“رنگ ترافیکی” و انواع آن

۱۵ بازديد
ورود خودرو به جوامع بشری نیاز به شبکه ای مناسب برای گردش این وسیله نقلیه را احساس کرده است. یکی از مهمترین ابزارهای برقراری ایمنی در جاده ها استفاده از رنگ های سیگنال است. رنگ های ترافیکی برای تعیین محدودیت های ترافیکی خاص برای کاربران جاده استفاده می شود و همچنین کاهش خطرات ناشی از تصادفات رانندگی جایگاه ویژه ای در بین انواع رنگ ها پیدا کرده است. این خطوط زمانی موثر هستند که:
به راحتی قابل مشاهده باشد

رنگ و درخشش آنها در طول روز تغییر نمی کند و به وضوح محدوده جاده را مشخص می کند.
فکر خوب در شب
برای خرید رنگ ترافیکی به لینک زیر مراجعه کنید.
https://jamilpaint.com/all-traffic-paints


عوامل موثر بر عملکرد و دوام رنگ سیگنال
کیفیت رنگ (دارای تاییدیه و استاندارد):
برای اینکه رنگ ها خوب بمانند باید کیفیت خوبی داشته باشند.
کیفیت مهره های شیشه ای (دانه های شیشه ای):
مهره های شیشه ای باعث می شوند که نور بازتاب شده به داخل رنگ بازتاب پیدا کند، بنابراین باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا نور منعکس شده به مرور زمان از بین نرود.

خط کشی جاده روی لینک کلیک کنید.
https://jamilpaint.com/post-detail/83/%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%7C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B6%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%DB%8C


وضعیت ترافیک:
گاهی اوقات وضعیت ترافیک سنگین خواهد بود. هرچه ترافیک بیشتر باشد، رنگ ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
ویژگی های رنگ ترافیک
داشتن مقاومت سایشی بالا
مقاومت خوبی در برابر آب و هوا داشته باشد
دانه بندی رنگ مناسبی داشته باشد
چسبندگی عالی به آسفالت و بتن
بدون تغییر رنگ با نور خورشید
سرعت خشک شدن بالا

انواع رنگ سیگنال
به طور کلی رنگ های سیگنال به دو دسته تقسیم می شوند:
رنگ ترافیک سرد
اهمیت رنگ با گردش سرد در این است که برای مخلوط کردن اجزای رنگ و اعمال آن بر روی بستر به دمای بالا نیاز نیست.

رنگ ترافیک گرم
در رنگ گردشی گرم برای مخلوط شدن و تشکیل فیلم رنگ ابتدا باید دمای آن را به مقدار معینی بالا برد و سپس روی آسفالت اعمال کرد.

روش های پیاده سازی رنگ خط کشی پارکینگ

کتابچه راهنمای
یکی از روش های سنتی و مرسوم استفاده از رنگ های ترافیکی، روش دستی است. معمولاً برای استفاده دستی رنگ های اکریلیک چند جزئی از غلتک یا ماله استفاده می شود.
افشانه
یکی از پرکاربردترین روش های اعمال رنگ سیگنال، روش اسپری است. در این روش با استفاده از دستگاه های مخصوص رنگ بر روی سطح پاشیده می شود. ضخامت رنگ اعمال شده در این روش خیلی زیاد نیست.
کف کشی
در این روش رنگ مخلوط ذوب شده به طور یکنواخت روی سطح اعمال می شود. زمان خشک شدن در این روش کوتاه است و علاوه بر چسبندگی خوب به بستر، با ضخامت های بالا نیز قابل اجراست.
اکستروژن
در این روش رنگ مخلوط شده در پیش گرم کن ها حرارت داده می شود تا به دمای ذوب برسد. سپس توسط ماشین آلات مخصوص بر روی بستر آماده شده برای خطوط شکسته در کنار جاده اعمال می شود.

انواع رنگ های ترافیکی سرد

رنگ سرد اکریلیک ترموپلاستیک
این رنگ بر پایه رزین های اکریلیک ترموپلاستیک پایه حلال و آب پایه بوده و از خواص فیزیکی و مکانیکی خوبی برخوردار است.
از این رنگ برای تراز کردن جاده های داخل و خارج شهر و خطوط پیوسته و شکسته استفاده می شود.

رنگ سرد کلروکوچو
این رنگ بر پایه رزین های آلکیدی (روغن کوتاه) اصلاح شده با لاستیک کلرو ساخته شده است و دارای خواص جستجویی است. این نوع رنگ در خطوط پیوسته و متناوب داخل و خارج شهرها کاربرد دارد.

رنگ ترافیک چند جزئی
این رنگ بر پایه رزین های اکریلیک ترموست ساخته شده و توسط سخت کننده های پراکسید سخت می شود. هنگام مخلوط کردن اجزاء در زمان کاربرد، دما در اثر واکنش های شیمیایی افزایش می یابد. از این نوع رنگ برای خط کشی خطوط عابر پیاده و کانال های ترافیکی، خطوط فرعی آزادراه و همچنین علائم هشدار دهنده برای ریل های سرعت با ضخامت تقریبی 2 میل استفاده می شود.

رنگ ترافیک گرم
این رنگ بر پایه رزین های هیدروکربنی (پترورزین نوع C5) و آلکیدهایی است که به صورت پودر می باشند. رنگ ترافیکی گرم برای بزرگراه ها و جاده های پر ترافیک مناسب است، زیرا سرعت خشک شدن این نوع رنگ بالاست. این رنگ خاصیت چسبندگی عالی و خواص مکانیکی – فیزیکی دارد. خوب است و در ضخامت های نسبتاً بالا (500 تا 3000 میکرون) قابل اجراست.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.