مقایسه سرفیس پرو 8 و 7

۳۳ بازديد
مایکروسافت علاوه بر سرفیس دیو و سرفیس بوک 4، نسل جدید سرفیس پرو 7 را نیز در رویداد امروز معرفی و به نمایش گذاشت. اکنون سرفیس پرو 8 کاستی های نسل قبل را برطرف کرده و کاربران را به خرید تشویق می کند.

ما باید سرفیس بوک های مایکروسافت را به عنوان لپ تاپ هایی در نظر بگیریم که به دنیای تبلت ها می روند، اما در عوض باید سرفیس پرو را تبلتی بدانیم که سعی می کند به لپ تاپ ها نزدیک شود. هدف کلی مایکروسافت تولید محصولی است که بتواند هر دو نوع دستگاه را پوشش دهد و به این هدف نزدیکتر شده است. در این مقاله به طور خلاصه به سرفیس پرو 8 می پردازیم و با هم به بررسی مشخصات این محصول می پردازیم. علاوه بر این، مقایسه کوچکی بین سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 8 خواهیم داشت. برای اطلاع از قیمت سرفیس پرو 9 به فروشگاه اینترنتی پارسان می مراجعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت سرفیس پرو 8
زمانی که سرفیس پرو 7 معرفی شد، آنقدر شبیه به نسل قبل بود که تشخیص آنها از هم غیرممکن بود و مایکروسافت حتی طراحی آن را تغییر نداده بود.
سرفیس پرو 8 تغییراتی را به خود دیده است و اکنون با نگاهی به این دستگاه متوجه تفاوت آن با سرفیس پرو 7 خواهید شد. اولین بهبود در ناحیه اطراف صفحه نمایش اتفاق افتاد و به جلوی این لپ تاپ حس جدیدی داد و بیشتر شبیه محصولات موجود در سال 2021 بود.
وزن سرفیس 7 پرو 775 یا 790 گرم (بسته به نسخه) و ابعاد آن 292×201×8.5 میلی‌متر بود. یعنی با یکی از سبک ترین و در عین حال کوچک ترین لپ تاپ های دنیا مواجه بودیم.
وزن سرفیس 8 پرو به 889 رسیده است و ابعاد آن 287 در 208 میلی متر در 9.3 میلی متر است. واقعاً جالب است که وزن این لپ تاپ تقریباً به اندازه یک تبلت است، اما تمام ویژگی های یک لپ تاپ را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت سرفیس پرو 8
اگر امروز قصد خرید سرفیس پرو 7 را دارید، مایکروسافت قیمت پایه این لپ تاپ را 650 دلار و قیمت نسخه نهایی را 2100 دلار اعلام کرد. جالب است بدانید که نسخه پایه در زمان عرضه 750 دلار قیمت داشت و اکنون با 100 دلار تخفیف به 650 دلار می رسد.

قیمت سرفیس پرو 8 1099 دلار است. به طور کلی سرفیس پرو مانند دیگر سرفیس های مایکروسافت قیمت بالایی نسبت به ویژگی های خود دارد.

صفحه نمایش سرفیس پرو 8
مایکروسافت نمایشگری باکیفیت را برای سرفیس پرو 7 در نظر گرفته بود، اما امروزه در دنیای فناوری، کاربران دیگر از داشتن صفحه نمایش باکیفیت راضی نیستند و به دنبال ویژگی های بیشتری مانند نرخ تازه سازی نرخ و روشنایی بالا هستند.
سرفیس 7 پرو دارای صفحه نمایش 12.3 اینچی با وضوح 2736x1824 و تراکم پیکسلی 267 بود که کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب بود اما در نسل جدید مایکروسافت صفحه نمایش لپ تاپ خود را بهبود بخشیده است.
Surface 8 Pro اکنون دارای صفحه نمایش 13 اینچی با وضوح بالاتر و در نتیجه تراکم پیکسلی بالاتر است و خوشبختانه از نرخ رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند. نرخ؛ چرا که بالاخره اپل و مایکروسافت از این قابلیت در محصولات جدید خود استفاده کردند.
این نمایشگر هم اکنون از فناوری های Dolby Vision و تنظیم خودکار رنگ صفحه پشتیبانی می کند تا بهترین کیفیت و دقت رنگ را به شما نشان دهد. نرخ نوسازی 120 هرتزی سرفیس پرو 8 تطبیقی ​​است و به دستگاه اجازه می دهد در شارژ صرفه جویی کند.
نسل دوم قلم معرفی شده است که دقت و سرعت بیشتری دارد و حس نزدیک تری به نوشتن روی کاغذ به شما می دهد، به علاوه نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز، حس خوشایندی را هنگام نوشتن به شما می دهد.
با توجه به موارد فوق، صفحه نمایش سرفیس پرو جدید بسیار نرمتر شده و سریعتر احساس می شود. علاوه بر این، صفحه نمایش حاشیه های کمتری دارد تا شما را با خوشحالی به این لپ تاپ کوچک نگاه کنید. علاوه بر این، روشنایی این پنل 12 درصد افزایش یافته است تا بتوانید در محیط های باز صفحه نمایش را بهتر ببینید.
این نمایشگر مانند نسل قبلی همچنان نسبت صفحه نمایش 3:2 دارد و از 10 لمس همزمان پشتیبانی می کند.
۰ ۰

