خرید رنگ از کارخانه

۲۰ بازديد

 

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که افراد هنگام انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی سازه یا ساختمان دارند، انتخاب رنگ است. در کشور ما ایران تعداد زیادی کارخانه رنگ سازی وجود دارد که انتخاب رنگ را دشوار می کند. هر یک از این شرکت ها دارای مزایا و ویژگی های خاصی هستند که افراد باید با توجه به نیاز و بودجه خود آن ها را انتخاب کنند. آنها را انتخاب کنید در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین تولیدکنندگان رنگ در ایران را بشناسیم و در مورد هر کدام توضیح مختصری ارائه دهیم.


 

برای خرید رنگ از کارخانه رنگ سازی روی لینک کلیک کنید

https://jamilpaint.com/post-detail/70/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

 


 

 

اگر قصد رنگ آمیزی خانه یا مبلمان خود را دارید و در انتخاب مارک رنگ مردد هستید، حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم تعدادی از بهترین شرکت های تولید رنگ را بررسی کنیم و به شما در انتخاب رنگ کمک کنیم. رنگ مورد نظر شما .

بهترین تولیدکنندگان رنگ ایران

استفاده از رنگ های مختلف در زندگی بشر سابقه ای هزاران ساله دارد. مرد با استفاده از رنگ های مختلف به محیط زندگی خود طراوت و روحی تازه می بخشد. امروزه کاربردهای زیادی برای این محصول می توان یافت که از جمله آنها می توان به استفاده در زمینه های هنری مانند نقاشی، مصارف صنعتی و ... اشاره کرد. بزرگترین کارخانه رنگ صنعتی در اصفهان و برخی شهرهای ایران با تولید رنگ های با کیفیت پاسخگوی نیاز مشتریان به این محصول است.

اگر قصد خریدرنگ ساختمانی دارید اینجا کلیک کنید

بهتر است بدانید که به دلیل وجود انواع رنگ ها مانند رنگ اکریلیک، رنگ روغن، رنگ پلاستیک، رنگ نیمه روغنی، رنگ چند رنگ و تعدادی رنگ دیگر و تعداد زیادی از تولیدکنندگان رنگ، وجود دارد. تنها یکی در این زمینه است. جایی که همه تخصصی هستند

از این رو شرکت هایی که از آنها نام می بریم تولید کننده های برتر هستند و معمولا در انواع این رنگ ها تخصص خاصی دارند.

همچنین دقت داشته باشید که ذکر نام این شرکت ها به معنای بی کیفیت بودن سایر تولیدکنندگان رنگ نیست، بلکه ممکن است تعدادی شرکت ناشناخته باشند که نسبت به این تولیدکنندگان برتر کار با کیفیت تری ارائه می دهند.

برای آشنایی با تاریخ و تاریخچه صنعت رنگ کشور به دهه 1300 برمی گردیم که هنوز رنگ در کشور تولید نمی شد و نقاشان چیره دست از مواد گیاهی و مواد معدنی برای رنگ آمیزی کاخ ها و ساختمان های دولتی استفاده می کردند. آنها به صورت دستی و با فرمول های سنتی تولید می شدند.

در سال 1318 اولین واحد رنگرزی مدرن به نام پرشین رنگرزی شروع به تولید و عرضه رنگ روغن صنعتی کرد و پس از آن شرکت های رنگ سارو و رنگ شمس فعالیت رنگرزی خود را آغاز کردند. در این سال ها رنگ روغن صنعتی همچنان از روغن های گیاهی و پودرهای معدنی تولید می شد و این تا سال 1341 بود که اولین محصول رنگ روغن بر پایه رزین آلکیدی تولید شد که توسط شرکت پلاسکار به بازار عرضه شد.

رنگ پلاستیک پایه پلی وینیل استات برای مصارف ساختمانی اولین بار در سال 1338 توسط شرکت پلاسکار تولید و عرضه شد و پس از آن کم کم شرکت های هاولوکس، رنگین، دیروپ، سوپر پینت رنگ پلاستیک خود را به بازار عرضه کردند.

در واقع می توان گفت در سال 1344 صنعت رنگرزی در ایران شکل جدیدی پیدا کرد و واحدهای زیادی فعالیت خود را آغاز کردند. تباشیمی، دیروپ ایران، رنگین، سوپررنگ و پارس پامچال از جمله شرکت هایی هستند که در سال جاری عرضه صنعت رنگ کشور را آغاز کردند و محصولات جدیدی مانند لاک چوب، رنگ روغن خشک هوا و کوره های صنعتی و رنگ های تعمیری خودرو را روانه بازار کردند. .

از اواخر دهه 50 تعداد واحدهای تولید رنگ افزایش یافت و امروزه صنعت رنگ کشور با بیش از 350 واحد صنعتی مجاز با ظرفیت مجموع 900000 تن در سال فعال است و در زمینه تولید انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی به عنوان همچنین صدها واحد غیرمجاز.

صنعت تولید رزین های مورد استفاده در رنگ نیز سابقه طولانی در کشور دارد. برای مرور تاریخچه این صنعت به سال 1344 برمی گردیم که برای اولین بار رزین آلکیدی توسط رنگ ایرانی و رزین پلی وینیل استات نیز توسط پلاسکار تولید شد و پس از آن پارس سادولین دیروپ ایران تولید رزین آلکیدی را آغاز کرد. و هو خواست ایران شروع به تولید رزین پلی وینیل استات کرد. خیلی تلاش کردند. و امروزه صنعت رزین کشور با بیش از 120واحد صنعتی با ظرفیت کل 750000 تن در سال، قادر به تولید انواع رزین های پلی وینیل استات و کوپلیمرهای آن، رزین های آلکیدی و اصلاح شده، رزین های آمینه، پلی استرهای غیراشباع، رزین های اکریلیک و رزین های فنلی می باشد. .

۰ ۰

اجرای رنگ ترافیکی

۱۹ بازديد

اگر بخواهیم تعریفی مختصر و کامل از رنگ های سیگنال دهی ارائه کنیم، باید گفت که این رنگ ها از رزین های اکریلیک و ترموپلاستیک ساخته می شوند. از طرفی به دلیل مقاومت زیاد در برابر سایش و ضربه های مکانیکی و همچنین انعطاف پذیری زیادی که ارائه می دهند، کاربرد آنها بر روی سطوح بتنی و آسفالتی بسیار متداول است.
این رنگ ها برای تعیین علائم راه و خط کشی مسیر استفاده می شوند و از نظر طبقه بندی رنگ در 3 گروه مختلف ترافیک مرکزی، رنگ ترافیک جدولی و رنگ ترافیک عابر پیاده قرار می گیرند.

برای خرید رنگ ترافیکی روی لینک کلیک کنید

https://jamilpaint.com/all-traffic-paints

 

روش های اجرای رنگ ترافیکی
رنگ راه را می توان به چهار روش مختلف روی آسفالت و بتن اجرا کرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
روش کاربرد دستی
قدیمی ترین روش اعمال رنگ ترافیکی با استفاده از کاردک و غلتک.

برای خرید رنگ صنعتی روی لینک کلیک کنید

https://jamilpaint.com/post-detail/6/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%7C-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

 

