تماس فیزیکی یا در شرایطی که دسترسی برای برقراری تماس فیزیکی دشوار است، طراحی شده‌اند. این سنسورها به راحتی در فضاهای باز قابل استفاده هستند. گروه فنی سگال نیرو در زمینه فروش انواع تجهیزات و قطعات الکتریکی و الکترونیکی از جمله سنسور های القایی برندهای معتبر ایرانی و خارجی با گواهی اصالت کالا فعال است، انواع آنها و خرید سنسور القایی را از ما بخواهید. حسگرها برای مشاوره یا استعلام قیمت با شماره های درج شده تماس بگیرید یا از طریق فرم ثبت سفارش سنسور محصول خود را سفارش دهید.
طراحی های زیادی از سنسورهای القایی وجود دارد، گاهی اوقات برای یک کاربرد خاص، به عنوان مثال، سنسورهای حرارتی دمای بالا و سنسورهای چند ولتاژ نمونه هایی از سنسورهای القایی طراحی شده خاص هستند که برای کاربردهای خاص تولید می شوند. تبدیل شد.
سنسور القایی می‌تواند سیگنال‌های خروجی مناسبی را برای تشخیص موقعیت‌های مختلف قطعه کار تولید کند، این سنسورها همچنین می‌توانند خروجی‌هایی تولید کنند که می‌تواند به عنوان سیگنال پالس برای نظارت بر سرعت چرخش یک دستگاه یا برای نظارت بر شمارش اپراتورها استفاده شود. البته نوع دیگری از سنسورها سنسورهای مجاورتی هستند که بر اساس ارسال و دریافت نور مدوله شده کار می کنند.
کاربرد سنسورهای القایی
کاربرد اصلی حسگرهای القایی و خازنی در صنعت تشخیص وجود اجسام است. این اشیاء ممکن است شامل قسمتی از یک ماشین یا یک محصول در یک خط تولید باشد، به عنوان مثال یک دستگاه تخلیه اتوماتیک در کارخانه های سرامیک دارای میز متحرکی است که برای انتقال محصول تولید شده به قسمت دیگر بالا و پایین می رود. . تراز میز متحرک با میز ثابت با استفاده از سنسور القایی تعیین می شود. همچنین برای تعیین تعداد دور شفت در دقیقه می توان این کار را با استفاده از سنسور القایی یا خازنی انجام داد.
مزایای سنسورهای القایی
از مزایای سنسورهای القایی و خازنی می توان به طول عمر بیشتر به دلیل عدم تماس مکانیکی، نصب نسبتا آسان، سرعت سوئیچ بالا نسبت به میکروسوئیچ ها و لیمیت سوئیچ ها (800 هرتز)، قابلیت اتصال مستقیم به ورودی های PLC اشاره کرد. و توانایی کار در محیط های خشن و آلوده.
۰ ۰

سنسورخازنی چیست؟

۱۲ بازديد
سنسورهای خازنی
هر دو حسگر خازنی و القایی زیر مجموعه حسگرهای مجاورتی هستند. در حالی که حسگرهای القایی از میدان مغناطیسی برای تشخیص اجسام استفاده می کنند، در حسگرهای خازنی ماده لزوماً نیازی به رسانایی ندارد. همین موضوع در  خرید سنسور خازنی برای فلزات و غیر فلزات را راحت می کند. زیرا این سنسور می تواند مواد غیرفلزی را نیز تشخیص دهد.
 
حسگرهای خازنی دستگاه‌های غیر تماسی هستند که قادر به اندازه‌گیری موقعیت یا تغییر موقعیت یک هادی با وضوح و دقت بالا هستند. علاوه بر این، از این سنسورها می توان برای تعیین موقعیت، چگالی و ضخامت عایق استفاده کرد. قدرت تفکیک نانومتری حسگرها و همچنین عملکرد بالای آنها وجود آنها را در عرصه فناوری نانو در دنیای امروز ضروری کرده است.
طراحی سنسورهای خازنی
حسگرهای خازنی از مواد اولیه مختلف ساخته شده اند. مانند: مس، ITO و جوهرهای چاپی.
 