بررسی سرفیس پرو ۹

۹ بازديد

انواع سرفیس ها را می توان جزو بهترین تبلت های ویندوزی بازار دانست که طی چند سال گذشته طرفداران خود را پیدا کرده است. Service Pro 9 یکی از جدیدترین تبلت های مایکروسافت است که وارد بازار شده و دارای ویژگی های بسیار جذابی است و محصولی با کیفیت به حساب می آید.

طرح
سرفیس پرو 9 محصولی زیبا و چشم نواز است. شما با تبلتی روبرو هستید که لبه های گرد دارد که باعث سهولت در دست گرفتن این محصول می شود. ما با محصولی روبرو هستیم که فضای کمی را اشغال می کند و به لطف وزن کم می توانید آن را به راحتی حمل کنید.
در لبه سمت راست این تبلت پورت شارژ را مشاهده می کنید. درگاه صفحه کلید در لبه پایینی قرار گرفته و دو درگاه USB-C در لبه سمت چپ قابل مشاهده است. دکمه پاور و دکمه کنترل صدا در لبه بالایی این تبلت قابل مشاهده است. در پشت تبلت می توانید پایه ای را مشاهده کنید که با باز شدن آن می توان تبلت را روی میز قرار داد. یک دوربین در پشت تبلت قابل مشاهده است.
در مجموع وقتی این محصول را در دست بگیرید متوجه کیفیت بالای ساخت آن خواهید شد و واقعا احساس خواهید کرد که با یک محصول درجه یک روبه رو هستید.

صفحه نمایش
مایکروسافت برای این محصول از صفحه نمایش بسیار باکیفیتی استفاده کرده است که به سرعت توجه عموم را به خود جلب می کند. وقتی تبلت را روشن می کنید متوجه کیفیت بالای صفحه نمایش و روشنایی بالای آن خواهید شد. صفحه نمایش لمسی این تبلت عملکرد نمایش رنگی عالی و حساسیت بسیار بالایی در تشخیص لمس کاربر دارد.
صفحه نمایش حاشیه های باریکی دارد و تنها حاشیه ای که می تواند چشم ها را به خود جلب کند حاشیه لبه بالایی است که دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره در آن قرار گرفته اند.
چیزی که واقعاً در مورد صفحه نمایش برجسته است این است که زوایای دید عالی را ارائه می دهد. از هر زاویه ای می توانید دید خوبی از محتوا داشته باشید.

صفحه نمایش سرفیس پرو 9 از پنل PixelSense Flow استفاده می کند. صفحه نمایش LCD که وضوح 2880 در 1920 پیکسل را در مقابل کاربران ارائه می دهد. صفحه نمایشی که قادر است 10 لمس همزمان را تشخیص دهد و به تنهایی واکنش نشان دهد.

صفحه نمایش سرفیس پرو 9 از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند و از قلم نیز پشتیبانی می کند.
صفحه نمایش سرفیس پرو 9 از مدیریت خودکار رنگ پشتیبانی می کند و می تواند شدت رنگ را بر اساس نور محیط تغییر دهد. همچنین باید گفت که صفحه نمایش توسط یک لایه محافظ گوریلا گلس 5 محافظت می شود.