روش استفاده از اسپری
یکی از پرکاربردترین روش های رنگ آمیزی جاده است که در آن رنگ با استفاده از ماشین آلات مخصوص روی آسفالت پاشیده می شود. البته در این روش ضخامت رنگ خیلی زیاد نیست.
روش اجرا روش اسکری است
در این روش رنگ مایع به طور یکنواخت روی سطح اعمال می شود. در این روش هر چند علامت کوتاه و کوچک باشد، می توان آن را با ضخامت بهتری اعمال کرد.
روش اکستروژن
روش نهایی اجرای رنگ ترافیکی روش اکستروژن است. در این روش دمای رنگ آنقدر پایین می آید که به دمای ذوب می رسد. سپس با ماشین آلات مخصوص روی سطوح آستر زده می شود.
5 نکته مهم قبل از تنظیم رنگ ترافیک
قبل از شروع فرآیند اجرای رنگ ترافیک اصلی، باید به نکات زیر توجه کنید:
بررسی شرایط آب و هوایی؛ مطمئن شوید که باد، باران و غیره وجود ندارد. در طول استفاده از رنگ و در طول زمان خشک شدن آن.
اطمینان حاصل کنید که سطح کاملاً خشک شده است.
سطح مورد نظر باید عاری از هر نوع آلودگی باشد، زیرا آلودگی از شدت چسبندگی رنگ به سطح می کاهد. (برای از بین بردن آلودگی می توانید از فشار زیاد هوا روی سطح استفاده کنید تا همه آلودگی ها از بین برود.)
مراقب باشید سطوح مورد نظرتان خیلی ناهموار نباشد تا از کیفیت رنگ شما کاسته نشود.
نکته مهم دیگر در اجرای رنگ ترافیکی استفاده از پرایمر است. اگر می خواهید رنگ جاده بیشتر به سطح بچسبد و عمر بیشتری داشته باشد، بهتر است قبل از رنگ زدن از آستر استفاده کنید.
اجرای دستی رنگ های ترافیکی چند جزئی
رنگ های ترافیکی دو جزئی و سه جزئی معمولاً در خطوط راهنمای افقی و علائم استفاده می شوند. اجرای رنگ سیگنال دو جزئی و سه جزئی تقریباً مشابه است. در ترکیب این رنگ دو جزء فرعی دیگر با نام های تسریع کننده (جزء B) و سخت کننده (جزء C) وجود دارد. همچنین در برخی رنگ ها باید از حلال مناسب استفاده شود. برای اجرای این رنگ مراحل زیر را دنبال کنید.
مرحله اول: حداقل دو ساعت قبل از شروع کار، شتاب دهنده را با رنگ مخلوط کنید.
مرحله دوم: حداکثر پنج دقیقه قبل از شروع کار، هاردنر و در صورت لزوم حلال را با مخلوط آماده شده مخلوط کنید.
مرحله 3: از یک متر 5 سانتی متری برای تعیین ناحیه ای که می خواهید رنگ کنید استفاده کنید.
مرحله 4: مخلوط آماده شده را به طور مساوی روی سطح پخش کنید.
مرحله 5: این مایع را با استفاده از غلتک یا کاردک روی سطح پخش کنید.
مرحله آخر: پس از خشک شدن کامل رنگ، چسب ها را از روی سطح پاک کنید.
*دقت کنید به زمان های ذکر شده احترام بگذارید و مراحل را زیاد تغییر ندهید. شتاب دهنده و سخت کننده نباید همزمان با هم مخلوط شوند. صرف بیش از 5 دقیقه روی هاردنر رنگ شما را خشک می کند. اجرای رنگ ترافیکی دو جزئی به روش ماشینی

رنگ های ترافیکی دو جزئی معمولاً در خطوط و علائم راهنمایی و رانندگی افقی استفاده می شوند. در این رنگ از دو جزء اصلی A و B استفاده شده است که دقیقاً به یک اندازه و به نسبت 1:1 استفاده می شود. همچنین این رنگ به قسمت دیگری به نام شتاب دهنده (قسمت C) نیاز دارد. برای اجرای این رنگ می توانید موارد زیر را انجام دهید:
 
مرحله اول: کمتر از 24 ساعت قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی و در دمای 25 درجه، جزء اصلی B را با شتاب دهنده ترکیب کنید.
مرحله دوم: پس از همگن شدن کامل، این مخلوط را در مخزن شماره 1 دستگاه بریزید.
مرحله 3: جزء اصلی A را به تنهایی در مخزن شماره 2 دستگاه قرار دهید.
مرحله چهارم: سپس با استفاده از دستگاه میزان مخلوط شدن اجزای این رنگ را روی سطح مورد نظر تنظیم کرده و اجرا کنید.
مرحله آخر: صبر کنید تا این سطح کاملا خشک شود.
* توجه، اگر این ترکیب بیش از مدت زمان ذکر شده در معرض هوای آزاد قرار گیرد، خشک می شود. استفاده از رنگ سرد ترافیکی کلرو-لاستیک
رنگ های ترافیکی سرد معمولاً در خط کشی خیابان ها استفاده می شود. یکی از محبوب ترین انواع این رنگ ها رنگ لاستیک کلرو است. برای رقیق کردن رنگ باید از یک حلال استفاده شود تا رنگ لاستیک کلرو با گردش سرد اعمال شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله دیگری به نام حلال رنگ ترافیکی مراجعه کنید. معمولا استفاده از روش های دستی برای اعمال این رنگ توصیه نمی شود. در ادامه مراحل اجرای این رنگ تداعی می شود.
 
مرحله اول: تینر مورد نظر را با ویسکوزیته مناسب و نسبت تقریبی 5 به 8 درصد به رنگ خود اضافه کنید.
مرحله دوم: رنگ را با ضخامت 700 میکرون در دستگاه وارد کرده و راه اندازی کنید.
مرحله سوم: کنترل ضخامت رنگ در حین اجرا.
مرحله آخر: در نهایت اجازه دهید این رنگ روی سطح روسی خشک شود.
اجرای رنگ اکریلیک ترافیکی
شرایط استفاده و استفاده از رنگ ترافیکی اکریلیک کاملاً شبیه به استفاده از رنگ ترافیکی کلرو لاستیک است. به این ترتیب می توانید از راهنمای اجرای این رنگ استفاده کنید.
 
اجرای رنگ گرم ترموپلاستیک ترافیکی
رنگ ترموپلاستیک گرم ترموپلاستیک معمولاً در خط کشی خیابان ها استفاده می شود. رنگ آمیزی گرمانرم سه روش دارد و روش اجرا در هر سه حالت دارای اصول یکسانی است. این رنگ را می توان با روش های اسپری، اسکرید و استروژن اجرا کرد.
 
مرحله اول: در صورت لزوم از تینر مناسب برای رقیق شدن رنگ استفاده کنید.
مرحله دوم: در این مرحله رنگ باید طبق دستورالعمل روی بسته بندی محصول وارد بخاری شده و در دمای مشخص شده ذوب شود.
مرحله سوم: پس از ذوب کامل این رنگ باید به مخزن دستگاه خط کشی منتقل شود.
مرحله چهارم: سطح مورد نظر را با پرایمر مناسب آماده کنید.
مرحله پنجم: رنگ ذوب شده را به روش اسپری با ضخامت 1500 میکرون، در روش اسکرید به ضخامت 3000 میکرون و در روش استروژن با ضخامت 6000 میکرون روی سطح بمالید.
مرحله آخر: حدود 5 دقیقه زمان دهید تا رنگ روی این سطح خشک شود
۰ ۰

کاربرد رنگ صنعتی

۱۰ بازديد

از نظر فنی می توان گفت رنگ صنعتی محصولی است که

این ماده به صورت مایع، خمیری یا پودری موجود است و با استفاده از فرآیند مناسب بر روی سطوح اعمال می شود.

باید با روش پخت به حالت جامد، پلاستیکی یا چسبنده تبدیل شود

می تواند همزمان وظیفه محافظت و تزئین را به خوبی انجام دهد.

خرید رنگ صنعتی

انواع رنگ های صنعتی در همه جا ظاهر می شوند.

آنها طیف گسترده ای از محصولات را در برابر خوردگی، سایش و

همچنین ظاهری زیبا و رنگارنگ به سطح یا محصول پوشش داده شده می دهند.

برای خرید رنگ ترافیکی اینجا کلیک کنید

تنوع سطوحی که می توان با پوشش های صنعتی پوشش داد بسیار گسترده است و شامل موارد زیر می باشد:

انواع فلزات

چوب

پلاستیک و کامپوزیت

لاستیک

یک لیوان

چرم

و…

ساختار رنگ های صنعتی

از نظر فنی ساختار انواع رنگ های صنعتی به صورت مایع، خمیری یا پودری می باشد.

آنها با یک فرآیند مناسب روی سطح اعمال می شوند.

رنگ ها رایج ترین ماده برای محافظت از فولاد هستند.

از این نوع رنگ ها برای جلوگیری از خوردگی شیمیایی استفاده می شود.

رنگ ها به طور کلی از وسایل و مواد در برابر تهاجم فیزیکی (ضربه)، شیمیایی و محیطی (خوردگی، آب و هوای بد و غیره) محافظت می کنند.

به آنها زیبایی نیز می بخشند.

برای اینکه یک رنگ صنعتی وظایف خود را به خوبی انجام دهد باید دارای ساختارهای زیر باشد.