 
 
عملکرد سنسور
روش کار این سنسور بدین صورت است که با نزدیک شدن یا تماس مستقیم اجسام فلزی و عایق با سنسور، ظرفیت خازن قسمت حساس آن تغییر می کند و در نتیجه خروجی آن تحریک می شود.
 
ساخت سنسورهای خازنی
ساختمان اصلی این سنسورها از چهار قسمت تشکیل شده است. این چهار بخش عبارتند از: نوسان ساز، دمدولاتور، ماشه اشمیت و تقویت کننده.
قسمت اصلی اسیلاتور از دو قسمت فلزی تشکیل شده است. این قطعات فلزی به گونه ای در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند که ظرفیت یک طرفه ایجاد می کنند. هر بار که بخشی از ضریب الکتریکی ε به صفحه حساس نزدیک می شود، باعث ایجاد تغییر در ظرفیت بین صفحات می شود. تغییر در ظرفیت باعث تغییر در دامنه خارجی اسیلاتور می شود. وظیفه دمدولاتور تشخیص دامنه نوسانگر است. پس از تشخیص دامنه، دمدولاتور مقدار دامنه را با سطح مرجع مقایسه می کند و زمانی که دامنه نوسان ساز بیشتر از دامنه مرجع باشد، خروجی سنسور تقویت می شود. تقویت کننده خروجی نیز وظیفه تامین جریان بار را بر عهده دارد.
 
انواع سنسورهای خازنی
دو سیم AC، سه سیم NPN، PNP، چهار سیم NPN، PNP.
 
برنامه ها
    سنسور رطوبت، دما، تعداد تولید، کنترل سطح مخزن، کنترل حرکت پارچه؛ کنترل فاصله سر تا سطح، سیستم توزین متحرک وسایل نقلیه و...
۰ ۰

سنسور های نوری چه کاربردی دارند؟

۱۲ بازديد
امروزه سنسورهای نوری به دلیل ویژگی های خاص خود طرفداران زیادی دارند. سنسورهای نوری نوعی از حسگرهای مجاورتی هستند که بر اساس ارسال و دریافت نور مدوله شده کار می کنند. برخی از مارک های قابل اعتماد سنسور نوری عبارتند از (Atonix، Schneider، Emron، Siemens، Fotek، Cubic Photocell، Infrared، U-shape و غیره). گروه فنی سگال نیرو در زمینه خرید سنسور نوری بدون آینه یک طرفه، دو طرفه، بازتابنده و یک طرفه در سری کتاب، مدل های گرد و NPN و PNP فعالیت می کند. علاوه بر این، این مجموعه توانایی ساخت سنسورهایی در مدل ها و اندازه های مختلف را دارد. اگر مکان نمونه ای دارید، می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برای مشاوره و یا استعلام قیمت با شماره های درج شده تماس بگیرید و یا از طریق فرم ثبت سفارش سنسور محصول خود را سفارش دهید و در اسرع وقت آن را دریافت نمایید.
یکی از ویژگی های سنسورهای نوری این است که برای تشخیص اشیا نیازی به تماس با آنها ندارند، در نتیجه علاوه بر آسیب نرساندن به جسم، طول عمر آنها را افزایش داده و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند. سنسورهای دیگری نیز بر اساس فناوری حسگر مجاورتی طراحی شده اند تا قطعات فلزی یا رسانا را بدون نیاز به تماس فیزیکی تشخیص دهند.
از آنجایی که حسگر نوری اشیاء را بر اساس بازتاب یا مقدار نوری که متوقف می‌کند تشخیص می‌دهد، می‌تواند تقریباً هر ماده‌ای از جمله شیشه، چوب، فلزات، پلاستیک و حتی مایعات را تشخیص دهد. این حسگرها توانایی تشخیص اجسام در فواصل دور (تا 70 متر) را دارند. یک سنسور نوری از سه قسمت اصلی فرستنده، گیرنده و مدار خروجی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی مختصر آن ها می پردازیم.
 
اجزای اصلی سنسور نوری
فرستنده نوری: اکثر سنسورهای نوری از روش داده های قطار پالس استفاده می کنند. زیرا در این روش علاوه بر افزایش فاصله قابل تشخیص، نورها و صداهای اضافی از محیط نیز قابل تشخیص است.
 
