بررسی ۸ دلیل ترک خوردن بتونه

۱۱ بازديد
چه چیزی باعث ترک های بتونه می شود؟ و چگونه می توان از درزگیرها بدون دیدن ترک خوردگی استفاده کرد؟ بتونه یکی از مهم ترین اجزای رنگ در رنگ ساختمان است و بدون استفاده از آن نمی توان انتظار رنگ کامل را داشت. دیوارهای خانه و محل کار باید قبل از رنگ آمیزی با بتونه آستر کاری شود. البته بتونه آخرین مرحله فونداسیون قبل از رنگ آمیزی ساختمان است و برای یک نقاشی کامل و بی نقص بسیار مهم است.

برای خرید رنگ اپوکسی اینجا کلیک کنید

برای رنگ آمیزی دیوارها باید تمام درزها برداشته شود و سطح صافی داشته باشد و این امر فقط با بتونه محقق می شود. اما در بسیاری از موارد می توانید ترک هایی را در بتونه مشاهده کنید. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله سعی داریم به بررسی آنها بپردازیم. با ما بمان.

خرید رنگ صنعتی  روی لینک کلیک کنید
https://jamilpaint.com/post-detail/6/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%7C-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%


مزایای بتونه
قبل از بررسی علل ترک خوردگی بتونه، باید ایمنی و مزایای استفاده از آن برای رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان را در نظر گرفت. چرا زمانی که باید دلایل ترک خوردگی را بررسی کنیم باید از بتونه استفاده کنیم؟ برای درک کامل اهمیت استفاده از بتونه در نقاشی خانه، باید نقاشی بدون بتونه را تجربه کنید. وقتی یک دیوار ناهموار پر از ترک و سوراخ را رنگ می کنید، نتیجه نهایی اصلا خوب نیست و سعی می کنید خودتان مشکلات را برطرف کنید. اما با ماستیک، مزایای زیر را خواهید داشت:

صاف کردن دیوارها و ایجاد بستر مناسب برای نقاشی
حداکثر مقدار رنگ مورد نیاز برای رنگ آمیزی را کاهش دهید
بعد از رنگ آمیزی ساختمان محیط زیباتری داشته باشید
رنگ آمیزی راحت تر و بهتر
اکنون که این مزایای استفاده از بتونه را داریم، باید به این فکر کنیم که چگونه از ترک خوردن آن جلوگیری کنیم. وگرنه همون آش و همون کاسه و خبری از این مزایا نیست.

چرا می ترکد؟
شما با مزایای استفاده از بتونه برای رنگ آمیزی دیوار ساختمان آشنا شده اید. اکنون زمان پاسخ به یک سوال مهم است. چرا درزگیر ترک می خورد و چه زمانی باید به دنبال علت ترک خوردگی درزگیر باشید؟ به طور کلی دلایل ترک خوردگی درزگیر را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

دسته اول مربوط به مشکلات زیست محیطی است.
دسته دوم مشکلات مربوط به نحوه ساخت و ترکیب خود بتونه است.
اهمیت این مقوله در این است که می توانید دلیل ترک خوردگی درزگیر را بهتر درک کنید و برای ترمیم آنها با سهولت بیشتری اقدامات لازم را انجام دهید. برای این منظور ما تمام عوامل را برای شما بررسی می کنیم.
بررسی مسائل زیست محیطی مربوط به ترک خوردگی درزگیر
ابتدا به دنبال مسائل زیست محیطی مربوط به ترک خوردگی درزگیر هستیم. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث ترک خوردن بتونه شود و عملا شرایط بهینه و استانداردی را برای استفاده از این محصول ایجاد نکند. دانستن این عوامل باعث می شود در شرایط مناسب و استانداردتر به دنبال استفاده از درزگیر باشید.
1. درجه حرارت اشتباه
یکی از دلایل اصلی ترک خوردگی درزگیر دمای نامناسب است. اگر دمای محل کار کمتر از 10 درجه باشد، ممکن است در حین استفاده شاهد ترک خوردن بتونه باشید. لطفا توجه داشته باشید که بتونه بسته به نوع ماده استفاده شده در تولید آن و البته درصد مواد متفاوت خواهد بود. مدت نگهداری آن بر اساس میزان رطوبت و نور است، اما همیشه تغییر می کند. دمای خیلی پایین باعث ترک خوردن آن در حین استفاده می شود.
2. سطح دیوار خیلی صاف است
یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث ایجاد ترک در بتونه در هنگام استفاده از آن شود صاف بودن بیش از حد دیوار است. سطح بسیار صاف و صیقلی، حداکثر چسبندگی درزگیر را کاهش می دهد و این در هنگام استفاده از آن تبدیل به یک چالش می شود. همچنین چسبندگی ضعیف باعث ایجاد ترک ها حتی پس از خشک شدن بتونه می شود.