عناصر تشکیل دهنده رنگ های صنعتی عبارتند از:

رنگدانه ها

رنگدانه ها عموماً مواد جامد هستند به شکل پودرهای بسیار ریز به اندازه ذرات که

از طریق یک فرآیند آسیاب مناسب در حضور چسب، آنها به ذرات اولیه شکسته می شوند

حداکثر عملکرد رنگ را دریافت کنید.

هدف اصلی استفاده از رنگدانه ها در تولید رنگ های صنعتی مات کردن رنگ است.

رنگدانه های مختلف را می توان به گروه های زیر طبقه بندی کرد:

رنگدانه های پوششی بیشترین استفاده را دارند.

از طریق اثر ترکیبی ضریب شکست آن نسبت به چسب، اندازه دانه و

پدیده انعکاس نور که روی پوشش رنگ می افتد، رنگ را کدر می کند.

رنگدانه های ضد خوردگی در فونداسیون ها یا اولین لایه های تماس مستقیم با فولاد استفاده می شود.

آنها با ایجاد یک غیر فعال آندی یا کاتدی جریان الکتروشیمیایی تولید شده در سطح فلز از خوردگی جلوگیری می کنند.

رنگدانه های پراکنده یا پرکننده ها هیچ کدورتی ندارند و به دلیل ضریب شکست کمشان به سختی روی رنگ ها تأثیر می گذارند.

آنها معمولا در پرایمرها و پوشش های پایه برای دستیابی به روکش مات یا ساتن و به عنوان پرکننده استفاده می شوند.

از پوشش های رنگی استفاده می شود. به عنوان مثال: کربنات کلسیم، تالک، میکا، کائولن و...

رنگدانه های خاص: پیگمنت های خاصی که در انواع رنگ های صنعتی استفاده می شود که به دلیل ویژگی های خاص قابل استفاده نیستند

گروه های ذکر شده در بالا عبارتند از:

رنگدانه های فلزی

رنگدانه های مروارید

رنگدانه های نافذ

رنگدانه های سمی

اتصال دهنده

عناصری با وزن مولکولی کم یا متوسط وجود دارند که

با عمل اکسیژن هوا، گرما و غیره سطح پلیمریزاسیون را تا

که کم و بیش پلاستیکی و جامدات نامحلول می شوند.

در اینجا چند نمونه از اتصال دهنده ها در رنگ های مختلف صنعتی آورده شده است:

رزین های آلکیدی

رزین های اکریلیک

رزین های وینیل

رزین های اپوکسی

رزین های پلی استر

رزین های پلی اورتان

رزین های سلولزی

رزین های لاستیک کلر

حلال ها

وظیفه آنها اساساً دادن قوام مناسب به رنگ است.

زیرا رنگ بدون حلال و فقط بر پایه رنگدانه و چسب عموماً ویسکوزیته بسیار بالایی دارد.

یکی دیگر از کارکردهای حلال، ایجاد رنگ و حفظ ثبات آن در ظرف است.

معمولاً برای تنظیم قدرت انحلال و سهولت کاربرد، از چندین نوع حلال همرنگ استفاده می شود.

۰ ۰

کاربرد روغن جلا چوب چیست؟

۹ بازديد

روغن جلا چوب دارای پایه رزین آلکیدی است. به همین دلیل است که روغن های پولیش به روغن های پولیش آلکیدی نیز معروف هستند و با این نام معرفی می شوند. روغن جالا در واقع یک خانواده رنگ محسوب می شود. اما از آنجایی که این رنگ پایه روغنی دارد از کلمه روغن برای آن استفاده می شود. از روغن های پولیش برای رنگ آمیزی و پوشش سطوح چوبی استفاده می شود. لایه روغن آلکیدی نه تنها از چوب محافظت می کند، بلکه زیبایی خاصی به چوب می دهد و آن را زیباتر می کند. روغن های پولیش به دلیل قیمت پایین، وجود حلال های دستی مانند تینر روغن یا بنزین و در نهایت امکان استفاده آسان بر روی سطوح چوبی بسیار محبوب هستند. به دلیل همین مزایا است که پس از گذشت سال ها همچنان انتخاب اول بسیاری از افراد برای رنگ آمیزی سطوح چوبی هستند. برای خرید روغن جلا به سایت رنگ جمیل مراجعه کنید

 

برای خرید رنگ ساختمانی به لینک زیر مراجعه کنید

https://jamilpaint.com/all-building-paints

 


روغن جلا آلکیدی
در واقع روغن براق کننده چوب بر پایه رزین آلکیدی است، بنابراین وقتی به فروشگاه های رنگ مراجعه می کنید، می توانید نام روغن پولیش چوب را بگویید و بگویید من یک جعبه پولیش روغنی آلکیدی می خواهم. اما برای ترکیب و همگن شدن آن به تینر روغنی یا بنزین نیاز دارید.


انواع روغن جلا
لاک طبیعی: رنگ طبیعی چوب را در زیر آن باقی می گذارد. با رنگ لمینت همخوانی ندارد.

رنگ لهستانی: همانطور که از نام آن پیداست، این رنگ با رنگ لمینت مطابقت دارد.

لاک ملامینه: پس از صیقل دادن رنگ، ملامینه روی سطح پاشیده می شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. می توانید یک روکش براق یا مات داشته باشید. این گران ترین لاک است. می‌توانید روی قسمت‌های پرکاربرد مانند اتاق نشیمن و درهای کمد، روکش ملامینه بزنید و سطوح داخلی مانند قفسه‌ها، کشوها و غیره را با رنگ ثابت یا براق طبیعی بچسبانید.

 

حلال روغن پولیش چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید به راحتی روغن پولیش را با استفاده از تینر روغن یا بنزین حل کنید. نسبت روغن پولیش به حلال بستگی به توضیحات و راهنمایی فنی روی ظرف روغن پولیش دارد. مثلا در قسمت نکات فنی روی جعبه یکی از شرکت ها نسبت روغن پولیش به آن 1:1 است. این نسبت در محصولات سایر شرکت ها متفاوت بود. همچنین باید توجه داشت که نسبت تینر حلال یا بنزین به روغن پولیش هنگام استفاده از غلتک، برس یا تفنگ متفاوت است. به عنوان نمونه درج شده است

نحوه ترکیب روغن پولیش چوب با حلال

بسته به نوع روغن پولیش چوب و سازنده آن می توانید روغن پولیش را با بنزین یا تینر روغن ترکیب کنید. اما در کل بسته به سختی روغن پولیش معمولا یک قوطی را با یک لیتر تینر روغن مخلوط می کنند.

 

مزایای استفاده از روغن جلا دهنده چوب

حفظ و حراست از چوب از گذشته های دور انجام می شده است و از آن زمان تاکنون بشر به دنبال راهی برای جلوگیری از پوسیدگی چوب و یا حمله موریانه ها بوده است. استفاده از روغن صیقلی برای رنگ آمیزی چوب این مشکلات را حل کرده و به هدف بشری که افزایش عمر چوب است، دست یافته است. علاوه بر این دو عنصر، روغن پولیش تمیز کردن درب های چوبی را آسان کرده است و دیگر نگران ریختن پارچه مرطوب روی آن ها نیستیم. رنگدانه های شفاف اکسید آهن موجود در ترکیب روغن های پولیش، سطح چوب را درخشان کرده و زیبایی بیشتری به آن می بخشد.
مزایای استفاده از روغن جلا دهنده چوب
حفظ و حراست از چوب از قدیم الایام انجام می شده است و بشر از قدیم الایام به دنبال راهی برای جلوگیری از پوسیدگی چوب و یا حمله موریانه ها بوده است. استفاده از پولیش روغن برای رنگ آمیزی چوب می تواند این مشکلات را حل کند و هدف آن افزایش عمر چوب است. علاوه بر این دو، روغن پولیش تمیز کردن درهای چوبی را آسان کرده و دیگر نگران پارچه مرطوب پوشانده آن نباشیم. رنگدانه های شفاف اکسید آهن موجود در ترکیب روغن های پولیش، سطح چوب را درخشان کرده و جلوه بیشتری به آن می بخشد.