گیرنده نوری: ترانزیستورها و دیودهای نوری موجود در گیرنده نور ساطع شده از منبع را دریافت کرده و به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند.
 
مدار اصلی: مدار قدرت با وارد کردن نیروی خاصی به قطعات، سنسور را فعال می کند و مدار خروجی سیگنال دریافتی را به ON/OFF تقویت شده تبدیل می کند.
انواع سنسورهای نوری با توجه به نوع تکنولوژی
انواع مختلف مدارهای خروجی بسته به میزان نور دریافتی، خروجی نور را ارسال می کنند. سنسورهای نوری انواع مختلفی دارند. اما در واقعیت تنها چهار فناوری اصلی برای این نوع سنسور وجود دارد:
 
سنسورهای نوری یک طرفه (بازتابی پراکنده)
سنسورهای نوری بازتابی (Reto Reflective)
سنسورهای نوری دو جهته (Thru-Beam)
سورپرایز پس زمینه
۰ ۰

کلید محافظ جان چه کاربردی دارد؟

۱۹ بازديد
گروه فنی سگال نیرو در زمینه عرضه و فروش کلید محافظ جان تکفاز (دو قطبی) و سه فاز (چهار قطبی) با جریان 25 تا 100 آمپر با حساسیت 30 تا 300 میلی آمپر فعال می باشد برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید. و توصیه ها
در دهه گذشته، تعداد مشترکان برق در ساختمان های مسکونی و ساختمان های تجاری به طور چشمگیری افزایش یافته است.
 
لوازم برقی دهه اخیر در مقایسه با لوازم برقی قدیمی دارای ویژگی های متفاوتی هستند. مانند: مبدل های فرکانس در ماشین لباسشویی یا منابع تغذیه حالت سوئیچ در تلویزیون، رایانه های شخصی یا لامپ های LED.
 
در دهه گذشته، برق به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است. با وجود فواید فراوان، این کشف خطراتی را برای جان انسان ها به همراه دارد.
 
آتش سوزی و برق گرفتگی علاوه بر برق دو خطر جدی هستند که تنها با تجهیزات عایق قابل محافظت نیستند. کلیدهای مدار یک عنصر مهم ایمنی در برابر برق هستند.
 
این ابزار سنسور جریان می تواند جریان را اندازه گیری کند و در صورت تشخیص خطا، مدار را به طور خودکار قطع کند.
 
تعریف مدار حفاظت فردی
این مدارها جزو انواع مختلف کلیدهای مدار هستند. این مدارها دارای سنسور جریان برای محافظت از مدارهای ولتاژ پایین در صورت بروز خطا هستند.
 
اساساً از این مدارها برای محافظت از زندگی انسان در برابر برق گرفتگی یا حتی مرگ استفاده می شود
عملکرد مدار که زندگی را نجات می دهد
    عملکرد مدار سوئیچ نجات بسیار ساده و بر اساس قانون کر شاهف است. به این ترتیب مقدار جریان ورودی به مدار همیشه باید برابر با جریان خروجی از مدار باشد.
 
اگر تعادلی بین ورودی و خروجی وجود نداشته باشد. این بدان معناست که جریان مسیر دیگری به سمت زمین پیدا کرده و یک خطا رخ داده است، بنابراین مدار به سرعت عمل کرده و مدار را قطع می کند.
اساس عملکرد این مدار بر اساس ترانسفورماتور حلقوی است. این ترانسفورماتور دارای سه سیم پیچ می باشد.
 
یک سیم پیچ که سیم پیچ اولیه نامیده می شود، حاوی جریان خط است.
 
سیم پیچ دیگر را سیم پیچ ثانویه می نامند و جریان عادی از آن عبور می کند و شار برابر و در خلاف جهت شار سیم پیچ اولیه تولید می کند.
 
در صورت بروز خطا، جریان دو سیم پیچ اولیه و ثانویه متفاوت است که باعث ایجاد جریان نامتعادل می شود و بنابراین در سیم پیچ سوم (سیم پیچ حسگر) که به رله متصل است، جریان می یابد. در این صورت رله کار می کند و مدار قطع می شود.
 
