نحوه پاک کردن انواع رنگ از روی سرامیک

۱۶ بازديد

برای جلوگیری از چالش پاک کردن رنگ از سرامیک ها، باید در اولین قدم چاره ای اندیشید تا از تماس رنگ با این سطوح جلوگیری کرد. رنگ آمیزی خانه ها و ایجاد فضای بهتر در دکوراسیون منزل یکی از آرزوهای همه کاربران است. اما عدم دقت در رنگ آمیزی یا استفاده نکردن از پوشش مناسب سطح باعث ایجاد لکه های رنگی روی سطوح سرامیکی یا سایر کفپوش های خانه می شود.

امروزه سرامیک و سنگ دو ماده رایج و پرطرفدار برای سطوح در منازل هستند که هنگام رنگ آمیزی خانه مستعد لکه شدن هستند. به دلیل زیبایی و جذابیت های دیگر، استفاده از این سطوح به قدری رایج شده است که به ندرت فضایی را می توان یافت که کفپوش آن یکی از این دو نوع کفپوش نباشد. . اما برای پاک کردن رنگ از سرامیک و سنگ چه باید کرد؟

برای خرید ضد زنگ روی لینک کلیک کنید

https://jamilpaint.com/post-detail/49/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B6%D8%AF-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%7C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%7C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA

 

انواع رنگ ها را از سرامیک پاک کنید
پاک کردن رنگ از کاشی های سرامیکی به این راحتی نیست و قرار نیست هر سطح سرامیکی رنگ شده در خانه یا محل کار خود را با یک پارچه مرطوب در کمتر از چند دقیقه تمیز کنید. اما باید بدانید که راه حل هایی برای این منظور وجود دارد. راه حل هایی که در زیر توضیح می دهیم همگی امکان تمیز کردن سطوح سرامیکی را به شما ارائه می دهند. البته اگر آنها را با دقت و حوصله انجام دهید.

برای خرید رنگ صنعتی اینجا کلیک کنید


نحوه پاک کردن رنگ روغن از سرامیک
استفاده از رنگ روغن برای رنگ آمیزی دیوارها در بین کاربران جامعه امروزی رایج شده است. نورپردازی محیط خانه و ایجاد فضایی جذاب با استفاده از رنگ روغن، این رنگ را به اولویت اصلی درصد زیادی از افراد جامعه تبدیل کرده است. اگر به دنبال استفاده از رنگ روغن برای رنگ آمیزی دیوارهای منزل خود هستید، توصیه می کنیم ابتدا سرامیک نزدیک دیوارها را با روزنامه یا پارچه پارچه ای بپوشانید. اگر مقدار لازم روزنامه یا پارچه پارچه ای در خانه ندارید، بهتر است با رنگ آمیزی دیوارها کم کم آنها را پیش ببرید تا از پاشیدن رنگ به کف سرامیک منزلتان جلوگیری کنید. اما اگر رنگ روغن روی سطح سرامیک پاشیده شد، می توانید از نکات زیر برای حذف این رنگ ها استفاده کنید:

توجه داشته باشید که وقتی خود رنگ روی سرامیک قرار می گیرد، به راحتی پاک نمی شود. بنابراین در ابتدا باید رنگ های ریخته شده روی سطح سرامیک را با کاردک تمیز کنید. در این مرحله سعی کنید روی سطح سرامیکی منزلتان خط و خش ایجاد نشود.
در مرحله بعد با یک دستمال مرطوب می توانید تمام آثار رنگ را از روی سطوح سرامیکی پاک کنید.
در برخی موارد اگر دیر رنگ را از روی سرامیک پاک کنید، معمولا رنگ خیلی سفت است و نمی توان آن را با کاردک پاک کرد. در این مرحله زمان استفاده از تینرهای قوی برای از بین بردن رنگ ها است. استفاده از تینر معمولا حذف رنگ را آسان تر می کند. در این مرحله ترجیحا از تینر 10000 استفاده کنید.
نحوه پاک کردن رنگ اکریلیک از سرامیک
رنگ اکریلیک ترکیبات و شرایط متفاوتی نسبت به رنگ روغنی دارد و در صورت تماس رنگ اکریلیک با آن، حذف رنگ از سرامیک متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که همیشه باید مراقب باشید که رنگ روی سطوح سرامیکی پاشیده نشود. زیرا گاهی اوقات بسته به جنس و نوع سرامیک استفاده شده، تمیز کردن این سطوح بسیار مشکل می شود. اما در هر صورت برای تمیز کردن سطوح سرامیکی در چنین مواردی می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