3. سطح دیوار بسیار ناهموار است
مراقب باشید که گچ می تواند عاملی برای از بین بردن ناهمواری ها و خراش های سطحی روی دیوار باشد. در صورتی که ناهمواری و ناهمواری دیوار به میزان قابل توجهی افزایش یابد، این چالش باعث استفاده از بتونه می شود و نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع استفاده از بتونه روی دیوارهایی با سطح بسیار ناهموار باعث ایجاد ترک می شود.

4. رطوبت بالاست
دما و رطوبت دو عامل اصلی تعیین کننده زمان گیرش درزگیر هستند. همانطور که کاهش دما به زیر 10 درجه سانتیگراد می تواند تأثیر زیادی بر زمان پخت درزگیر داشته باشد، رطوبت بالا نیز دقیقاً همین شرایط را دارد و حتی می تواند باعث ترک خوردن درزگیر شود. بالا بردن رطوبت به بالای 75 درصد این خطر را به شدت افزایش می دهد.
5. سطح دیوار بسیار شل است و آب به سرعت جذب می شود
یکی دیگر از دلایل ترک خوردگی بتونه در حین استفاده، شل بودن بیش از حد دیوار است. جذب آب برای دیوارهای بتنی باعث می شود بتونه خیلی سریع آب را جذب کند و به سرعت خشک شدن آن را مشاهده کنید. به همین دلیل است که ممکن است پس از خشک شدن ترک بخورد. برای جلوگیری از این امر می توانید از مواد ضد ترک در بتونه استفاده کنید.

6. محل استفاده از درزگیر نزدیک رادیاتور است.
هنگام کار بر روی گچ کاری در زمستان با مشکل بزرگ دیگری روبرو می شوید. به دلیل دمای بالای هوا در نزدیکی رادیاتور، بتونه می تواند خیلی سریع و ناهموار خشک شود. این می تواند باعث ترک خوردن آن شود و نتیجه نهایی کار را زیر سوال ببرد.

بررسی مشکلات ساختاری بتونه در ترک خوردگی آن
ما علل ترک خوردگی درزگیر تحت تاثیر شرایط محیطی را بررسی کردیم. اما دلایل دیگری مانند نحوه ساخت بتونه وجود دارد که می تواند در هنگام استفاده از بتونه همین مشکل را ایجاد کند. اگر هنگام گچ کاری از روش های استاندارد استفاده نکنید، ترک هایی را در آن مشاهده خواهید کرد. در ادامه به بررسی این شرایط نیز خواهیم پرداخت.
1. لایه بتونه می تواند بسیار نازک باشد
یکی از دلایل ترک خوردگی بتونه به دلیل استفاده از آن ضخامت کم لایه آن است. اگر لایه بتونه خیلی نازک باشد، پس از خشک شدن و تبخیر آب، ترک های یکنواخت زیادی روی سطح آن خواهید دید. لایه درزگیر باید در ضخامت مناسب استفاده شود.

2. لایه بتونه می تواند بسیار ضخیم باشد
ضخامت بیش از حد لایه درزگیر در زمان استفاده نیز باعث می شود بعد از استفاده شاهد ترک هایی در سطح آن باشید. اگر لایه آن 1.5 میلی متر افزایش یابد، انقباض شدید ناشی از خشک شدن آن می تواند باعث ایجاد ترک در سطح آن شود.

آخرین نکته
قبل از رنگ آمیزی ساختمان هنگام استفاده از بتونه با عوامل ترک خوردگی آشنا شدید. همانطور که می دانید بتونه نقش مهمی در رنگ آمیزی دیوارها به بهترین شکل دارد. برای به دست آوردن بهترین کیفیت رنگ، باید از ترک خوردن بتونه جلوگیری کرد. در غیر این صورت استفاده از بتونه نمی تواند کیفیت رنگ آمیزی دیوار منزل یا محل کار شما را افزایش دهد. با دانستن این دلایل، اکنون می توانید به راحتی شرایط استاندارد لازم برای جلوگیری از ایجاد ترک در هنگام استفاده را فراهم کنید.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.