* مجموعه سه ترانسفورماتور تریدل، رله و کویل به این کلید معروف است.
 
مدار تست
علاوه بر این مدار، یک مدار تست نیز برای بررسی قابلیت اطمینان مدار حفاظت شخصی وجود دارد. به این ترتیب با فشردن کلید مسیر دیگری با مقاومت برای عبور جریان ایجاد می شود. این امر باعث برهم خوردن تعادل جریان در سیم پیچ اولیه و ثانویه می شود و به نوبه خود جریان از سیم پیچ سوم عبور می کند و رله کار می کند و از این طریق می توان عملکرد محافظ عمر را بررسی کرد.
 
انواع مدارهای حفاظت از حیات
دو نوع مدار کلید ایمنی وجود دارد: دو قطبی و چهار قطبی.
مدار دوقطبی: این مدار در منابع تک فازی که فقط یک سیم فاز و یک سیم نول دارند استفاده می شود.
 
مدار چهار قطبی: این مدار در منابع سه فاز کاربرد دارد
مزایای مدارهای نجات
حفاظت در برابر خطاهای زمین و هرگونه جریان نشتی
قابلیت اتصال به پایانه های کابل و بوستر
محافظت در برابر نوسانات ولتاژ به لطف یک دستگاه فیلتر (که مدار را در برابر ولتاژهای گذرا محافظت می کند)
۰ ۰

اینورتر چیست؟

۱۴ بازديد
گروه فنی سگال نیرو در زمینه تامین انواع قطعات و تجهیزات در زمینه برق و الکترونیک اعم از فروش اینورتر یا موتوری (اینورتر تک فاز، اینورتر سه فاز، اینورتر سبک و سنگین) فعالیت می کند. برای سفارش و خرید اینورتر می توانید از طریق شماره های داده شده تماس گرفته و یا از طریق فرم سفارش محصول سفارش خود را ثبت نمایید. سفارشات شما در شهرهای بزرگ اصفهان و تهران و یا هر جای کشور عزیزمان ایران برای شما ارسال خواهد شد. برای اطلاع از قیمت اینورتر صنعتی برندهای مختلف با ما تماس بگیرید و یا فرم سفارش را تکمیل و ارسال نمایید
اینورتر در لغت به معنای اینورتر است و در اصل نوعی دستگاه یا مبدل الکترونیکی است که می تواند ولتاژ (DC) را به جریان متناوب (AC) با ولتاژ و فرکانس مشخص تبدیل کند. نوعی استارت موتور و تنظیم کننده سرعت (چرخش) که با تغییر ولتاژ و فرکانس اعمال شده به موتور الکتریکی آن را راه اندازی می کند، واریاتور یا VFD (Variable Frequency Drive) نیز نامیده می شود.
 
یک ولتاژ DC ثابت اسماً از باتری ها به دست می آید و خروجی آن معمولاً یک ولتاژ AC ثابت یا متغیر است. ولتاژ ورودی، ولتاژ و فرکانس خروجی و تحلیل کلی انرژی به طراحی یو پی اس بستگی دارد.
 
وظیفه اینورتر تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب است و این دستگاه ها هرگز برق تولید نمی کنند. چرا؟ زیرا این برق توسط منبع DC تامین می شود. شکل موج ولتاژ خروجی اینورترهای ایده آل باید سینوسی باشد، اما در عمل شکل موج اینورترها سینوسی نیستند و هارمونیک های خاصی دارند. در اغلب موارد ولتاژ ورودی DC معمولا کمتر است، در حالی که مقدار ولتاژ خروجی AC برابر با ولتاژ برق شبکه یا 120 ولت است و در برخی موارد بسته به کشور تا 240 ولت می رسد.
 
انواع اینورتر
درایوهای موتور برای تامین تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی با ولتاژ جریان مستقیم بسیار مفید هستند. علاوه بر این، آنها به طور گسترده ای در مراحل اینورتر سوئیچینگ منابع تغذیه استفاده می شوند. این مدارها بر اساس تکنولوژی سوئیچینگ و نوع سوئیچ، شکل موج، ورودی، فرکانس و شکل موج خروجی طبقه بندی می شوند.
 