باتری
مایکروسافت برای این محصول از باتری 47.7 وات ساعتی استفاده کرده است. برای تست عملکرد باتری، روشنایی صفحه نمایش را روی 50 درصد تنظیم کرده و آن را از اینترنت جدا کردیم. در این حالت می توانید 9 ساعت و 30 دقیقه ویدیو تماشا کنید. اگر تبلت را به وای فای متصل کنید، می توانید تا 7 ساعت و 30 دقیقه فیلم تماشا کنید. اگر در حالت Wi-Fi روشنایی صفحه را تا حد زیادی افزایش دهید، می توانید تا 5 ساعت ویدیو تماشا کنید.

عملکرد سخت افزار
مدلی که برای بررسی داشتیم از پردازنده نسل دوازدهم Core i5 1245U استفاده می کند. این یک پردازنده 10 هسته ای است که از دو هسته با کارایی بالا و 8 هسته کم مصرف استفاده می کند. پردازنده ای با 12 هسته و حداکثر فرکانس آن به 4.4 گیگاهرتز می رسد.
سرفیس پرو 9 پردازنده گرافیکی مجزا ندارد و از پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده اصلی Iris Xe استفاده می کند. سرفیس پرو 9 بدون فن ساخته شده و بنابراین صدای بسیار کمی تولید می کند. سرفیس پرو 9 اگرچه پردازنده گرافیکی مجزا ندارد، اما برای انجام بازی های سبک نیز گزینه مناسبی است.

۰ ۰

دیدگاه افراد سرشناس درباره مک بوک ایر ۱۵ اینچ

۱۱ بازديد

 اولین بررسی ها در مورد یک محصول جدید معمولا بینندگان یا خوانندگان خاص خود را دارد و این بار در مورد مک بوک ایر 15 اینچی است. افراد مشهور به این محصول جدید کوپرتینویی روی آورده اند و اگر قصد خرید مک بوک با صفحه نمایش بزرگ را دارید و نمی خواهید حداقل 2499 دلار برای این منظور هزینه کنید و مک بوک پرو را انتخاب کنید، ارزش خواندن این مطلب را دارد. نظرات این افراد .

ابتدا نظر آقای جیسون اسنل را از سایت شش رنگ خواهیم دید:
ای کاش می توانستم با مک بوک ایر جدید کارهای بیشتری انجام دهم، اما صادقانه بگویم، این مک بوک ایر به اندازه نسخه 13 اینچی عالی است. من این محصول را خیلی دوست داشتم و خریدم. اپل اکنون همین دستگاه را با صفحه نمایش 15.3 اینچی عرضه کرده است. اگر تا به حال برای خرید مک بوک ایر به دلیل صفحه نمایش کوچکش تردید کرده اید، کوپرتینویی ها دست شما را باز کرده اند.
گای اسکات استین از CNET این دستگاه را بسیار ارزشمند می داند، به خصوص نسخه 512 گیگابایتی. اما نظرات کامل او را در ادامه می خوانیم:

به نظر می رسد یکی از مدل های با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی 1499 دلار برای شما هزینه داشته باشد و این گزینه در نسخه 13 اینچی با قیمت 1399 دلار موجود است. پرداخت 100 دلار بیشتر برای داشتن صفحه نمایش بزرگتر منطقی است.

در مقایسه با نسخه پایه قیمت مک بوک ایر 15 اینچ 200 دلار اختلاف قیمت وجود دارد که البته آنقدر که باید نیست. من خیلی با صفحه نمایش بزرگتر مک بوک ایر 15 اینچی وصل شدم و عاشقش شدم! همسرم وقتی دو نسخه 13 و 15 اینچی این محصول را در کنار هم دید، پذیرفت که مدل 15 اینچی انتخاب بهتری است.
آقای ناتان اینگراهام در سخنان خود اشاره کرد که این دستگاه با تراشه M2 که در سال 2022 شاهد معرفی آن بودیم عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری می‌توان انتظار نسخه مجهز به تراشه M3 را داشت. ادامه سخنان وی به شرح زیر است:

تنها نگرانی من این است که این محصول از یک پردازنده یک ساله استفاده می کند. البته قدرت بالای این تراشه برای مک بوک ایر ایده آل است، اما همچنان گزینه ای است که باید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید بیش از 1000 دلار برای لپ تاپ خرج کنید و چندین سال آن را داشته باشید، توصیه می کنم با نسخه جدیدتر و سریعتر بروید.