۰ ۰

رنگ خط کشی پارکینگ

۹ بازديد

در این مقاله قصد داریم با معرفی استاندارد خطوط پارکینگ شما را در اجرای بهینه خطوط پارکینگ راهنمایی کنیم. اگر تا به حال از یک پارکینگ بزرگ در یک مجتمع ساختمانی بازدید کرده باشید یا ماشین خود را در یک پارکینگ عمومی روباز پارک کرده باشید، مشاهده کرده اید که وجود خطوط پارکینگ تا حد زیادی از مشکلات شما در یافتن مکان مناسب برای ماشینتان کاسته است. و مسیر جستجوی آهسته احتمالاً همه ما نیاز به پارک و استفاده از فضای آن در طول رفت و آمد خواهیم داشت و مجبور می شویم ماشین خود را برای چند ساعت ترک کنیم، جایی که پیدا کردن یک جای پارک مناسب اهمیت ویژه ای پیدا می کند. مواردی از قبیل نداشتن خودرو بر سر راه خودروهای دیگر، ایمنی جای پارک، اشغال نکردن جای پارک دیگران و ایجاد مزاحمت برای دیگران، مواردی هستند که با وجود رنگ خط کشی پارکینگ در محل، کمتر اتفاق می افتد. با توجه به جهانی بودن این موضوع، در این مقاله ابتدا سعی می شود تا تعریف دقیقی از خطوط پارکینگ ساختمان ها، منازل و پارکینگ های عمومی داشته باشیم و عوامل مختلف موثر بر آنها را بررسی کنیم.

برای خرید ضد زنگ آهن روی لینک کلیک کنید

https://jamilpaint.com/post-detail/49/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B6%D8%AF-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%7C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%7C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA

 

راه اندازی خطوط پارکینگ

خطوط پارکینگ ساختمانی یا خطوط پارکینگ عمومی به عنوان خطوط از پیش تعیین شده تعریف می شوند که با استفاده از آنها فضای پارکینگ به قسمت های مختلفی تقسیم شده و هر یک از خودروها را می توان طبق دسته بندی های تعیین شده در این فضا قرار داد. . اهمیت این خطوط در ساختمان های بلند و پارکینگ های عمومی بسیار زیاد است و این امر از تنش های زیادی جلوگیری می کند. وقتی در یک مجتمع بزرگ زندگی می کنید و فضای مشخص و تعریف شده ای برای ماشین شما وجود دارد، طبیعتا این فضا حریم شخصی شما محسوب می شود و هیچکس نمی تواند از آن استفاده کند. اما در خصوص اجرای خطوط پارکینگ منازل و پارکینگ های عمومی می توان به چند نکته اشاره کرد:

این خطوط از تنش بین ساکنان یک ساختمان جلوگیری می کند.

این خطوط استفاده از فضای پارکینگ را بهینه می کند.

این خطوط یک فضای تعریف شده برای هر فرد فراهم می کند.

این علامت گذاری ها مسیر عبور خودروها را در پارکینگ تعیین می کند.

این علامت گذاری ها از ایجاد ترافیک و تجمع خود به خود خودروها جلوگیری می کند.

در نهایت این خطوط در پارکینگ های عمومی امکان به دست آوردن آماری از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ را فراهم می کند.

طرح بندی خط پارکینگ - خط طولی

یکی از انواع علائم پارکینگ، علائم طولی است. عرض این خطوط یا حتی فاصله خالی و کامل بستگی به محل قرار گرفتن پارکینگ دارد. به عنوان مثال خطوط طولی در پارکینگ ها در قسمت های فرعی 12 سانتی متر عرض دارند. و بین هر خط 3 متری 5 متر فاصله وجود دارد. اما در قسمت های اصلی پارکینگ ها عرض خطوط طولی 15 سانتی متر خواهد بود و بین هر 8 متر خطوط طولی 13 متر فاصله خواهد بود.

انواع خط کشی پارکینگ - خط کشی متقاطع

علامت گذاری عرضی شامل خط راست تقدم، خط ایست، خط عابر پیاده و علامت گذاری مناطق توقف یا پارکینگ است. رنگ هر کدام از آنها طبق قوانین راهنمایی و رانندگی سفید است و فقط رنگ داخلی جزایر شکافنده متفاوت است و معمولاً به رنگ زرد دیده می شود. اندازه این نوع خطوط بسته به سفارش مشتری، نوع پارکینگ و تعداد خودروهایی که در پارکینگ قرار خواهند گرفت، متفاوت است. رنگ های خط پارکینگ

رنگ های مورد استفاده برای علامت گذاری پارکینگ ها شامل دو دسته رنگ های یک جزئی و دو جزئی می باشد که در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این دسته رنگی که برای اجرای خط کشی پارکینگ استفاده می شود می پردازیم.

۰ ۰

کاربرد رنگ اپوکسی

۱۳ بازديد

رنگ اپوکسی به طور کلی یک نوع رنگ بسیار خاص است که کاربردهای بالقوه زیادی دارد. در واقع رنگ های اپوکسی یکی از سخت ترین و در عین حال بادوام ترین مواد رنگی هستند که از ترکیب رزین اپوکسی با هاردنرهای پلی آمینی یا پلی آمیدی به دست می آیند که در زمینه های مختلف کاربرد دارند. برای خرید و اطلاع از قیمت رنگ پروکسی میتوانید به سایت رنگ جمیل مراجعه کنید

رنگ کف اپوکسی دو جزئی و ترکیبی از رزین اپوکسی و پلی آمین می باشد. این رنگ اپوکسی بدون بو و بدون حلال بوده و رنگ های آن بسیار متنوع است و می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید و در ساختمان خود استفاده کنید. مقاومت این رنگ پوشش منحصر به فرد است زیرا مقاومت خوبی در برابر سایش، ضربه و ... دارد که می توانید از این رنگ اپوکسی در ضخامت های مختلف استفاده کنید و حتی در برخی از این ضخامت ها به عنوان یک لایه عایق عمل می کند.

برای خرید انواع رنگ صنعتی مستقیم از کارخانه روی لینک کلیک کنید.

https://jamilpaint.com/post-detail/6/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%7C-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

 

بیشترین استفاده از این رنگ تک روکش برای کف است. اگر می خواهید این رنگ را در مقابل نور قرار دهید، باید کت کیلر پلی اورتان را روی آن مخلوط کنید تا بتوان از آن به عنوان روکش استفاده کرد. رنگ کف اپوکسی از شما محافظت می کند در نتیجه باید بدانید که این نوع رنگ اپوکسی نباید در معرض نور خورشید باشد. امروزه بیشتر پوشش های گسترده ای که در ساختمان ها وجود دارد با استفاده از رنگ اپوکسی انجام می شود و بسیاری از کاربران توجه خاصی به آن دارند. در واقع رنگ پوشش خاصی به ساختمان می دهد و به همین دلیل افراد زیادی به آن توجه می کنند.
اگر می‌خواهید درخشندگی را به کف اتاق اضافه کنید، به نظر ما استفاده از رنگ اپوکسی می‌تواند انتخاب خوبی باشد زیرا این رنگ‌ها از سخت‌ترین و بادوام‌ترین مواد رنگ موجود در بازار ساخته شده‌اند. حتی می توانید از رنگ اپوکسی به عنوان آب بند کف سیمانی استفاده کنید که معمولاً در کف گاراژ یا زیرزمین استفاده می شود.
رنگ های اپوکسی عمدتاً برای مصارف صنعتی طراحی و تولید می شوند. در واقع این رنگ ها یک محصول لاتکس اکریلیک هستند که مقدار کمی اپوکسی به آن اضافه شده است و عموما برای کف سازی استفاده می شود.
رنگ اپوکسی این قابلیت را دارد که پوششی کاملاً پایدار و مستحکم ارائه دهد که نگهداری از آن نیز بسیار ساده و آسان است. یکی از تفاوت های بزرگ این رنگ ها با رنگ های معمولی این است که در صورت استفاده در رنگ های اپوکسی، رنگ قابلیت چسبندگی به سطح بتن و دوام بیشتر آن را دارد. در واقع، بدون اپوکسی، رنگ اکریلیک استاندارد حتی زمانی که در مناطق پر تردد مانند مکان‌های تجاری استفاده می‌شود، خرد می‌شود.
برخی از افراد دیگر از رنگ اپوکسی استفاده می کنند زیرا انعطاف پذیرتر از رنگ های دیگر است. به خصوص در مناطق پرتردد می تواند درخشش و زیبایی زیادی به مکان مورد نظر ببخشد. علاوه بر این رنگ اپوکسی این قابلیت را دارد که از کف محل مورد نظر شما در برابر آسیب های شدید مانند گرما، سرما و مواد شیمیایی محافظت کند. از دیگر کاربردهای رنگ اپوکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به عنوان پوشش روی سطوح مختلف استفاده کنید
استفاده به عنوان پوشش کف اپوکسی
چسبندگی خوب به سطوح
کامپوزیت
استفاده به عنوان کفپوش صنعتی
علاوه بر این، رنگ اپوکسی در سیستم ها و سازه های الکتریکی یا الکترونیکی در هوافضا، دریایی، خانه و حتی زیست شناسی استفاده می شود.
زیر زمین مرطوب استفاده کنید
استفاده در سطوح چوبی، بتونی، سیمانی و فلزی
مرکزی
جاهای پارک
کارخانه ها
پوشش مناسب برای خطوط لوله
مناسب برای استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
در آزمایشگاه یا نزدیک به مواد شیمیایی استفاده کنید