اینورترها از نظر ورودی
موتورهای محرک از نظر ورودی به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند که خروجی هر کدام سه فاز است.
 
اینورترها از نظر موج تولید
موتورهای محرک به سه نوع موج سینوسی خالص، موج سینوسی اصلاح شده یا موج سینوسی شبه و موج مربع تقسیم می شوند.
 
اینورترها از نظر اتصال به شبکه
موتورهای محرک از نظر اتصال به شبکه برق به دو نوع متصل به شبکه و جدا از شبکه تقسیم می شوند.
مزایا و معایب استفاده از اینورتر
فواید
پاسخ سریعتر به بارهای گرمایشی و سرمایشی متفاوت.
امکان تغییر سرعت و جهت چرخش موتور بدون نیاز به کنتاکتور وجود دارد
تشخیص هوشمند بار موتور و محافظت از اضافه بار
قابلیت کنترل از راه دور
کاهش قابل توجه هزینه های عملیاتی (تا 50 درصد صرفه جویی) در مقایسه با سیستم های غیر یو پی اس (متعارف)
کاهش هزینه برق و مصرف انرژی
سطح سر و صدای کمتر
کاهش ضربات وارده به قطعات مکانیکی مانند کوپلینگ، گیربکس و ... به لطف شروع نرم موتور.
از موتور محافظت کنید و از آسیب دیدن آن در برابر افزایش ولتاژ جلوگیری کنید
سرکوب پیک های ولتاژ کمپرسور
کاهش خطر تداخل الکترومغناطیسی با سایر تجهیزات یک روش موثر برای اصلاح ولتاژ (افزایش یا کاهش ولتاژ).
عایق الکتریکی بین ورودی و خروجی
توانایی تامین ولتاژ AC از منبع DC
امکان صاف کردن تغییرات تصادفی در ولتاژ ورودی
می توان برای تولید 50 هرتز از منبع 60 هرتز یا بالعکس استفاده کرد
معایب
نیاز به هموارسازی و اصلاح در خروجی در صورت قطع شدن خروجی
امکان ایجاد تداخل رادیویی یا صوتی
امکان تولید جریان متناوب با فرکانس غیر اختصاصی
امکان تولید ولتاژ خروجی اضافی، بدون بار یا در بار بسیار کم
۰ ۰

کنتاکتور چیست؟

۱۲ بازديد
کنتاکتور یک کلید مغناطیسی است که یکی از مهم ترین مدارهای کنترل الکتریکی است، کنتاکتورها در ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی و کنترل استفاده می شوند.
برای خرید کنتاکتور می توانید به سایت سگال نیرو مراجعه کنید
کنتاکتور تک مقطعی را می توان تحت بار برش داد که تیغه متحرک آن تحت نیروی الکترومغناطیسی دائمی در موقعیت اتصال قرار گرفته و با کنتاکتور ثابت در تماس است. جریان به طور مداوم در سیم پیچ مولد نیروی مغناطیسی حفظ می شود و تیغه محرک کنتاکتور را در حالت متصل با فشار مناسب و تماس با تماس ثابت نگه می دارد. در صورت افت ولتاژ یا خرابی جریان در سیم پیچ، توان کاهش می یابد، کنتاکت متحرک به طور خودکار به موقعیت شکست حرکت می کند و جریان را قطع می کند.
 
به این ترتیب که تیغه های کنتاکت هایی که در مسیر شار بار موتور قرار می گیرند تنها تحت تاثیر نیروی مغناطیسی به کنتاکت های ثابت متصل می شوند و نیروی الکترومغناطیسی دائما به تیغه ها و کنتاکت ها وارد می شود. موبایل در صورت قطع برق به دلیل کمبود ولتاژ، تیغه ها توسط نیروی فنر کنتاکت کنتاکتوری کنترل می شوند که مدار آن دارای سطح توان بسیار کمتری نسبت به مداری است که قرار است کلید شود. کنتاکتورها انواع مختلفی دارند با ظرفیت ها و ویژگی های متفاوت. برخلاف مدارشکن، از توان کنتاکتور برای قطع جریان اتصال کوتاه استفاده نمی شود
یک کنتاکتور توسط مداری کنترل می شود که سطح توان بسیار کمتری نسبت به مدار سوئیچ دارد. کنتاکتورها انواع مختلفی دارند با ظرفیت ها و ویژگی های متفاوت. برخلاف مدارشکن، از توان کنتاکتور برای قطع جریان اتصال کوتاه استفاده نمی شود.
 