پردازنده M2 با تمام قدرت و سرعت بالایی که دارد، هنوز یک تراشه یک ساله است. اگر به دنبال دستگاه قدرتمندتری هستید، با مک بوک پرو همراه باشید یا منتظر بروزرسانی باشید. البته از آنجایی که اپل این محصول را با تراشه M2 معرفی کرد، بعید است که برای عرضه دستگاه با پردازنده M3 عجله داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت مک بوک پرو 13 اینچ روی لینک کلیک کنید

https://parsanme.com/store/macbook-pro-13


آنیکا چین از وب سایت Verge نظرات خود را به شرح زیر بیان کرد:

مک بوک ایر 15 اینچی بین نسخه 13 اینچی این دستگاه و مک بوک پرو قرار گرفته است. این سه محصول از نظر عملکرد تک هسته‌ای کاملاً مشابه هستند، اما مدل جدید 15 اینچی هنگام بنچمارک کردن در هنگام بازی Tomb Raider عملکردی نزدیک به MacBook Pro دارد.

از آنجایی که هر سه دستگاه از یک تراشه استفاده می کنند، تفاوت عملکرد به دلیل سیستم خنک کننده است. مانند مدل کوچکتر، مک بوک ایر 15 اینچی دارای فن نیست، اما حرفه ای ها فضای بیشتری برای انتقال گرمای تولید شده به بیرون دارند. به طور کلی، عملکرد اصلی این دستگاه را نمی توان با مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به فن مقایسه کرد.

وی همچنین در مورد عمر مفید باتری موارد زیر را بیان کرد:

آخرین چیزی که باید به آن اشاره کنم عمر باتری و شارژ است. من توانستم به 14.5 ساعت برسم که آن را بین مدل 13 اینچی (13 ساعت) و مک بوک پرو 13 اینچی (16.5 ساعت) قرار می دهد. این کمی گیج کننده است، زیرا اندازه باتری مک بوک ایر 15 اینچی از دو مدل دیگر بزرگتر است و امیدوارم دلیل خوبی و هوشمندانه ای برای آن وجود داشته باشد. البته باید در نظر داشت که محصول جدید صفحه نمایش بزرگتری یعنی 15 اینچی دارد.

۰ ۰

مقایسه لپ تاپ اپل مک بوک ایر 13 و 15

۸ بازديد

 لپ تاپ های محبوب و خوش ساخت اپل به وضوح در صدر محبوب ترین محصولات بازار قرار دارند. این محصولات با بهره وری و سبکی، پردازنده قدرتمند اختصاصی این شرکت توانستند محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب کنند. در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی دو محصول خوب این شرکت یعنی مک بوک ایر 13 و 15 اینچی می پردازیم.


طراحی و ظاهر
این دو مک بوک از نظر ساختار و طراحی مشابه هستند و از نظر عرض و عمق فقط اندکی کشیده شده اند. مک بوک ایر 15 اینچی تقریباً به همان اندازه نازک است و در حدود 0.45 اینچ است که تفاوت جزئی با لپ تاپ 13 اینچی مک بوک ایر اپل با اندازه 0.44 اینچ دارد. وزن مک بوک ایر حدود 1.5 کیلوگرم است، در حالی که وزن مک بوک ایر 13 اینچی حدود 1.22 کیلوگرم است. البته به خاطر داشته باشید که مک بوک ایر 15 اینچی نسبت به اندازه صفحه نمایش آن کاملا سبک و خوش ساخت است.

در کنار جعبه مک بوک جدید نسبتاً خوب به نظر می رسد و زوایای مناسب و زیبایی فوق العاده آن کاملاً جذاب و خوش ساخت خواهد بود. در رنگ های نقره ای، خاکستری، ستاره ای و نیمه شب ساخته شده است و دارای یک شاسی فوق العاده نازک در پوشش است. وب کم داخلی با دوربین فول اچ دی نیز نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است و هر دو لپ تاپ از فناوری های یکسانی برای دریافت تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا به خصوص در زمان کنفرانس های ویدئویی استفاده می کنند. علاوه بر این، وجود Touch ID در کنار دکمه پاور در هر دو دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.