۰ ۰

رنگ استخری چیست؟

۱۴ بازديد

رنگ استخری ضد جلبک نوعی رنگ ضدآب است که در برابر رطوبت و آب مقاوم است و حتی در مکان هایی که رطوبت بالایی دارد و آب تبخیر می شود دوام خوبی دارد. این رنگ ها ضد جلبک نیز هستند و برای رنگ آمیزی دیوارها و کف استخرها استفاده می شود. علاوه بر این، تمام تجهیزات زیر آب را می توان با آن رنگ آمیزی کرد تا در برابر آب و رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد.

 

رنگ استخری ضد جلبک بهترین ایده برای ایجاد یک لایه محافظ از استخر و نقاط حساس آن است که دائماً با آب در تماس هستند. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد رنگ های استخری و نحوه استفاده و نگهداری از آنها بدانید را به شما خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

 

کارخانه تولید رنگ روی لینک کلیک کنید

https://jamilpaint.com/post-detail/70/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

 

ویژگی های رنگ ضد جلبک استخر

رنگ استخر ضد جلبک برای فضاهای مرطوب و پر آب استفاده می شود و از رشد جلبک هایی که باعث بوی بد آب و استخر می شود جلوگیری می کند و آب کدر نمی شود.

از طرفی این رنگ ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و همین نکته باعث می شود از مشکلات رنگ آمیزی و تعمیر مداوم جلوگیری کنید. علاوه بر این، این رنگ تست مقاومت در برابر آب جوش را گذرانده است و می توانید با خیال راحت از آن برای استخر خود استفاده کنید.

رنگ استخر ضد جلبک نیز مقاومت بالایی در برابر نور خورشید نشان می دهد و کدر نمی شود. در برابر سایش مقاوم است و به سرعت خشک می شود. قدرت پوشش این رنگ ها بسیار بالاست و برای رنگ آمیزی اذیت نخواهید شد.

حتی از این رنگ به عنوان لایه محافظ و برای آب بندی استخر استفاده می شود. رنگ استخر ضد جلبک خاصیت ارتجاعی دارد و می تواند رشد جلبک ها را تا حد امکان به تاخیر بیندازد. این رنگ ها در محیط هایی که آبزیان در آن زندگی می کنند نیز استفاده می شود و به راحتی قابل استفاده است.

برای پوشاندن سطح و دیوارهای استخر معمولا از کاشی یا رنگ استخر استفاده می کنند. رنگ های استخری در سه دسته نانو، ضد جلبک و اکریلیک قرار می گیرند.

البته بد نیست بدانید که رنگ های استخری نانو و اکریلیک نیز ضد جلبک بوده و تقریباً همان تاثیر رنگ های استخری ضد جلبک را دارند. با این تفاوت که رنگ های ضد جلبک از رزین تهیه می شوند و از مواد ضد جلبک نیز در آنها استفاده می شود. به دلیل ترکیبی که دارد می تواند در برابر رشد جلبک ها ماندگاری بیشتری داشته باشد و به همین دلیل به آن ضد جلبک می گویند.

1. رنگ نانو استخر ضد جلبک

این نوع رنگ از رزین نانو پلیمر ساخته شده و این نوک امکان استفاده از آن را برای عایق کاری و آب بندی استخر فراهم می کند. این رنگ ها معمولاً برای عایق کاری استفاده می شوند و برای جلوگیری از رشد جلبک ها، رنگ های ضد جلبک استخری گزینه بهتری هستند.

این رنگ ها در برابر نور خورشید و دمای بالا نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند و تحمل دمایی آن از منفی 30 درجه تا 120 درجه سانتی گراد تخمین زده می شود. هر کیلوگرم از این رنگ تقریباً سه متر مربع را پوشش می دهد.

این رنگ ها بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه هستند و به راحتی می توان آنها را روی سطوح اعمال کرد. به دلیل لایه نازک بودن رنگ نانو باید از قبل از آینه استفاده شود و یا در هنگام ساخت استخر از ماله آهنی با فولاد برای صاف کردن استخر استفاده شود. به علاوه این رنگ در برابر فشار و رطوبت آب مقاومت خوبی دارد و عموماً از قلک های بزرگ برای رنگ آمیزی با آن استفاده می شود.

2. رنگ استخری اکریلیک ضد جلبک

رنگ های اکریلیک ضد جلبک برای استخرها بر پایه آب ساخته می شوند و عموماً برای استخرهایی که برای پرورش ماهی و میگو استفاده می شوند استفاده می شود. این رنگ در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز مقاوم بوده و قابلیت شستشوی بالایی دارد.

چسبندگی زیادی به سیمان دارد و می توانید با رعایت زمان خشک شدن دلخواه از چند لایه استفاده کنید. این رنگ در اقلیم های مختلف قابل استفاده بوده و ضد جلبک و خزه است.

3. رنگ استخری ضد جلبک

رنگ استخر ضد جلبک از رزین ساخته شده است و می تواند رشد جلبک ها را تا حد امکان کند کند. در ساخت آن از مواد ضد جلبک نیز استفاده شده است و همین نکته باعث می شود که انتخاب بهتری نسبت به سایر انواع رنگ ها به خصوص در محیط هایی که امکان رشد جلبک ها زیاد است باشد.

علاوه بر این، استفاده از رنگ استخری ضد جلبک به شما این امکان را می دهد که بافتی یکنواخت داشته باشید و با وجود چنین سطوح صاف، دیگر جلبک روی آنها رشد نکند.

وقتی جلبک ها به رنگ های ضد جلبک استخر می چسبند، می توانید به راحتی با آب و فشار آب آنها را بشویید و با هر کیلوگرم از این رنگ می توانید 5 متر مربع را پوشش دهید. آنها دو رنگ آبی و سفید را ارائه می دهند و اگر مقدار زیادی می خواهید، معمولاً باید از کارخانه های اصلی سفارش دهید.

کاربرد رنگ استخر

برای رنگ آمیزی استخرهایی که در معرض آفتاب و به خصوص رطوبت هستند می توانید از رنگ ضد جلبک استخر استفاده کنید.

این رنگ ها ضد جلبک هستند و اگر استخر شما امکان رشد جلبک را دارد، این رنگ با ترکیبات ضد جلبک موجود در ساختار خاص خود به راحتی می تواند رشد آنها را کند کند. همچنین می توانید از آن در استخرهای سرپوشیده یا روباز، سونا و جکوزی، استخرهای آب و موارد مشابه دیگر استفاده کنید

۰ ۰

عمر مفید تلویزیون LCD_LED

۱۴ بازديد

برای درک مفهوم عمر مفید تلویزیون های ال سی دی، ال ای دی، لازم است نکاتی در مورد نمایشگر آن ها بدانید. تلویزیون های LCD که ترجمه کامل آن نمایشگر کریستال مایع است به دلیل عملکرد و ساختارشان به این نام معروف هستند. در این نمایشگرها برای نمایش تصویر، نور باید از لایه ای از کریستال های مایع عبور کند. تلویزیون های LED نیز از همان لایه کریستال مایع برای نمایش تصویر استفاده می کنند. در واقع این دو نوع تلویزیون تکنیک یکسانی برای ایجاد تصاویر دارند. پس تفاوت آنها چیست؟ در روش تامین نور یا همان مکانیزمی که نور پس زمینه را تامین یا منتشر می کند.