کنتاکتورها در محدوده ها و اندازه های مختلف موجود هستند. از کنتاکتورهای کوچک با ولتاژ 24 ولت DC که به راحتی در یک دست جای می گیرند و ظرفیت قطع تنها 1 آمپر را دارند تا کنتاکتورهایی با عرض (یا طول) 1 متر (یارد) با ولتاژهای چند کیلو ولت و آمپر چند هزار آمپر
 
کنتاکتورها برای کنترل بارهای الکتریکی مختلف از جمله موتورهای الکتریکی، بانک های خازن، مدارهای روشنایی، بخاری های الکتریکی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شوند.
یک کنتاکتور دارای سه قسمت است:
مخاطب؛ قسمت حامل جریان در کنتاکتور است که شامل کنتاکت های برق، کنتاکت های کمکی و فنرهای تماسی است.
قرقره که نیروی محرکه ای برای بستن کنتاکت ها ایجاد می کند.
محفظه; این قاب است که کنتاکت ها و سیم پیچ در آن قرار می گیرند.
مواد محفظه معمولاً از مواد عایق مانند: باکلیت، پلی کاپرولاکتام یا (نایلون 6)، پلیمرهای ترموست یا ترموست ساخته می شوند که برای محافظت و عایق کاری کنتاکت ها و ایجاد حفاظت در هنگام تماس با کاربر طراحی شده اند.
تفاوت بین سوئیچ احتراق و کلیدهای معمولی
کنتاکتور در واقع نوعی کلید مغناطیسی است که به صورت مرحله ای روشن و خاموش می شود و راه اندازی می شود. در کلیدهای معمولی در صورت قطع برق هنگام استفاده از دستگاه، پس از اتصال دستگاه روشن می شود و نیازی به روشن شدن مجدد آن نیست، اما در کنتاکتورها اگر با Si با قطعی برق مواجه شدیم، پس از اتصال برق، ما از استارت برای روشن کردن دستگاه استفاده می کنیم. کنتاکتورها برای اتوماسیون وسایلی مانند پمپ های آتش نشانی استفاده می شوند.
۰ ۰

آشنایی با انواع سروو موتور

۱۵ بازديد
سروو موتور یک الکتروموتور از مکانیزم حلقه بسته است که با جریان متناوب تغذیه می شود و گاهی اوقات از نوع DC بدون جاروبک است.
این قطعه را باید از جای مطمئن تهیه کنید و برای اطلاعات کافی در مورد خرید سروو موتور این مقاله را مطالعه کنید
وظیفه سروو موتورها کنترل موقعیت، سرعت و زاویه شفت متصل به موتور است که توسط سنسور یا انکودر متصل به انتهای موتور انجام می شود. هر سروو موتور درایور مخصوص به خود را دارد که وظیفه راه اندازی و کنترل سروو موتور را بر عهده دارد. حرکت سروو موتور به صورت چرخشی حول محور شفت است، اما با اتصال آنها به گیربکس خورشیدی می توان حرکت چرخشی آنها را به حرکت خطی تبدیل کرد.
 
نرم افزار سروو موتور
    سروو موتور صنعتی در صنایع مختلف مانند ریسندگی، تسمه نقاله، آنتن های ردیابی ماهواره ای، درب های اتوماتیک، دستگاه تراش و فرز، دستگاه برش TFT LCD، بازوی ربات، دستگاه بسته بندی آی سی و پرسرعت، تجهیزات پردازش CNC، تجهیزات پردازش تزریق، بسته بندی ماشین آلات بسته بندی و چاپ و برچسب زدن مواد غذایی استفاده می شود.
تفاوت بین استپر موتور و سروو موتور
سروو موتور دارای یک رمزگذار برای بازخورد موقعیت محور متصل به موتور است. همچنین گشتاور بیشتری نسبت به موتور پله ای دارد. راندمان، سرعت و در نتیجه قیمت سروو موتور بیشتر از استپر موتور است. نسبت به موتور پله ای نویز کمتری دارد و ساختار پیچیده تری دارد
راهنمای خرید سروو موتور
معیارهای انتخاب سروو موتور بسته به زمینه کاری که قرار است این موتور در آن استفاده شود تعیین می شود. یکی از نکات مهم هنگام خرید سروو موتور، گشتاور، سرعت، قدرت و سرعت موتور است. عوامل مختلفی بر قیمت سروو موتورها تأثیر می گذارد، از جمله برند، ورودی فاز (تک فاز / سه فاز). به عنوان مثال سروو موتور سه فاز 380 ولت عملکرد بهتر و قیمت بالاتری نسبت به موتور تک فاز 220 ولت دارد. در ادامه به بررسی برخی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب سروو موتور می پردازیم.
 
