انواع خط کشی و ضرورت وجود خط کشی در مسیرها

۱۵ بازديد

 

خط کشی نوعی از مواد شیمیایی یا برچسب هایی است که برای انتقال اطلاعات خاص مانند نشان دادن مسیر صحیح جاده یا مسیر، عبور یا عدم عبور، خطوط عابران پیاده، خطوط مجاز برای پارک خودروها و غیره استفاده می شود.

علامت گذاری سطوح جاده برای ارائه اطلاعات ترافیکی بهتر به رانندگان و عابران یکی از مهم ترین عوامل در به حداقل رساندن سردرگمی و عدم اطمینان هنگام رانندگی یا عبور است. علامت گذاری یا طراحی در کشورهای مختلف تقریباً مشابه است، اما هر کشور استانداردها و معانی خاص خود را دارد.
 
امروزه با پیشرفت تکنولوژی از موادی با شکست نوری بالا در ساخت خط کشی جاده ها استفاده می شود، این مواد نور وسایل نقلیه را منعکس می کنند و مسیر را برای رانندگان در شب به عنوان چراغ های نورانی روشن می کنند.
  
برای انجام خط کشی جاده روی لینک کلیک کنید
 
 
رنگ
علاوه بر رنگ در خطوط، افزودنی های با ضریب شکست بالا اضافه می کنند و در کنار جاده و یا در پارکینگ ها استفاده می شوند، البته در مکان های مختلف مواد به کار رفته در رنگ ها با توجه به استانداردهای اعلام شده توسط سازمان متفاوت است. نگران. شرق. استفاده از رنگ در خط کشی جاده ها به سال 1905 برمی گردد و از نظر هزینه کم برای ایمنی راه استفاده می شود.
 
این خرید رنگ ترافیکی روی لینک کلیک کنید
 
 
رنگ از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: رنگدانه ها، رزین و آب یا حلال. رنگدانه ها دانه های کوچکی هستند که نقش آنها نشان دادن رنگ روی سطح است. میکروبیدها را می توان با UV یا سایر مواد براق مخلوط کرد. قسمت دوم رزین است که نقش موثری در چسباندن مواد به سطح جاده دارد. رزین ها و رنگدانه ها و مواد مورد استفاده در رنگ از مواد مختلفی مانند: لاتکس استات پی وی سی، متیل متاکریلات یا رزین های اکریلیک ساخته می شوند. حلال های مورد استفاده برای صاف کردن رنگ بسته به مواد دیگر و سطوح مورد نظر متفاوت است. نفتا، تولوئن، متانول، متیلن کلرید و استون حلال های مورد استفاده در رنگ هستند.
 
رنگ زرد، که از رنگدانه های زرد در مواد رنگ استفاده می شود، اغلب در بزرگراه ها در ایالات متحده استفاده می شود. این رنگ ها توسط دستگاه پاشش رنگ به نام پلاتر مشخص می شوند که ظرفیت نگهداری مقدار زیادی رنگ (معادل 100 گالن) را دارد. به دلیل طولانی بودن مسیر و محدودیت های ترافیکی، گاهی اوقات از یک رنگ پاش کوچک دستی یا خودکار استفاده می شود. رنگ از طریق یک سری شیلنگ تحت فشار هوا با ذرات ریز و با انکسار بالا بر روی سطح جاده اسپری می شود. البته دانه های انعکاسی به طور جداگانه در مخزن دیگری ذخیره می شوند و با رنگ روی جاده پاشیده می شوند، در برخی موارد با رنگ مخلوط می شوند.
 
خطوط ترموپلاستیک (ترموپلاستیک)
ساخته شده از هیدروکربن ها، استرهای رزین یا استرهای مالئیک اصلاح شده رزین
یکی از رایج ترین انواع مهر زنی در دنیا، مهر زنی ترموپلاستیک است که قیمت بیشتری دارد و دوام بیشتری دارد. در این سیستم از چسب های ترموپلاستیک استفاده می شود. چسب های ترموپلاستیک معمولاً از مخلوط، رزین، دانه های بازتابنده و رنگدانه ها تشکیل شده اند. استفاده از این نوع رنگ ها برای جلوگیری از استفاده از حلال ها و ادغام شدن در سیستم بازتابی است. افزایش دادن . (تفاوت این سیستم با سیستم قبلی در رزین یا اجزای رزین و نوع رنگدانه و نوع دانه های انعکاسی است)
 
دستگاه مارک ترموپلاستیک کاملاً با دستگاه رنگ آمیزی معمولی متفاوت است. این ماشین ها مواد را تا 200 درجه سانتیگراد گرم می کنند، سپس از طریق یک نازل لرزاننده روی سطح جاده ریخته می شود و بلافاصله دانه های بازتابنده روی آن قرار می گیرد. این نوع خط کشی دارای انعکاس و دوام بالاتری بوده و به دلیل ضخامت آن هنگام عبور وسیله نقلیه از روی خطوط صدا ایجاد می کند. خطوط ترموپلاستیک معمولا سفید و گاهی زرد هستند. خط سفید شامل سفید تیتانیوم، اکسید روی و لیتوفون است.
لازم به ذکر است که بر خلاف سیستم رنگ، علامت گذاری ترموپلاستیک به دلیل گرمای مواد و سیستم رنگ صورتی بسیار زمان بر است.
 
ترموپلاستیک آماده (ترموپلاستیک آماده)
مواد تشکیل دهنده این سیستم کاملاً شبیه سیستم ترموپلاستیک است با این تفاوت که مواد در محیطی متفاوت گرم می شوند سپس به صورت خطی پاشیده می شوند و پس از سرد شدن به صورت رول در می آیند و برای نصب سطح جاده به صورت رول می شود. ابتدا با یک مشعل پروپان گرم می شود. و رول آماده شده به سطح جاده چسبانده می شود. این سیستم گاهی با نوارهای آماده شده اشتباه گرفته می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. این سیستم اغلب برای خطوط توقف، خطوط عابر پیاده، پیکان ها، علائم دوچرخه سواران و غیره استفاده می شود.
 
نوار پلیمری
سیستم نوار پلیمری عمدتاً در ایالات متحده برای علامت گذاری مسیرهای پیاده روی استفاده می شود. این نوع علامت گذاری شبیه نوارهای شبرنگ با بازتاب بسیار زیاد است. علاوه بر این، از دیگر کاربردهای این سیستم، ایستگاه اتوبوس، تقاطع همسطح، خطوط تاکسی و اتوبوس، مسیرهای دوچرخه سواری است.
برای نصب این نوع نوارها سطح مورد نظر را گرم می کنند سپس با استفاده از غلتک نوارها را به سطح گرم شده می چسبانند.
استفاده از این نوارها در مناطق مرطوب معمول نیست و این نوارها در برابر کشیدگی و خراشیدن مقاومت نمی کنند.
 
اپوکسی
اپوکسی حاوی رزین رنگدانه و کاتالیزور است. اینها در یک دستگاه رنگرزی مخصوص اپوکسی تهیه می شوند و روی سطح جاده اسپری می شوند و دانه های بازتابنده توسط نازل دیگری بر روی سطح اسپری شده اسپری می شوند.
 
استفاده از پوشش های اپوکسی در سال 1970 رایج شد و تا سال 1990 بسیار رایج شد، استفاده از این فناوری به دلیل هزینه کم و عمر نسبتا طولانی همچنان رواج دارد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.