 

 

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ کدام بهترند؟؟!!روی لینک کلیک کنید

https://sony-co.com/showpost/9/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%9F

نور پس زمینه تلویزیون های LCD توسط یک لامپ CCFL که نوعی لامپ فلورسنت است، تامین می شود. در تلویزیون با صفحه نمایش LED، نور ساطع شده از LED ها نور پس زمینه را تشکیل می دهد. این دیودها به دو صورت Full Array LED و Edge Lit LED با توجه به نحوه چیدمان در پشت پنل موجود هستند. بنابراین صفحه نمایش ال ای دی در واقع همان صفحه نمایش ال سی دی مبتنی بر فناوری ال ای دی است که برای پرهیز از توضیح طولانی برای اشاره به آن یا استفاده از نام بعضا گیج کننده LCD-LED به اختصار تلویزیون های ال ای دی نامیده می شوند. البته همانطور که حتما می دانید تفاوت تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی به این محدود نمی شود و عناصر دیگری مانند رنگ مشکی عمیق تر و طبیعی تر در ال ای دی ها، کنتراست بهتر، ضخامت d کمتر و مصرف برق کمتر را شامل می شود. آنها و... اما از آنجایی که موضوع این مقاله طول عمر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی است، از آن موارد صرف نظر کردیم و به منبع نور پس زمینه که عامل اصلی تاثیرگذار بر طول عمر مفید تلویزیون است، پرداختیم.

 

عمر مفید تلویزیون

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا مدام عمر مفید تلویزیون را می گوییم؟ آیا ما زندگی دیگری داریم؟ اگر بله، چه تفاوتی دارد؟ و این چه تأثیری بر نتیجه نهایی دارد، کاربر تلویزیون کیست؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت وقتی از طول عمر تلویزیون صحبت می کنیم، از عمر فیزیکی آن صحبت نمی کنیم. عمر فیزیکی مدت زمانی است که دستگاه شما عملکرد خود را حفظ می کند و می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اساساً منظور ما عمر مفید تلویزیون شما یا به طور خاص عمر مفید صفحه تلویزیون LED یا LCD شما است. "عمر مفید" یک دستگاه اصطلاحی است که عموماً به مدت زمانی اشاره دارد که یک دستگاه یا دستگاه می تواند عملکرد "مفید" خود را حفظ کند. بنابراین، عملکرد تلویزیون شامل روشن بودن و قابل استفاده بودن، اما بهره برداری از مفید بودن آن است. مربوط به بهترین سطح کیفی عملکرد دستگاه است که با روشنایی صفحه نمایش آن اندازه گیری می شود. به بیان ساده، عمر مفید تلویزیون معادل عمر مفید صفحه نمایش آن است و شامل مدت زمانی است که پس از آن روشنایی به 50 درصد از بالاترین حد خود کاهش می یابد. تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی جدید در مقایسه با انواع قدیمی عمر طولانی دارند. طول عمر کمتری نسبت به تلویزیون های پلاسما دارند. معمولاً عمر مفید تلویزیون در دفترچه راهنمای آن به صورت میانگین عددی تخمینی نوشته می شود. علاوه بر این، ممکن است برچسبی به دستگاه وصل شده باشد که میانگین عمر مفید روی آن نوشته شده باشد.

 

طول عمر تلویزیون ال سی دی چقدر است؟

تلویزیون های LCD به طور متوسط حدود 30000 تا 60000 ساعت بدون افت کیفیت (کیفیت صفحه نمایش LCD) دوام می آورند. این طول عمر کم نیست و اگر میانگین استفاده روزانه از تلویزیون شما 6 ساعت باشد، در محدوده 14 تا 28 سال خواهد بود. بر اساس برخی ادعاها، انواع جدید تلویزیون های ال سی دی عمر کمی طولانی تری دارند که با توجه به پیشرفت های روزانه فناوری بعید به نظر نمی رسد.

طول عمر تلویزیون ال ای دی چقدر است؟

متوسط طول عمر تلویزیون های LED 40000-60000 ساعت است که بسیار نزدیک به تلویزیون های LCD است. اگرچه گاهی اوقات عدد 80000 ساعت برای آن مشخص می شود، اما در این حالت اگر تلویزیون ال ای دی شما 6 ساعت در روز روشن باشد، عمر مفید آن تقریباً 39 سال است.

 

مهمترین عامل موثر بر طول عمر تلویزیون

عمر مفید تلویزیون ارتباط مستقیمی با منبع نور پس زمینه دارد. در حین استفاده و با روشن بودن تلویزیون، عمر این منبع و در نتیجه طول عمر صفحه نمایش به تدریج کاهش می یابد. و این هم برای ال سی دی و هم برای ال ای دی صدق می کند، حالا چه باید کرد؟ یعنی نباید از تلویزیون برای ماندگاری بیشتر استفاده کنیم؟ نه، چون قبلاً گفته ایم؛ عمر مفیدی که ذکر کردیم کوتاه نیست. برای رفع کامل نگرانی شما در این زمینه، باید گفت که تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی در صورتی که با روشنایی تصویر بیشتر و در هر زمانی روشن شود، به شرط سالم بودن سایر قسمت ها از 3.5 سال تا 7 سال عمر می کند. روز و شب و طول عمر 4 و نیم تا 9 سال دارند.اما مسلم است که هر چند ساعت استفاده و میزان روشنایی را کاهش دهید، صفحه تلویزیون شما تا حداکثر عمر مفید خود بهترین کیفیت را خواهد داشت و حتی پس از آن نیز می توان از آن استفاده کرد. حتی در بسیاری از موارد، افت روشنایی ممکن است آنقدر کم باشد که متوجه آن نشوید. اما در هر صورت بهتر است با دقت بیشتری تلویزیون خود را بیشتر نگه دارید.

 

چند راهکار برای افزایش طول عمر تلویزیون های ال ای دی

کاهش میزان نور و کنتراست تصویر یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای افزایش طول عمر پنل های LCD، LED و حتی پلاسما توصیه می شود.

 

همچنین مانند هر وسیله دیگری بهترین مراقبت و نگهداری از تلویزیون می تواند در افزایش عمر مفید و فیزیکی دستگاه و قطعات آن موثر باشد. در ادامه به بررسی پیشنهادات و نکات مفید برای استفاده و نگهداری از هر نوع تلویزیون اعم از LCD و LED می پردازیم. نکاتی مانند:

 

از روشن ماندن دائمی تلویزیون خودداری کنید

تلویزیون را در حالت آماده به کار رها نکنید

شرایط تهویه مناسب را در اطراف دستگاه فراهم کنید

تلویزیون را در مکانی مناسب به دور از نور، رطوبت یا گرد و غبار قرار دهید

برای تمیز کردن تلویزیون از آب استفاده نکنید و آن را از تماس با مایعات دور نگه دارید

استفاده از محافظ الکتریکی برای محافظت از دستگاه در برابر تغییرات و افت ولتاژ یا نوسانات جریان الکتریکی

از دستگاه در برابر تغییرات شدید دما محافظت کنید و آن را از سرمای شدید یا وسایل گرمایشی دور نگه دارید

از تلویزیون و صفحه نمایش آن در برابر آسیب های فیزیکی مانند ضربه، شکستگی، سقوط از ارتفاع، تماس با اجسام تیز یا ساینده محافظت کنید.

واگذاری تعمیرات تلویزیون به تعمیرگاه ها و تعمیرکاران متخصص، ذیصلاح و قابل اعتماد و یا به نمایندگی ها و افراد تعمیراتی که توسط شرکت ارائه و توصیه می شود.