برای اطلاغ از قیمت مک بوک ایر 13 روی لینک کلیک کنید

https://parsanme.com/store/macbook-air-13

 

پورت اتصال
در مورد پورت های اتصال می توان گفت که دارای 2 پورت Thunderbolt 4 و جک 3.5 میلی متری هستند. کانکتور برق MagSafe 3 همچنین از مسدود شدن یک پورت جلوگیری می کند، برق را ذخیره می کند و در صورت مسدود شدن خاموش می شود. از نسل جدید Wi-Fi 6 نیز برای استفاده از شبکه بی سیم آماده شده است که راحتی اتصال به اینترنت پرسرعت را در محصول مورد نیاز شما فراهم می کند. همچنین در هر دو محصول محدودیت وجود دارد. هر دو تنها از یک مانیتور خارجی با حداکثر وضوح 6K با نرخ فریم 60 هرتز پشتیبانی می کنند. البته این محدودیت در مقایسه با لپ تاپ های ویندوزی کمی نامناسب به نظر می رسد که باید حذف شود.

مشخصات فنی
مک بوک ایر 13 اینچی دارای یک CPU 8 هسته ای M2 و یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای است که می توان آن را به یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای اختیاری ارتقا داد. مک بوک ایر 15 اینچی نیز از حالت دوم استفاده می کند، به این معنی که از مک بوک 13 اینچی قدرتمندتر خواهد بود. پیکربندی مشابه این دو در سیستم بدون فن در عملکردهای سنگین نیز دیده می شود که نیاز به داشتن یک کول پد حرفه ای خواهد داشت.

صفحه نمایش
اما صفحه نمایش نیز یکی از گزینه های مهم این دو محصول است. هر دو محصول دارای فناوری نمایشگر Liquid Retina IPS هستند که بهتر از لپ تاپ های ویندوزی است. مک بوک ایر 15 اینچی دارای رزولوشن 1864 در 2880 پیکسل است در حالی که مک بوک ایر 13 اینچی دارای رزولوشن 1664 در 2560 است.لازم به ذکر است که تراکم پیکسلی آنها کاملاً یکسان است. البته این را هم بدانید که این نمایشگرها به کوچکی miniLED های مک بوک پرو نخواهند بود، اما مک بوک ایر 13 اینچی همچنان روشنایی، رنگ و کنتراست نسبتاً جذابی را نمایش می دهد.

بلندگو
مک بوک ایر 15 یک مزیت بلندگو نسبت به مک بوک ایر 13 دارد که 6 بلندگو با پدهای لغو نیرو است که در مقایسه با بلندگوهای مک بوک ایر 13 واقعاً پیشرفته خواهد بود. ساختار پخش موسیقی در این دو لپ تاپ کاملا متفاوت خواهد بود و ممکن است توجه در باس صدا مورد توجه قرار گیرد.

مقایسه قیمت مک بوک ایر 13 و 15
به طور کلی، به کسانی که مک بوک ایر 15 اینچی را برای صفحه نمایش بزرگ آن انتخاب می کنند، توصیه می کنیم که این تصمیم کاملاً صحیح و منطقی باشد. البته هر دوی این محصولات کمی ضعیفتر از مک بوک پرو هستند اما کیفیت و مشخصات فنی آنها کاملا قابل قبول و ایده آل است. قیمت مک بوک پرو 13 اینچی با پردازنده M1 حدود 1000 دلار و یک پردازنده M2 حدود 1100 دلار به فروش می رسد. در مقایسه، یک مک بوک ایر 15 با پردازنده M2 را می توان با حدود 1300 دلار خریداری کرد. باید مطمئن باشید که قیمت اولیه این دستگاه ها شما را شوکه نمی کند، اما قطعا ارزش خرید خواهند داشت.

 

۰ ۰

تفاوت های مک بوک پرو و ایر در چیست؟

۱۵ بازديد
مک بوک نام لپ تاپ های اپل است. این لپ تاپ ها به دلیل ویژگی ها و عملکرد قدرتمندی که دارند در بین طراحان و گرافیست ها بسیار محبوب هستند. معروف ترین مدل های مک بوک سری پرو و ​​ایر هستند که کیفیت و امکانات بیشتری نسبت به بقیه دارند. امسال اپل مک بوک ایر و مک بوک پرو را معرفی کرد و تغییرات زیادی را روی این محصولات به روز و اعمال کرد. با توجه به شباهت این دو محصول، نگاهی کلی به تفاوت های مک بوک ایر و پرو خواهیم داشت.
قبل از معرفی مک بوک پرو 2021 و مک بوک ایر 2021، تفاوت مک بوک پرو و ​​ایر در پردازنده آن بود. با معرفی مک‌بوک‌های جدید، هر دو لپ‌تاپ با پردازنده‌های مشابهی عرضه شدند و تشخیص تفاوت کمی سخت‌تر شد. داشتن تراشه های یکسان به این معنی است که هر دو لپ تاپ قادر خواهند بود کارهای مشابهی را با سرعت بالا انجام دهند. مک بوک ایر یک لپ تاپ کوچک و آرام است که به لطف تراشه M1 خود نیازی به فن ندارد.