اینرسی بار: اینرسی اعمال شده به هر جزء را برای محاسبه اینرسی کل بار محاسبه کنید
 
سرعت: سرعت چرخش شفت بر حسب دور بر دقیقه (RPM) تعریف می شود. اگر از سرعت نامی که حداکثر سرعت موتور است تجاوز شود، مقادیر گشتاور کاهش می یابد.
 
گشتاور موثر: در صورت لزوم، نیروی اصطکاک برای هر عنصر محاسبه می شود و به گشتاور اصطکاک برای شفت موتور تبدیل می شود. علاوه بر این، نیروی خارجی برای هر عنصر محاسبه شده و به گشتاور خارجی شفت موتور تبدیل می شود. مقدار کل گشتاور بار برای شفت موتور محاسبه می شود.
 
حداکثر گشتاور لحظه ای: توجه داشته باشید که حداکثر مقدار گشتاور برای هر قسمت راه اندازی (حداکثر گشتاور لحظه ای) کمتر از حداکثر گشتاور لحظه ای موتور است.
 
توان: توان سروموتور حاصل ضرب گشتاور اسمی و سرعت اسمی است. بنابراین سروو موتورهایی که قدرت یکسانی دارند اما سرعت نامی کمتری دارند، گشتاور بیشتری دارند.
 
قیمت: نکته قابل توجه این است که محدوده قیمت سروو موتورها بر اساس گشتاور نامی آنها یعنی گشتاور مشخص شده روی سروو موتور است.
 
اندازه فیزیکی: اندازه، جرم، ضریب اصطکاک و تمام قطعاتی که بر چرخش شفت سروو موتور تاثیر می گذارند.
 
ترمز: سرو موتورها در دو نوع ترمزدار و بدون ترمز تولید و در بازار عرضه می شوند.
۰ ۰

خرید انواع خازن

۱۹ بازديد
خازن یکی از قطعات الکترونیکی است که قادر به ذخیره بار و انرژی الکتریکی است.
برای خرید خازن نکات مهمی وجود دارد که باید بدانید. این مشکل را با جزئیات بیشتری توضیح داده ایم
خازن ها کاربردهای گسترده ای دارند. آنها در مدارهای زمان بندی با مقاومت استفاده می شوند. همچنین از خازن ها برای صاف کردن سطح تغییرات ولتاژ رو به جلو استفاده می شود. خازن ها همچنین به عنوان فیلتر در بسیاری از مدارها به ویژه مدارهای مخابراتی استفاده می شوند. زیرا خازن ها به راحتی سیگنال های AC را عبور می دهند، اما از عبور سیگنال های مستقیم جلوگیری می کنند.
 
ظرفیت خازن: نسبت بین بار ذخیره شده در خازن و اختلاف پتانسیل بین دو سر خازن را ظرفیت خازن می گویند که معیاری برای سنجش توانایی ذخیره انرژی الکتریکی است. واحد اندازه گیری ظرفیت خازن کولن بر ولت است که فاراد (F) نامیده می شود. 1 فاراد یک واحد بسیار بزرگ است و در عمل، ظرفیت خازن رایج‌ترین خازن‌ها به ترتیب میکروفاراد (µF)، نانوفاراد (nF) و پیکوفاراد (pF) است.
 