علاوه بر این، اغلب کیفیت محصولات برندهای معروف و شناخته شده از نظر فناوری های پیشرفته به کار رفته در تولید محصول با عملکرد مناسب و کیفیت بالای مواد به کار رفته در ساخت تلویزیون بیشتر از محصولات تولیدی می باشد. شرکت‌های دیگر، و به همین دلیل، عمر محصولات آنها نیز ممکن است طولانی‌تر باشد. همچنین لازم به یادآوری است که با کاهش ساعات استفاده روزانه و خاموش کردن تلویزیون در مواقع غیر ضروری، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

 

۰ ۰

انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون

۱۵ بازديد
راه های زیادی برای انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون وجود دارد که یکی از بهترین آنها استفاده از فناوری های سیستم عامل اندروید یا گوگل تی وی خواهد بود. برای این کار کافیست وارد قسمت تنظیمات موبایل و سپس شبکه و اتصال شوید و گزینه ای به نام Chromecast یا Mirror Link را انتخاب کنید. اگر تلویزیون سونی 2015 یا جدیدتر دارید، مایل است تلویزیون اندروید یا Google TV داخلی داشته باشد. این بدان معناست که می‌توانید عکس‌های خود را از هر برنامه‌ای در گوشی خود که از ارسال محتوا پشتیبانی می‌کند، از برنامه Google Photos برای Android و iPhone ارسال کنید.
یک عکس را در برنامه Google Photos انتخاب کنید و روی دکمه ارسال در گوشه بالا سمت راست (یک مستطیل با سه خط منحنی) ضربه بزنید تا ارسال شروع شود. دستگاه Chromecast خود را از دستگاه های موجود انتخاب کنید و عکس شما در تلویزیون شما ظاهر می شود. همانطور که برنامه را مرور می کنید، تلویزیون شما تلفن شما را منعکس می کند. برای دارندگان آیفون با تلویزیون سونی 2018 یا جدیدتر، بررسی کنید که آیا تلویزیون شما از AirPlay 2 پشتیبانی می کند یا خیر.
 
 
با Chromecast به تلویزیون وصل شوید
اگر دستگاه Chromecast دارید، می‌توانید عکس‌های خود را از برنامه Google Photos برای تلفن‌های Android و iPhone و همچنین سایر برنامه‌هایی که از ارسال محتوا پشتیبانی می‌کنند ارسال کنید. این یکی از محبوب ترین راه ها برای ارسال تصاویر از تلفن به تلویزیون است. یک عکس را انتخاب کنید و روی دکمه Cast در گوشه سمت راست بالا (مستطیل با سه خط منحنی) ضربه بزنید تا ارسال را شروع کنید. دستگاه Chromecast خود را از دستگاه های موجود انتخاب کنید و عکس شما در تلویزیون شما ظاهر می شود. هنگامی که در برنامه پیمایش می کنید، تلویزیون شما تلفن شما را منعکس می کند.
از کارت حافظه تلفن یا دوربین خود استفاده کنید
در حال حاضر یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای انتقال تصاویر از گوشی به تلویزیون استفاده از کارت حافظه و کارت خوان است. کارتخوان ها به شما امکان می دهند با پورت USB به هر چیزی متصل شوید. بسیاری از تلویزیون های قدیمی دارای کارت خوان SD هستند. کارت حافظه را از دوربین یا تلفن اندرویدی خود خارج کرده و آن را در کارت خوان SD تلویزیون قرار دهید. برای گوشی‌ها، به آداپتور microSD به کارت SD، مانند آداپتور SanDisk MicroSD MicroSDHC به SDHC SDHC نیاز دارید. برای اکثر تلویزیون ها، قرار دادن کارت SD، نرم افزار نمایش و تصویر را راه اندازی می کند.
انتقال تصاویر به Apple TV
اگر از Apple TV استفاده می کنید، یک ویژگی داخلی عالی وجود دارد که به شما امکان می دهد Apple TV با AirPlay داخلی داشته باشید. برای گوشی های اندرویدی باید یک برنامه استریم نصب کنید. نرم افزار AllCast با 4 ستاره در گوگل پلی و بیش از 10 میلیون دانلود یکی از بهترین گزینه ها در حال حاضر خواهد بود. پس از نصب برنامه، Apple TV خود را از میان دستگاه های موجود برای شروع پخش محتوا انتخاب می کنید. اگر آیفون 5 یا بالاتر دارید، می توانید یک آداپتور لایتنینگ به HDMI بخرید تا آیفون خود را به تلویزیون متصل کنید. هنگامی که آیفون خود را وصل کردید، می توانید همه چیز را در صفحه نمایش آیفون خود در تلویزیون خود مشاهده کنید. می توانید یک آداپتور لایتنینگ به HDMI را در آمازون با قیمت 36 دلار خریداری کنید. اگر در چند سال گذشته یک گوشی اندرویدی خریداری کرده اید، احتمالا گوشی شما دارای پورت USB-C است. در این مورد، مشاهده عکس‌های شما ممکن است یک موضوع ساده باشد که گوشی شما را به تلویزیون با کابل USB-C به HDMI متصل کنید. از کابل USB یا درایو فلش استفاده کنید
می توانید از کابل USB همراه دوربین برای اتصال دوربین به پورت USB تلویزیون خود استفاده کنید. اگر عکس‌ها و ویدیوهای شما در رایانه ذخیره شده‌اند، می‌توانید آنها را در یک درایو USB کپی کنید و سپس درایو را در پورت USB تلویزیون خود قرار دهید. در اکثر تلویزیون ها، وصل کردن کابل USB یا درایو انگشت شست به طور خودکار نمایشگر تصویر تلویزیون را راه اندازی می کند. از آنجا می توانید عکس ها، فیلم ها یا ترکیبی از هر دو را مشاهده کنید. به‌صورت دستی در میان عکس‌های خود پیمایش کنید یا برای نمایش اسلاید موسیقی قرار دهید، همانطور که می‌بینید، وقتی اشتراک‌گذاری تصاویر در صفحه بزرگ تلویزیون بسیار آسان است، دلیلی برای جمع کردن همه افراد در اطراف یک صفحه کوچک وجود ندارد.
چگونه AirPlay 2 را در تلویزیون هوشمند سونی خود فعال کنید
یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال دستگاه های هوشمند و تلفن های همراه به تلویزیون های سونی از طریق سیستم AirPlay است. در بسیاری از تلویزیون های این شرکت و در قسمت تنظیمات تلویزیون سونی می توانید گزینه اتصال و سپس AirPlay را انتخاب کنید. با به روز رسانی تلویزیون سونی می توانید سرعت انتقال اطلاعات از طریق شبکه بی سیم را نیز تسهیل کنید.
مرحله 1: در کنترل تلویزیون هوشمند Sony سازگار، دکمه انتخاب ورودی را فشار دهید.
مرحله 2: AirPlay را انتخاب کنید.
مرحله 3: تنظیمات AirPlay و HomeKit را انتخاب کنید.
مرحله 4: مطمئن شوید که AirPlay فعال است.
آیفون و آیپد را به تلویزیون های سونی وصل کنید
راه های زیادی برای انتقال تصاویر از گوشی به تلویزیون، به خصوص در مدل های آیفون و آی پد وجود دارد. در ادامه یکی از ساده ترین و بهترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهیم. برای انعکاس یک دستگاه iOS/iPadOS به تلویزیون خود، به یک تلویزیون هوشمند یا پخش کننده نیاز دارید که از فناوری AirPlay 2 اپل پشتیبانی کند. این محصولات شامل تلویزیون‌های هوشمند جدید سونی، TCL، سامسونگ، ال‌جی و دستگاه‌های استریم مانند Apple TV HD و Apple TV 4K می‌شوند.
مرحله 1: تلویزیون خود را روشن کنید. اگر تلویزیون با AirPlay 2 سازگار است، به مرحله 3 بروید.
مرحله 2: دستگاه پخش جریانی سازگار با AirPlay 2 خود را روشن کنید.
مرحله 3: در آیفون با FaceID، به صفحه اصلی خود بروید و از گوشه سمت راست بالا به سمت بالا بکشید تا به Control Center دسترسی پیدا کنید.
مرحله 4: در یک آیفون با TouchID یا دکمه Home، به صفحه اصلی خود بروید و از پایین صفحه به بالا بکشید تا به Control Center دسترسی پیدا کنید.
مرحله 5: روی دکمه Screen Mirroring (دو مستطیل مجاور) ضربه بزنید.
مرحله 6: تلویزیون هوشمند یا دستگاه پخش جریانی خود را از لیست دستگاه های موجود AirPlay 2 انتخاب کنید.
مرحله 7: انتقال تصویر از تلفن شما به تلویزیون به صورت خودکار شروع می شود و شما باید بتوانید محتوای صفحه نمایش خود را در تلویزیون خود مشاهده کنید.
مرحله 8: مراحل 3-5 را برای تکمیل صفحه و فرآیند انتقال داده تکرار کنید.
اگر تلویزیون شما صفحه گوشی شما را در حالت عمودی نشان می دهد، اما می خواهید نمای افقی وسیع تری داشته باشید، فقط گوشی خود را به حالت افقی تغییر دهید. اگر قفل چرخشی آیفون خود را روشن کرده اید، برای این کار باید آن را خاموش کنید.
اگر تلویزیون یا دستگاه پخش جریانی شما در لیست گیرنده های موجود AirPlay 2 ظاهر نمی شود، ممکن است لازم باشد AirPlay 2 را در آن دستگاه فعال کنید.
انتقال تصویر از تلفن اندروید به تلویزیون هوشمند
تلفن ها و تبلت های اندرویدی نیز می توانند صفحه نمایش را به تلویزیون منعکس کنند. برای این کار باید از اندروید 5.0 یا بالاتر استفاده کنید. همچنین به یک تلویزیون هوشمند با Chromecast داخلی، یا یک دستگاه رسانه پخش جریانی با Chromecast داخلی، یا فقط یکی از دستگاه‌های Chromecast Google (هیچ دستگاه قدیمی وجود ندارد) و استفاده از برنامه Google Home نیاز دارید. مرحله 1: از صفحه اصلی دستگاه، از لبه بالایی به پایین بکشید (صفحه را به بالا و پایین بکشید).
مرحله 2: اگر لیست کامل تنظیمات را نمی‌بینید، انگشت خود را بیشتر به پایین بکشید.
مرحله 3: دکمه Screen Cast را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
مرحله 4: از لیست دستگاه‌های Chromecast، دستگاهی را که می‌خواهید در آن انعکاس دهید، انتخاب کنید.
مرحله 5: در پانل بعدی، گزینه Start now را انتخاب کنید.
مرحله 6: انتقال تصویر شما به طور خودکار شروع می شود و باید محتوای صفحه خود را در تلویزیون خود مشاهده کنید.
مرحله 7: برای تکمیل فرآیند انتقال داده ها به صفحه تلویزیون، مراحل 1-3 را تکرار کنید و سپس روی Disconnect ضربه بزنید.
۰ ۰