اما از سوی دیگر، مک بوک پرو یک طرفدار دارد. بنابراین، ممکن است در استفاده طولانی مدت عملکرد بهتری داشته باشد. مک بوک ایر پاسخگوی نیازهای روزمره است و اگر قصد دارید لپ تاپی برای کارهای حرفه ای تر در دراز مدت داشته باشید، مک بوک پرو مناسب شما خواهد بود.
یکی از قابل توجه ترین تفاوت های مک بوک ایر 13 اینچی با مدل های بزرگتر پرو، روشنایی آنهاست. روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ های 13 اینچی به 500 نیت می رسد. در مقابل، مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی می‌توانند تا 1600 نیت روشنایی را هنگام مشاهده محتوای HDR ارائه دهند.

فناوری های به کار رفته در صفحه نمایش این دو مدل بسیار متفاوت است. مانند اکثر مک‌بوک‌های سال‌های اخیر، مک‌بوک ایر دارای پنل LCD است، اما به دلیل لبه‌های باریک و گوشه‌های گرد، اپل آن را نمایشگر Liquid Retina می‌نامد. مدل‌های 14 و 16 اینچی از فناوری پیشرفته‌تر Liquid Retina XDR mini-LED اپل برای سیاهی‌های عمیق‌تر، محدوده دینامیکی بهتر و دقت رنگ بهبود یافته بهره می‌برند. یک صفحه نمایش XDR می تواند روشنایی بالاتری را هنگام پخش محتوای HDR ارائه دهد. مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو نیز دارای نمایشگر ProMotion هستند که به آنها امکان می دهد نرخ تازه سازی خود را تا 120 هرتز تغییر دهند.مک بوک ایر دارای نمایشگر نرخ تجدید متغیر نیست.
مک بوک ها از نظر طراحی تفاوت چندانی نداشتند تا اینکه اپل مدل های مک بوک پرو و ​​ایرباز بازطراحی شده و ناچ را عرضه کرد. این شرکت اکنون پنج نسخه مختلف مک بوک را به فروش می رساند. مک بوک ایر M2 از زبان طراحی مشابه مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی پیروی می کند. با این حال، فاقد تنوع پورت های معرفی شده در مدل های Pro پس از طراحی مجدد اصلی است.

در نگاه اول، هر دو لپ‌تاپ دارای لبه‌های گرد در پایین و لبه‌های صاف در بالا هستند. اما آنها چند جزئیات کوچک دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. به عنوان مثال، لبه های صفحه نمایش مک بوک پرو کوچکتر از مک بوک ایر است و قسمت صفحه کلید مک بوک پرو به رنگ مشکی طراحی شده است.

مک بوک ایر و مک بوک پرو از آلومینیوم ساخته شده اند. همه مدل های مک بوک پرو در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود هستند. اما رنگ مک بوک M1 در رنگ طلایی نیز موجود است. MacBook Air M2 دارای رنگ‌های Starlight و Midnight است. مک بوک ایر و مک بوک پرو در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود هستند. اما مک بوک ایر در رنگ های سیاه و سفید نیز موجود است.

با این حال وقتی صحبت از پورت ها به میان می آید، شاهد تفاوت های زیادی بین این دو لپ تاپ هستیم. مک بوک ایر و مک بوک پرو M2 اپل تنها دارای دو پورت تاندربولت هستند. در حالی که MacBook Pro M2 و M2 Max دارای سه پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI و یک اسلات کارت SD هستند.

یکی از قابل توجه ترین تفاوت های مک بوک های 13 اینچی با مدل های بزرگتر پرو، روشنایی آنهاست. روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ های 13 اینچی به 500 نیت می رسد. در مقابل، مدل‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی می‌توانند تا 1600 نیت روشنایی را هنگام مشاهده محتوای HDR ارائه دهند.

