عصب کشی دندان یا درمان ریشه دندان

۱۴ بازديد
درمان ریشه که به اشتباه عصب کشی در رشت  نیز نامیده می شود، شامل برداشتن ریشه دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال درمانی و در نهایت پر کردن آن برای جلوگیری از ورود و بازگشت باکتری به این ناحیه است. باکتری های سیستم عصبی دندان. هدف از درمان ریشه این است که دندان بدون وجود اعصاب زنده در دهان باقی بماند و در این روش می توان با جویدن غذا و صحبت در مورد زیبایی ماندن دندان در دهان از دندان درد احتمالی استفاده کرد. لبخند زیبایی داشته باشید انجام داد

چه زمانی فرد نیاز به کشیدن دندان یا متخصص ریشه دندان رشت دارد؟
قبل از شروع این بحث ابتدا شما را با مفهوم پالپ یا پالپ دندان آشنا می کنیم:

پالپ چیست؟
پالپ دندان یا پالپ دندان به وریدها و اعصاب دندان گفته می شود. حفره مرکزی تاج دندان را اتاقک پالپ می نامند. کانال ریشه دندان را کانال دندان نیز می نامند. به طور معمول، پالپ دندان زنده و فعال است، اما پوسیدگی و تحریک وریدها و اعصاب باعث درد و در نهایت مرگ پالپ و از بین رفتن پالپ می شود.

هنگامی که پالپ دندان به هر دلیلی به شدت تحریک می شود، درمان ریشه ضروری می شود. اکنون که با مفهوم پالپ آشنا شدید، بحث اصلی را ادامه می دهیم، یعنی "در چه زمانی درمان ریشه ضروری است؟" درمان ریشه زمانی ضروری است که مشخص شود بافت نرم مرکز دندان یا پالپ عفونی شده است. در این صورت دندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی می کند و وجود عفونت باکتریایی توسط رادیولوژی مشخص می شود. در رادیوگرافی از اشعه ایکس برای عکسبرداری از دندان آسیب دیده بیمار استفاده می شود. عفونت پالپ معمولاً در نتیجه پوسیدگی دندان رخ می دهد.

علائم عفونت دندان چیست؟
نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد دندان شما عفونی شده و نیاز به درمان ریشه دارد. در اینجا به شایع ترین علائم عفونت دندان برای مراجعه به دندانپزشک اشاره می کنیم. کلینیک دندانپزشکی مبین در تهران یکی از کلینیک های ارائه دهنده خدمات درمان ریشه در تهران می باشد.
- دندان درد خود به خود
- دندان درد در شب
- دندان درد هنگام خوردن غذا یا نوشیدنی سرد و گرم
- تغییر رنگ دندان
درد دندان هنگام جویدن غذا
- دندان های لق یا سیاهی دندان
- خروج چرک از لثه و غدد لنفاوی در ناحیه سر و گردن دردناک می شود
- لثه های متورم

این یکی از علائم عفونت دندان است که نیاز به بررسی بیشتر و مراجعه به دندانپزشک دارد. البته پس از مدتی با گسترش عفونت در دندان، پالپ دندان از بین می رود و دردی احساس نمی کنید و تصور کنید اگر عفونت به کانال شما نفوذ کرده باشد، دندان شما بهبود یافته است. دندان

چه عواملی باعث آسیب به پالپ دندان می شود؟
عوامل زیادی وجود دارد که به پالپ دندان آسیب می رساند، مهم ترین عامل آسیب به پالپ دندان تاخیر در ترمیم پوسیدگی است که باعث نفوذ میکروب ها به پالپ دندان می شود. اگر پوسیدگی دندان در مراحل اولیه درمان نشود، پس از تخریب مینا و عاج به پالپ می رسد و باعث التهاب، آبسه و بیماری پالپ می شود. عوامل دیگری که در آسیب پالپ نقش دارند عبارتند از:
- ضربه ناگهانی به دندان، حتی با قاشق یا شکستن هسته، پسته و بادام
- پرهای عمیق
- شکستگی و شقاق دندان
- پوسیدگی و سایش شدید دندان ها و بیماری پیشرفته لثه

همه این عوامل باعث آسیب به پالپ دندان می شود. مشاهده شده است که برخی از مواد ترمیمی نیز باعث آسیب به پالپ دندان شده است. همچنین بیماری شدید لثه می تواند به پالپ آسیب برساند، در چنین مواردی درمان ریشه همزمان با درمان لثه انجام می شود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.