نکات شناسایی تلویزیون اصل سونی

۱۹ بازديد
همانطور که می دانید تلویزیون هوشمند بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروزی است که ما را بر آن داشته تا شاهد برندهای مختلف این محصول در بازار باشیم. تلویزیون سونی یکی از محبوب ترین تلویزیون های هوشمند با طراحی و کیفیت عالی است. از آنجایی که این محصول عملکرد خوبی از خود نشان داده است، افراد سودجو با محصولات مشابه با این نام تجاری وارد بازار می شوند تا فروش بیشتری را به خود اختصاص دهند. برای این منظور، در اینجا چند نکته مهم برای شناسایی تلویزیون اصلی سونی آورده شده است.
با استفاده از شماره سریال مشخص کنید که تلویزیون اصلی است یا خیر
اولین ترفندی که می توانید برای اطمینان از اصل بودن تلویزیون سونی خود استفاده کنید، بررسی شماره سریال پشت تلویزیون است. شماره سریال و نام مدل دستگاه را می توان روی برچسب پشتی تلویزیون های اصلی سونی مشاهده کرد.
برای اطمینان بیشتر، می‌توانید از Google برای تأیید این شماره سریال و تأیید صحت تلویزیون سونی استفاده کنید. نام مدل تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید نشان دهنده منحصر به فرد بودن دستگاه با توجه به این اعداد است. در غیر این صورت، تلویزیون هوشمند شما تقلبی است و ارزش آن چیزی را که برای آن پرداخت کرده اید ندارد.
 
مقایسه ظاهر تلویزیون های سونی با مدل های اصلی
روش دومی که می توانید برای تشخیص اصالت تلویزیون سونی از آن استفاده کنید، مقایسه ظاهر این تلویزیون با مدل های اصلی است. همانطور که می دانید طراحان برتر در صنعت لوازم خانگی برای تولید محصولات خود با برندهای معتبر همکاری می کنند و در نتیجه طرح های آنها مملو از ویژگی های پیچیده است. تلویزیون های سونی از این روند پیروی می کنند و برای هر کاربر طراحی های منحصر به فردی دارند. این ویژگی یکی از راه هایی است که خریدار می تواند تلویزیون اصلی را از تلویزیون جعلی سونی تشخیص دهد.
خریدار باید مدل تلویزیون مورد نظر را در وب جستجو کرده و مشخصات و ظاهر آن را با مدل موجود در فروشگاه سونی مقایسه کند تا تلویزیون اصلی را از تلویزیون تقلبی تشخیص دهد. مهم نیست که چقدر تلویزیون های تقلبی سعی می کنند شبیه تلویزیون های واقعی به نظر برسند، در نهایت با تلویزیون های واقعی متفاوت هستند، یعنی تلویزیون سونی که خریداری کرده اید اصل است یا خیر.
 
استفاده از کنترل از راه دور برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی
بررسی کنترل از راه دور روش دیگری برای تشخیص تلویزیون اصلی از تلویزیون سونی تقلبی است. تولید کنندگان لوازم خانگی اغلب به جزئیات طراحی توجه می کنند، به همین دلیل است که کنترل از راه دور تلویزیون اصلی این علامت را نشان می دهد. برای این کار حتما از فروشنده بخواهید یک ریموت کند. علاوه بر نگاه کردن به لوگوی حک شده روی ریموت، می توانید از گوگل برای جستجوی مدل تلویزیون مورد نظر خود استفاده کنید و ریموت واقعی را با تصویری که روی آن دیدید مقایسه کنید.
 
بررسی عملکرد تلویزیون هوشمند برای تعیین اصل بودن آن
روش دیگری که می توانید برای تعیین اصالت تلویزیون سونی استفاده کنید، بررسی مشخصات آن تلویزیون است. همانطور که می دانید شرکت های معتبر همواره در تلاش هستند تا ویژگی های جدیدی را در مدل های تولیدی خود بگنجانند. تلویزیون های سونی امروزه دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها هستند که آنها را به چیزی فراتر از یک وسیله برای تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی تبدیل می کند. نمونه‌هایی از ویژگی‌های موجود در تلویزیون‌های جدید سونی، اتصال Wi-Fi و بلوتوث است. بررسی این ویژگی ها یکی از راه های تشخیص اصل بودن تلویزیون است. بهتر است در گوگل جستجو کنید تا ویژگی های ارائه شده توسط تلویزیون اصلی را شناسایی کرده و آنها را با ویژگی های تلویزیونی که در حال حاضر در فروشگاه ها به فروش می رسد مقایسه کنید. این روش تضمین می کند که می توانید تفاوت بین تلویزیون اصلی سونی و تقلبی را تشخیص دهید. اگر تلویزیون ارائه شده مشخصات تلویزیون اصلی سونی را ندارد، بهتر است آن را خریداری نکنید. جدای از این روش دیگری که می توانید برای تشخیص اصالت تلویزیون سونی از آن استفاده کنید نمایشگر این تلویزیون است. اگر اندازه دستگاه با آنچه در اینترنت توضیح داده شده متفاوت است، آن را خریداری نکنید.
 
بسته بندی تلویزیون سونی
سعی کنید هنگام خرید تلویزیون فقط از بسته بندی غافل نشوید، زیرا این امر می تواند منجر به دریافت یک محصول تقلبی شود. اطلاعات زیادی در بسته بندی تلویزیون سونی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان تلویزیون واقعی سونی را از تلویزیون تقلبی تشخیص داد. یکی از مهم ترین جزئیات بسته بندی محصول، شماره سریال و کد محصول است.
 
از نمایندگی های معتبر خرید کنید
خرید از نمایندگی های معتبر یکی دیگر از راه های تضمین خرید تلویزیون سونی اصل است. همانطور که می دانید تقریبا در هر شهر نمایندگانی از برند معروف سونی وجود دارند که تلویزیون های این برند را با قیمت های متفاوت به فروش می رسانند. نمایندگی های رسمی هرگز خطر عرضه تلویزیون های غیر اصلی را نمی پذیرند. در نتیجه می توان گفت خرید از مراکز معتبری مانند Sony House راهی مطمئن برای خریدی بی دردسر است.
۰ ۰