مشخصاتی که قبل از خرید خازن باید بدانید:
در خازن های الکترولیتی، ظرفیت خازن معمولاً به صورت یک عدد مشخص با واحد متناظر آن (μf و غیره) در کنار ولتاژ ذخیره سازی (حداکثر ولتاژ ذخیره شده در خازن) نوشته می شود. اما در خازن های دیگر یک عدد 3 رقمی با حرف انگلیسی (k، j یا m) نوشته می شود. برای محاسبه ظرفیت این نوع خازن ها، دو عدد اول را در توان عدد سوم در ده ضرب می کنیم که واحد را بر حسب پیکوفاراد می دهیم. به عنوان مثال، اگر روی خازن عدد 105j نوشته شده باشد، به این معنی است که ظرفیت این خازن برابر است با: 100000 x 10 پیکوفاراد، یا 1000 نانوفاراد یا 1 میکروفاراد. همچنین حروف خطاهای پنج درصد برای j، ده درصد برای k و بیست درصد برای m را نشان می دهد.
 
فروش انواع خازن های دیپ
شامل خازن الکترولیتی، خازن پلی استر، خازن تانتالیوم، خازن مایلار، خازن چند لایه، خازن لنز، خازن mkt و ...
 
فروش انواع خازن smd
شامل خازن الکترولیتی SMD، خازن 1206، خازن 0805
خازن الکترولیتی خازن الکترولیتی نوعی خازن است که از الکترولیت برای دستیابی به ظرفیت خازنی بیشتر نسبت به انواع دیگر خازن ها استفاده می کند. الکترولیت یک مایع یا ژل حاوی غلظت بالایی از یون است. تقریبا تمام خازن های الکترولیتی پلاریزه هستند، به این معنی که ولتاژ روی ترمینال مثبت همیشه باید بیشتر از ولتاژ ترمینال منفی باشد. خازن های الکترولیتی می توانند الکترولیت مرطوب یا پلیمر جامد باشند. آنها معمولا تانتالیوم یا آلومینیوم هستند، اگرچه می توان از مواد دیگری نیز استفاده کرد. ابرخازن‌ها زیرگروه خاصی از خازن‌های الکترولیتی هستند که به آنها خازن‌های الکترولیتی دولایه نیز گفته می‌شود که ظرفیت‌های آنها صدها و هزاران فاراد است. خازن های الکترولیتی دارای ظرفیت معمولی بین 1μF و 47mF و ولتاژ کاری تا چند صد ولت DC هستند. خازن های الکترولیتی آلومینیومی در بسیاری از کاربردها مانند منابع تغذیه، مادربردهای کامپیوتری و بسیاری از لوازم خانگی یافت می شوند. از آنجایی که پلاریزه هستند، فقط در مدارهای DC قابل استفاده هستند.
معایب خازن الکترولیتی:
معایب شامل جریان های نشتی بالا، تحمل های ارزشی، مقاومت سری معادل و عمر محدود است.
نحوه خواندن ظرفیت خازن الکترولیت:
در مورد خازن های سوراخ دار، مقدار ظرفیت خازن و همچنین حداکثر ولتاژ نامی روی کیس درج می شود. خازن با چاپ "4.7μF 25V" روی آن دارای مقدار ظرفیت اسمی 4.7μF و حداکثر ولتاژ 25V است که هرگز نباید از آن بیشتر شود. در مورد خازن های الکترولیتی SMD (Sarface Mount) دو علامت اساسی وجود دارد. وجود دارد. اولی به وضوح مقدار میکروفاراد و ولتاژ کار را نشان می دهد. به عنوان مثال، با استفاده از این روش، یک خازن 4.7 µF با ولتاژ عملیاتی 25 ولت برچسب "4.7 25 V" می شود. در یک سیستم نمادگذاری دیگر، یک حرف با سه عدد دنبال می شود. این حرف مطابق جدول زیر ولتاژ اسمی را نشان می دهد. دو عدد اول نشان دهنده مقدار در پیکوفاراد است، در حالی که عدد سوم تعداد صفرهایی است که باید به دو عدد اول اضافه شود.
اعداد rs به عنوان مثال، یک خازن 4.7 μF با ولتاژ نامی 25 ولت دارای برچسب E476 است. این به 47,000,000 pF = 47,000 nF = 47 μF ترجمه می شود.
۰ ۰