انواع رنگ های ساختمانی جدید

۱۷ بازديد

 رنگ ساختمانی یکی از پرمصرف ترین ترکیبات داخل ساختمان است که امروزه برای افزایش زیبایی محیط و استحکام دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های جدید ساختمانی نوع خاصی از عناصر پوشش دهنده دیوارهای داخلی ساختمان هستند که فرمولاسیون متفاوتی نسبت به رنگ های قدیمی دارند. این رنگ ها عموماً شامل رنگ بلکا، رنگ پتینه، رنگ های نانو، رنگ های چند رنگ و رنگ های کینیتکس هستند. برای خرید رنگ ساختمانی به فروشگاه رنگ جمیل به لینک زیر مراجعه کنید

https://jamilpaint.com/all-building-paints



همانطور که می دانید رنگ پلاستیک، رنگ روغن و برخی از ترکیبات رنگ اکریلیک حداکثر استفاده طولانی مدت دارند، مخصوصا نوع پلاستیک که استفاده از آن بسیار آسان است. اما امروزه استفاده از رنگ های جدید ساختمان یکی از نیازهای اساسی یک ساختمان شیک و مجلل محسوب می شود. در این مقاله به طور جداگانه در مورد رنگ های ساخت جدید ذکر شده صحبت می کنیم تا بتوانید مشخصات هر کدام را به طور کامل بشناسید.


قیمت رنگ اپوکسی | رنگ برای کف مستقیم از کارخانه بخرید! اینجا کلیک کنید



رنگ های ساختمانی جدید نوع بلکا
رنگ بلکا ساختاری از نوع سلولزی دارد که از یک سری الیاف طبیعی تشکیل شده است. در واقع این رنگ ها به طور گسترده به جای کاغذ دیواری های رایج استفاده می شوند. دلایل زیادی برای استفاده از آنها وجود دارد. رنگ های ساختمانی جدید بلکا مانند سایر پوشش های رنگی مانند روغن، پلاستیک یا اکریلیک نیازی به آماده سازی سطح یا ایجاد زیرسازی ندارند.

بنابراین می توانند تمام عیوب ساختاری دیوارها را پوشش دهند. در صورت وجود خوردگی در قسمتی از آن به راحتی قابل تعمیر و تعویض هستند. رنگ های بلکا عایق های بسیار خوبی در برابر گرما و سرما و همچنین در برابر صدا هستند. یکی از ویژگی های اصلی آنها این است که گرد و غبار محیط را به خود جذب نمی کنند، بنابراین همیشه تمیزی خود را در داخل خانه حفظ می کنند. برای ضد آب بودن عملکرد رنگ های بلکا می توانید از رزین های رنگی استفاده کنید.
رنگ های ساختمانی جدید از نوع پتینه
رنگ پتینه جزو رنگ های هنری و جدید محسوب می شود و با توجه به دکوراسیون و فضای سازه می تواند طرح های خاص بسیار زیبایی ایجاد کند. افرادی که ذوق هنری و سنتی بالایی دارند، توانایی نقاشی با این رنگ را دارند. خانه هایی که دارای گچ بری ها و نقش های برجسته هستند، مناسب ترین بستر برای دریافت رنگ پتینه هستند.

این رنگ ها را می توان در سبک کلاسیک یا مدرن استفاده کرد. نوع کلاسیک آنها بیشتر القا کننده فضایی سنتی و بسیار مجلل است که در اقامتگاه های اشرافی استفاده می شود. سبک های جدید و مدرن توانایی ایجاد طرح های برجسته را دارند. در صورت وجود هرگونه مشکل یا ایراد در سطح رنگ به راحتی می توان آن ها را اصلاح کرد. اگر به درستی اجرا شوند، بسیار بادوام و پایدار هستند.

رنگ ساختمان نانو
رنگ‌های نانو ساختمانی جدید به لطف فناوری ویژه‌ای که در ایجاد ذرات و رنگدانه‌های آن به کار می‌رود، قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند. از این رنگ ها می توان بر روی سطوح مختلف چوبی، سیمانی و گچی استفاده کرد. آنها در برابر نوسانات دمای محیط مقاوم هستند و وجود هوای بسیار سرد یا گرم ساختار آنها را تغییر نمی دهد. در برابر رطوبت و نفوذ سیالات آبی مقاوم هستند و همین عامل باعث شده است که ساختار سطوح دیوار به عنوان یک سطح کار همیشه سالم بماند.

رنگ‌های ساختمانی نانو جدیدتر معمولاً ویسکوزیته بالایی دارند، بنابراین می‌توانند رنگ سنگینی روی سطح کار ایجاد کنند. آنها همچنین توانایی اجرای بی رنگ یا شفاف را دارند. رنگ های نانو برای مدت طولانی تغییر رنگ نمی دهند و کدر نمی شوند. به همین دلیل، آنها هنوز هم می توانند ظاهر صاف و زیبای خود را حفظ کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.