ابتدا یک پارچه را با آب گرم خیس کنید و سعی کنید محل رنگ را تمیز کنید. رنگ اکریلیک اگر تازه روی سرامیک ریخته باشد با این روش به راحتی کنده می شود. زیرا آب حلال خوبی برای این دسته رنگی است.
اگر تمیز کردن این دسته از رنگ ها با آب امکان پذیر نبود و سطح رنگ شده بسیار سفت بود، راه حل آن استفاده از آب گرم یا تفنگ هوای گرم است. حتی می توانید از سشوار برای شل کردن رنگ اکریلیک باقی مانده روی سرامیک استفاده کنید. بلافاصله پس از کندن رنگ، تمام قسمت های آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

نحوه پاک کردن رنگ پلاستیک از سرامیک
رنگ های پلاستیکی از نظر ساختار شباهت هایی با رنگ های اکریلیک دارند. برای پاک کردن رنگ پلاستیک از روی سطح سرامیکی می توانید از یک پارچه مرطوب و آب گرم استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر رنگ خیلی سفت باشد، استفاده از ترکیبات دیگر ضروری است. اگر مواد شوینده شیمیایی در خانه دارید، می توانید از این محصولات نیز استفاده کنید. شوینده های همه منظوره می توانند حلال های قوی برای رنگ پلاستیک باشند. علاوه بر این می توان از برخی ترکیبات خانگی و غیرشیمیایی با پارچه مرطوب برای تمیز کردن رنگ پلاستیک از سرامیک استفاده کرد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.
راه حل های خانگی برای پاک کردن رنگ از کاشی و سرامیک (غیر شیمیایی)
در قسمت های قبل نحوه تمیز کردن رنگ های مختلف سرامیکی را مشاهده کردیم. شما باید نکات بسیار مهم زیر را بدانید:

اول از همه، هر چه سریعتر و زودتر رنگ را از روی سرامیک پاک کنید، احتمال پاک شدن سریع و آسان رنگ ها بیشتر می شود.
در برخی موارد، نوع و طرح سرامیک به کار رفته در کف منزل یا محل کار می تواند فرآیند نظافت سرامیک را با مشکل مواجه کند.
استفاده از مواد شیمیایی نیز می تواند راه حل خوبی باشد، اما حتما نکات ایمنی و احتیاطی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.
از آنجایی که بسیاری از کاربران علاقه ای به استفاده از ترکیبات شیمیایی برای پاک کردن رنگ از سرامیک ندارند و استفاده از این مواد شیمیایی برای آنها خطرناک است، برخی از روش های خانگی برای تمیز کردن سرامیک های رنگ شده را نیز با شما به اشتراک می گذارم. به اشتراک خواهیم گذاشت.

از جوش شیرین و لیمو استفاده کنید
یکی از ترکیب های خاص و مناسب برای نظافت سطوح مختلف، ترکیب جوش شیرین و آبلیموی تازه است. در این ترفند فقط جوش شیرین را با آب لیموی تازه ترکیب کرده و مخلوط مورد نظر را روی سطوح سفت رنگی بمالید.

از محلول آب و سرکه استفاده کنید
با ترکیب آب و سرکه می توانید رنگ را از سرامیک پاک کنید. سرکه دارای پاک کننده متحرک قدرتمندی است و استفاده از آن حتی می تواند برای ضدعفونی نیز مفید باشد. مقدار مورد نیاز سرکه را با آب مخلوط کنید و از این مخلوط برای تمیز کردن رنگ های روی سرامیک استفاده کنید. برای تاثیر بهتر آب و سرکه می توانید تمام قسمت های رنگ شده را در این محلول آغشته کنید و بگذارید چند ساعت بماند تا همینطور بماند.

از محلول جوش شیرین استفاده کنید
ترکیب جوش شیرین با آب گرم همچنین می تواند تا حدی لکه های رنگ سخت شده را از کاشی های سرامیکی پاک کند. در این مرحله، مقدار جوش شیرین مورد نیاز به میزان سطح رنگ شده بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است لازم باشد محلول جوش شیرین و آب را حتی یک شبه روی رنگ بریزید تا شل شود.

آخرین نکته
ما بهترین روش های حذف رنگ از کاشی و سرامیک را بررسی کرده ایم. به خاطر داشته باشید که هر چه مدت زمان بیشتری رنگ روی سرامیک ریخته شود، حذف آن سخت تر خواهد بود و حتی ممکن است نیاز به استفاده از مواد شیمیایی قوی داشته باشید. همچنین در برخی موارد جنس سرامیک به گونه ای است که تمیز کردن لکه ها بسیار دشوار است. بنابراین سعی کنید تمام پیش نیازهای لازم برای جلوگیری از پخش شدن رنگ روی سرامیک را در نظر بگیرید تا کمتر با این چالش مواجه شوید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.