فناوری های به کار رفته در صفحه نمایش این دو مدل بسیار متفاوت است. مانند اکثر مک‌بوک‌های سال‌های اخیر، مک‌بوک ایر دارای پنل LCD است، اما به دلیل لبه‌های باریک و گوشه‌های گرد، اپل آن را نمایشگر Liquid Retina می‌نامد. مدل‌های 14 و 16 اینچی از فناوری پیشرفته‌تر Liquid Retina XDR mini-LED اپل برای سیاهی‌های عمیق‌تر، محدوده دینامیکی بهتر و دقت رنگ بهبود یافته بهره می‌برند. یک صفحه نمایش XDR می تواند روشنایی بالاتری را هنگام پخش محتوای HDR ارائه دهد. مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی دارای نمایشگر ProMotion هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی خود را تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهند. مک بوک ایر صفحه نمایش نرخ نوسازی متغیر ندارد.

مک بوک پروهای 13 اینچی دارای تراشه M1 اپل هستند که یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به مدل های قبلی مک است. اپل با این تراشه تا 3.5 برابر عملکرد سریع‌تر و گرافیک 5 برابر سریع‌تر نسبت به مدل‌های قبلی اینتل ارائه کرد. مک بوک ایر نیز از همین تراشه استفاده می کند که بسیار برتر از پردازنده های اینتل در مدل های بازنشسته است. MacBook Pro و Airs جدیدتر از بهترین و قوی ترین تراشه موجود یعنی Apple M2 استفاده می کنند.

تراشه های M1 و M2 نیازی به خنک کننده فعال ندارند و مدل های مک بوک ایر فاقد فن هستند. اما مدل های مک بوک پرو دارای یک فن هستند. در استفاده طولانی مدت، MacBook Pro احتمالاً بهتر از Air است. زیرا دارای فن خنک کننده فعال است.

مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M1 به حداکثر 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD محدود شده است. این مقدار فضای ذخیره سازی خوبی است. اما اگر قصد دارید پروژه های ویدیویی زیادی را ذخیره کنید و با برنامه های سنگین کار کنید، به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت. مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو به لطف M2 Pro می توانند تا 96 گیگابایت رم و 8 ترابایت فضای ذخیره سازی داشته باشند.
مک بوک ایر را می توان تا 24 گیگابایت حافظه داخلی و حداکثر 2 ترابایت رم مجهز کرد که برای اکثر کاربران کافی است. حتی اگر این مقدار حافظه برای شما کافی نباشد، می توانید یک مک بوک پرو با ۷۲ گیگابایت حافظه بیشتر و ۶ ترابایت فضای ذخیره سازی بیشتر نسبت به مک بوک ایر تهیه کنید. تراشه های M2 Pro و M2 Max در مک بوک پرو نیز 200 گیگابایت ظرفیت دارند.

نکته مهم دیگر برای مقایسه مک بوک ایر و پرو 2022 و تفاوت مک بوک ایر و پرو 2023، اندازه باتری آنها است. مک بوک ایر دارای کوچکترین باتری در میان لپ تاپ های اپل است. اما همچنان ادعا می کند که با یک بار شارژ می تواند تا 18 ساعت ویدیو پخش کند. مک بوک پرو 13 اینچی باتری کمی بزرگتر دارد و با یک بار شارژ می تواند تا 20 ساعت دوام بیاورد. علاوه بر این، مک بوک پرو 16 اینچی تا 22 ساعت پخش ویدیو را وعده می دهد که طولانی ترین عمر باتری در مک تا به امروز است.
۰ ۰

چرا مک بوک پرو بخریم؟

۱۱ بازديد

 در روز جمعه، 17 ژوئن، مک‌بوک پرو 13 اینچ به‌روزرسانی‌شده با M2 برای سفارش در وب‌سایت اپل، برنامه App Store و نمایندگی‌های مجاز اپل در دسترس خواهد بود و به مشتریان در سراسر جهان دسترسی پیدا می‌کند. در روز جمعه 24 ژوئن. MacBook Pro 13 اینچی توسط تراشه جدید M2 سوپرشارژ می شود که نسل بعدی سیلیکون اپل را معرفی می کند و قابلیت های M1 را بیشتر بهبود می بخشد. عملکرد عالی، تا 24 گیگابایت حافظه داخلی، شتاب ProRes و عمر باتری تا 20 ساعت، همه در یک طراحی جمع و جور. مک بوک پرو 13 اینچی با M2 به مک بوک پرو 14 و 16 اینچی قدرتمندتر با M1 Pro و M1 Max می پیوندد تا قدرتمندترین مجموعه مک بوک پرو را تکمیل کند. مک بوک پرو 13 اینچی با عملکرد و ویژگی های بیشتر از همیشه، از 1299 دلار و برای آموزش 1199 دلار شروع می شود.

برای خرید مک بوک پرو روی لینک کلیک کنید
https://parsanme.com/store/macbook-pro

یکی از دلایلی که افراد تمایل دارند به جای خرید لپ تاپ ویندوزی، قیمت مک بوک پرو را بپردازند، رابط کاربری دلپذیر سیستم عامل این لپ تاپ ها است. عملکرد کلی لپ تاپ های اپل به خصوص مک بوک پرو برای کاربران خشنود است.
با پرداخت هزینه مک بوک پرو می توانید از محیط کاربری زیبا با دسترسی آسان به تنظیمات مختلف لذت ببرید.

اما کار با ماوس پد مک بوک پرو به لطف نرم افزار این لپ تاپ تجربه دلپذیرتری برای کاربران به همراه دارد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت رابط کاربری مک، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات موجود در حافظه است. این محبوبیت به قدری ادامه یافت که مایکروسافت در آخرین نسخه سیستم عامل خود یعنی ویندوز 11 از ظاهری شبیه به مک استفاده کرد. با پرداخت قیمت مک بوک پرو یکی از بهترین لپ تاپ های بازار را همین حالا خریداری کنید.

کاربران عاشق طراحی جمع و جور مک بوک پرو 13 اینچی هستند و اکنون با M2، عملکرد و ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد. این پردازنده از نسل بعدی پردازنده‌های مرکزی ۸ هسته‌ای با عملکرد و هسته‌های عملکردی بهبود یافته، و همچنین نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی اپل برخوردار است که اکنون تا ۱۰ هسته دارد که دو هسته بیشتر از M1 است. MacBook Pro با سیستم خنک‌کننده فعال خود برای حفظ عملکرد حرفه‌ای برای افرادی که جریان کاری سخت‌تر دارند طراحی شده است.

برای کاربرانی که با تصاویر RAW در برنامه‌هایی مانند Affinity Photo کار می‌کنند، MacBook Pro 13 اینچی تقریباً 40 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است و برای کاربرانی که از مدل‌های غیرسیلیکونی اپل ارتقاء می‌دهند تا 3.4 برابر سریع‌تر است. -بازی‌های فشرده مانند Baldur's Gate 3 نیز تقریباً 40 درصد سریع‌تر از نسل قبلی هستند و برای مشتریانی که از مدل‌های غیرسیلیکونی اپل ارتقاء می‌دهند تا 3.3 برابر سریع‌تر هستند.

مک بوک پرو 13 اینچی با M2 همچنین تا 24 گیگابایت حافظه داخلی سریع و همچنین 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر را پشتیبانی می کند، که چندوظیفه ای و کار با منابع بزرگ را فوق العاده روان می کند. MacBook Pro که برای سرعت بخشیدن به جریان کار ویدیو طراحی شده است، از رمزگذاری و رمزگشایی ProRes پشتیبانی می کند، بنابراین کاربران می توانند تا 11 جریان ویدیوی 4K و حداکثر دو جریان ویدیوی 8K ProRes را پخش کنند.

مک بوک پرو 13 اینچی به روز شده تاثیر خود را بر محیط زیست به حداقل می رساند و اکنون از 100٪ عناصر خاکی کمیاب بازیافتی در آهنرباهای بدنه و 100٪ قلع بازیافتی در لحیم کاری اصلی مادربرد استفاده می کند. MacBook Pro 13 اینچی عاری از چندین ماده مضر است، استانداردهای بالای اپل را برای بهره وری انرژی رعایت می کند و از الیاف چوب در بسته بندی خود از منابع بازیافتی یا جنگل هایی که مسئولانه مدیریت می شوند، استفاده می کند. امروزه، اپل برای فعالیت های شرکتی جهانی خود نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، قصد دارد تأثیر خالص آب و هوا را در کل تجارت خود، که شامل زنجیره های تأمین تولید و تمام چرخه های عمر محصول می شود، داشته باشد. این بدان معناست که هر مکی که اپل تولید می کند، از طراحی تا تولید، 100% کربن خنثی خواهد بود.

۰ ۰